Gå til innhold

Det å være mamma!


Livets datter

Anbefalte innlegg

...vet ikke jeg noe om, men denne var litt morsom. Noen som kjenner seg igjen?

Dine klær

Første barnet:

Du begynner å gå med mammaklær så fort gynekologen forteller at du er gravid.

Andre barnet:

Du går i dine vanlige klær så lenge som mulig.

Tredje barnet:

Dine vanlige klær ER mammaklær.

Barnets navn

Første barnet:

Du finleser alle navnebøker som finnes og øver på uttalen og stavningskombinasjoner på alle dine favorittnavn.

Andre barnet:

Noen må vel døpe barnet etter tante Agnes, og da kan det like godt være ditt barn som får det navnet.

Tredje barnet:

Du slår opp i en vilkårlig bok, lukker øynene og plasserer fingeren et aller annet sted på siden. Du åpner øynene, ser der fingeren stoppet og finner navnet Carl-Rutger. Det får holde, eller hva…?

Forberedelser til fødselen

Første barnet:

Du øver regelmessig på pusteteknikker.

Andre barnet:

Du gidder ikke å øve på pusteteknikker ettersom du husker tilbake til forrige gang at dette med pusting ikke var så viktig allikevel.

Tredje barnet:

Du ber om bedøvelse allerede i åttende måned.

Barnets klær

Første barnet:

Du er meget nøye med vaskingen av den nyfødtes klær, du ordner klærne symmetrisk etter farger og bretter dem fint sammen.

Andre barnet:

Du sjekker klærne for å se om de er rene, men vasker kun de som har de mørkeste, mest synlige flekkene.

Tredje barnet:

Hvorfor skulle ikke gutter kunne ha rosa klær?

Ting å bekymre seg for

Første barnet:

Ved det minste lille tegn på at alt ikke er som det skal - et kort skrik eller lignende - plukker du opp babyen.

Andre barnet:

Du plukker opp babyen først når dets hyling blir så overdøvende at det kan vekke din førstefødte.

Tredje barnet:

Du lærer din treåring hvordan man trekker opp mekaniske leker.

Aktiviteter

Første barnet:

Du tar med deg babyen på babygymnastikk, babysvømming og eventyrlesing på biblioteket.

Andre barnet:

Du tar med deg babyen på babygymnastikk.

Tredje barnet:

Du tar med deg babyen til butikken.

Å gå ut

Første barnet:

Første gangen du forlater barnet hjemme sammen med en barnevakt ringer du ustanselig hjem for å sjekke at alt er OK.

Andre barnet:

I det øyeblikket du går ut av døren kommer du på at kanskje burde gi barnevakten et telefonnummer der du kan nåes.

Tredje barnet:

Du ber barnevakten ringe deg først når hun ser blod.

Hjemme

Første barnet:

Du tilbringer store deler av dagen bare til å se på babyen.

Andre barnet:

Du benytter en del av dagen til å påse at ditt eldre barn ikke dytter eller slår babyen.

Tredje barnet:

Du benytter en del av dagen til å gjemme deg unna barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:ler: Joda, det kan være noe i dette!

For min del (2 barns mor) kjenner jeg meg ikke så veldig godt igjen, syntes det var like stas med begge, det eneste må være at tiden/kreftene svekker ambisjonene hva babysvømming angår....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite poeng her kanskje, men jeg har aldri valgt navn etter den metoden og ikke tatt så lett på svangerskap og klær nei... Vel, det passer sikkert bedre på andre dette når jeg tenker meg om :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho::hoho::hoho:

Må innrømme at med to barn har jeg nok alikevel nådd fasiten for tre barn i noen henseender............. :-?

Men gode er dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...