Gå til innhold

Ting du har gått rund og trodd som var helt feil

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bergenser_*
Jeg trodde fram til nylig at det var fem verdensdeler.

Og så trodde jeg Bergen var et land.

Men nå vet vi altså at det er seks kontinenter, deriblant Bergen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanta mi tror det heter proGlem.

Og her om dagen fortalte hun om at hunden deres hadde stukket av: "Den forsvant ut døren som en profetil!"

Vi prøver å si at "Nei, tante - det heter proBlem og proSJEKtil", men hun nekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at det finnes kameler i Afrika, men det gjør ikke det, bare dromedarer. Dette lærte jeg i sommer på ferie. Jeg er 25 år, og jeg følte meg skikkelig lurt. :jepp:

En venninne av meg var med familien sin til Egypt, og der ble faren hennes tilbudt et antall kameler i bytte med min rødhårete venninne. Så jeg tror det finnes kameler i Afrika. Det er vel forresten enkelt å fnne ut av..

En annen venninne av meg utbrøt da hun nærmet seg Værnes og så flytårnet: "se, der er Tyholttårnet"!!! Hun var vel 18 år da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min søster fikk sin første mobiltelefon da hun var 11 år, hadde hun den alltid avslått når hun ikke skulle ringe eller skrive melding. Jeg måtte spørre hvorfor hun ikke hadde telefonen på, og da svarte hun at hun ikke ville bruke opp pengene. Hun trodde at det kostet å ha telefonen påslått! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eugene Onegin

jeg trodde at solen og gjorden stod stille.

Og jeg trodde også at Sherlock Holmes og Robin Hood og William tell var ekte personer. Noe de jo ikke er

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Husker jeg trodde at pappa bakte brød da satsen stod og gjæret på badet... :ler: Men det ble ikke noe nybakt brød på meg gitt ;)

Ja jeg kunne jo ikke fatte hvorfor vi hadde to vaskemaskiner i kjelleren - mamma måtte jo ha ny, men kastet de den gamle? Nei. På direkte spørsmål om hvorfor vi hadde en "ubrukelig" gammel vaskemaskin i kjelleren fikk jeg beskjed om at det hadde jeg ikke noe med. Da jeg ble voksen fikk jeg forklaringen om varmeaparat og sats og slikt. Jaja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kent - FF

Jeg trodde hun sang "Vem var det som dog" der hun synger på fransk "Tellement loin de ce monde" :sjenert:

Endret av Miros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg var med familien sin til Egypt, og der ble faren hennes tilbudt et antall kameler i bytte med min rødhårete venninne. Så jeg tror det finnes kameler i Afrika. Det er vel forresten enkelt å fnne ut ..

"Alle" turister blir tilbudt x antall kameler for konene sine der nede. Det vil likevel ikke gjøre det mindre sant at det ikke finnes kameler i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Alle" turister blir tilbudt x antall kameler for konene sine der nede. Det vil likevel ikke gjøre det mindre sant at det ikke finnes kameler i Afrika.

Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg måtte søke litt - og det finnes da kameler i Afrika?

There are two types of camels: the Arabian camel (also known as the dromedary), with one hump, and the Bactrian camel, with two humps. They are native to the arid regions of North Africa and Asia, including the Middle East and Arabia. The Arabian and Bactrian camels can interbreed, producing hybrid offspring.

Fra Encarta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Kom på en ting til som jeg ser ingen andre har nevnt at dem trodde :)

Jeg trodde leng at avisen Aftenposten het Aftenpoften (altså at den Sén var en F)

Den overskriften på avisen er jo skrevet med kalligrafiskrift og der er liten s og liten f ganske like da.... (se etter selv i den avisen,så skjønner dere det sikkert)

Dette trodde jeg fram til jeg var ca 10 år :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Kom på en ting til som jeg ser ingen andre har nevnt at dem trodde :)

Jeg trodde leng at avisen Aftenposten het Aftenpoften (altså at den Sén var en F)

Den overskriften på avisen er jo skrevet med kalligrafiskrift og der er liten s og liten f ganske like da.... (se etter selv i den avisen,så skjønner dere det sikkert)

Dette trodde jeg fram til jeg var ca 10 år :sjenert:

Eh ... jeg ahem ... trodde den het Aftenposten jeg helt til jeg så avisen. Da måtte jeg spørre. Gjett om de rundt lo godt.

Ja jeg var voksen jeg da ... affå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var veldig liten trodde jeg har folk som "ble skilt" ble til trafikkskilt! :rodme: Jeg tenkte at det måtte være en trist sjebne og lurte på om trafikkskiltene jeg så var noen jeg kanskje kjente... :legrine:

Og så trodde jeg om så mange andre det het Henning Olsen is inntil jeg var ca 20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg lurte på hvorfor det sto BRED LAST på biler hun møtte. Grunnen til at hun ikke skjønte hva det betød var fordi hun leste det på engelsk. Bread last - brød last.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...