Gå til innhold

Hva slags forhold har du til jobben din?


Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

Jeg synes jobben min er helt ok, har trivelige kolleger osv.

Men likevel så er jobben min et sted jeg er fordi jeg trenger å tjene penger.

Jeg ser for meg at drømmen må være å ha en jobb man virkelig brenner for. Sånn at når man er på jobb hver dag føler man mer at man driver med en hobby/interesse enn at man faktisk er på jobb.

Er det mange som har det forholdet til jobben sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sesselja

Jeg er vel midt i mellom. Skulle gjerne vært fri til å skrive og lese litteratur dagen lang, men når jeg først må jobbe for pengene, så har jeg en jobb jeg stort sett trives helt utmerket i. Det er klart det er dager da jeg er lei, og dager da jeg ikke kommer i gang, men selve jobben er ganske trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ønske at jeg kunne ha en jobb som jeg trivdes så godt i, men for meg er det kun et sted jeg er for å tjene til livets opphold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en spennende jobb med masse utfordringer, noen problemer, og masse hyggelige kolleger. Tjener godt med penger også, så for meg er dette supert! Men, det er alltid kjedelige dager og ferie er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig interessert i faget mitt, og jobben min gir meg mulighet til å utforske dette også i praksis. Ingen dag er lik, du vet aldri når det "smeller" eller skjer noe uventet, samtidig som at vi har rutiner, som fungerer som et slags rammeverk. Jeg trives godt med den kombinasjonen.

Jeg trives utrolig godt med kollegaene mine.

Jeg har ikke så sjelden er følelse av å være lei, oppgitt og hissig på jobb, men det er mye fordi jobben ofte er tung og utakknemlig. Andre ganger skjer det fremskritt eller vi får til noe annet positivt, og jeg ser hva vi har igjen for det. Dessuten vet jeg at jobben er viktig, og i det store og hele trives jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arbeidstaker

Jeg jobber for pengenes skyld, men har valgt en utdannelse med lav lønn fordi jeg ønsker å trives med det jeg gjør. Jeg trives, men jeg spretter ikke opp av sengen hver morgen og gleder meg til nye åtte timer på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Julie
Jeg synes jobben min er helt ok, har trivelige kolleger osv.

Men likevel så er jobben min et sted jeg er fordi jeg trenger å tjene penger.

Er det mange som har det forholdet til jobben sin?

Ja. Målet er å glede seg til hver dag på jobb (yes!). Da må man gjøre en innsats. Trives en ikke og alt har blitt en rutine må man søke annet. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb jeg synes er kjempemorsom og spennende, den gir meg mye hodepine og søvnløse netter men er stort sett fornøyd :ler:

Også har jeg en fantastisk kollega (ja vi er bare to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber definitivt for pengenes skyld. Ikke at jobben er så forferdelig, men jeg kunne godt klart meg veldig godt uten hvis jeg hadde masse penger... Trives heldigvis sammen med kollegaene og det trekker jo opp, i tillegg til at det er veldig fleksibelt og lønna er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig priviligert som får jobbe med yrket jeg holder på å utdanne meg til mens jeg ennå er student. Jeg stortrives i jobben; har fantastiske kollegaer, spennende og varierte arbeidsoppgaver, etter hvert fått en del ansvar og jeg får gjøre det jeg liker best, nemlig skrive og fotografere. Ser virkelig for meg at jeg kan komme til å bli gammel i dette yrket. Om ikke som journalist, kanskje som redaktør eller kommentator. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et slikt forhold til jobben min, dvs at det er noe jeg har stor interesse for og delvis har vært en hobby før jeg begynte å jobbe. Jeg synes jeg er kjempeheldig (fleksible arbeidstider intet minus), men jobb er jobb og _ALLER_ best liker jeg å ha fri - bare ikke så veldig lenge av gangen :) En ulempe med jobben min er at jeg jobber mye aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forhold til jobben min er litt blandet.

Jeg spretter ikke opp av senga om morgenen og gleder meg til å gå på jobb, men jeg gruer meg slett ikke heller.

Jeg har fått sjansen til å plukke en del arbeidsoppgaver som jeg trives veldig godt med og selv om lønna mi ikke er superbra, så går den jevnt og trutt oppover.

At jeg har fått lov til å utvikle meg, ta kurs og velge spennende oppgaver er kanskje hovedgrunnen til at jeg ikke har planer om å bytte jobb med det første. I tillegg vet jeg at jeg er nyttig for bedriften og dermed blir satt pris på (selv om det kanskje ikke hagler ros til stadighet). Jeg kommer også godt overens med de aller fleste av kollegaene mine. De fleste har jeg et veldig godt forhold til og kan samarbeide med, andre må man vel bare lære seg å akseptere tror jeg.

Så langt er lista over positive ting lengre enn lista med negative ting. Dermed vil jeg vel si at jeg har det bra på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et yrke som jeg synes er interessant, og en stilling/arbeidssted som jeg synes er sånn passe. Å være en del av kollegafellesskapet, å ha god kommunikasjon med de jeg er på jobb for, og det å mestre litt vriene problemstilinger er det som gjør at jeg holder ut på akkurat det arbeidsstedet jeg er. Men jeg drømmer om en helt annen utdannelse, som har vært min drøm siden barndommen, og har konkrete planer om å ta den utdannelsen og skifte yrke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvom jeg tilsynelatende har en "lavstatusjobb" så elsker jeg jobben min og kommer til å ha den så lenge de vil ha meg der :fnise:

Jeg er fast ansatt sekretær - med spennende og høyst varierte oppgaver. Ser på meg selv som utrolig heldig når det gjelder jobb .. flotte kollegaer, verdens beste sjef, veldig god lønn - samt masse sosiale goder ..

Samtidig så har jobben (sjefen min) utvist masse empati og forståelse for at jeg en periode hadde behov for fleksibilitet i arbeidstiden .. Dette lot seg ordne med hjemmekontor - som han sier så vet han at jeg er til å stole på og at jeg får arbeidet gjort uten noensinne å ha utnyttet hans generøsitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som er slik at jeg gleder meg til mandag :) Utfordringer, trivelige kollegaer, personlig utvikling, en veldig god sjef og en interessant bransje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...