Gå til innhold

hvor mange penger?

Arwen

Hvor mye skal vi gi?  

1. 1. Hvor mye skal vi gi?

• 200-250
      4
    • 250-300
      5
    • 300-350
      4
    • 350-400
      1
    • 400-
      12

Anbefalte innlegg

300-400 kr holder det.

konfirmanten legger ikke merke til hvem som gir hvor mye heller(ikke såå lenge siden jeg ble konfirmert :ler: )

ingen som vil reagere på det om det er snakk om "vanlige" mennesker.

de vet vel og om situasjonen deres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når dere ikke har god råd så syntes jeg hvertfall 400 er MER enn nok... Syntes det hadde vært nok om dere hadde god råd også jeg..

Det er ikke broren til samboeren din, å så lenge dere sees så sjelden, så syntes jeg 400 er en fin gave.

Ikke gi mer enn dere har råd til.. Å alle forstår det da, når dere har kjøpt leilighet osv. Det er dyrt, å de fleste har da ikke så mye penger etter det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset i utgangspunktet av for 400 + jeg, men det var før jeg hadde lest hele tråden. Synes i utgangspunktet at 500 kr høres passende ut, men hvis dere har dårlig råd, så hadde jeg prøvd å unngå "problemet" ved å kjøpe en gave istedet. Ikke det at konfirmanten sikkert ikke kan finne ut hva gaven koster allikevel, men det er i allefall litt mindre gjennomskuelig. I og for seg er det jo ikke prisen det kommer ann på allikvel...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange tøffe guttesmykker nå? Ser mange som går med det...

- Skinnlommebok (til å ha alle de andre pengene i... :wink: )

- Bøker "for fremtiden" er også en fin gave til en konfirmant (selv om han selvsagt bare ønsker seg penger penger penger akkurat nå)

- Et eller annet innen hans hobby(er) - hva det måtte være. Friluftsliv? Fiske? Sport? Verktøy av et eller annet slag om han liker å skru på ting/har båt/sykkel e.l.

- Musikk er allerede nevnt

- Gavekort hos en skikkelig flink frisør der han bor om han bryr seg om slikt?

Mulighetene er jo mange...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt tullete å gi penger jeg. Hva er vitsen med en gave som er borte om en måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Synes 500 er MASSE, jeg!!! 350-400 er passe etter min mening....og ville nok vært det vi hadde gitt til fetteren til mannen min.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt tullete å gi penger jeg. Hva er vitsen med en gave som er borte om en måned?

Men noe av det som er "stas" for konfirmanter er jo nettopp å telle opp hvor mye penger en har fått til slutt, for så å investere i en flott ting. Er jo ikke så ofte "unger" på den alderen har så mange penger for seg selv, som en kan bruke på noe en virkelig ønsker seg.... Penger er kult å få for en 14-15 åring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er kult å få for en 14-15 åring!!!!

Joda, jeg vet at konfirmanten i øyeblikket setter størst pris på å få penger, så sånnsett er det sikkert en "kul" gave. Men dersom en tenker litt på fremtiden (for det gjør ikke konfirmanten selv i noen særlig grad), så er det mye kulere med en gave som varer. En som du kan se på om 15 år og vite at den fikk du til konfirmasjonen. Og det behøver ikke å være en slipsnål...slipsnåler er for de med dårlig fantasi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...