Gå til innhold

Island


Ambivalent

Anbefalte innlegg

For noen uker siden var jeg tilfeldigvis og søkte på flyavganger til Island neste sommer (juli). Det var såpass billig at jeg og samboeren fant ut av vi skulle kjøpe tur til hverandre - sammen - i julegave i år. Men vi må vente til etter jul med å kjøpe turen.

Nå har selvfølgelig prisene steget med det tre-dobbelte... Og jeg har ikke råd til å bruke så mange tusen på julegave. :( Trodde det var ganske safe med prisene så lang tid (7 måneder) i forveien.

Noen som vet om det finnes flyselskaper som fortsatt har billige priser? Jeg søkte på SAS.

Er det sjans for at prisene vil synke igjen, eller er det sånn at de billigste billettene har blitt tatt? Vet at mange flyselskaper opererer med variable priser, som forandrer seg for hver dag.

Noen som har vært i Island på sommeren? Hvor mye kostet flybillettene, og hvor lang tid i forveien bestilte dere?

Jeg er så lei meg, vi gledet oss veldig til dette... Vi har alltid drømt om å reise til Island på sommerstid. :(

Endret av Ambivalent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste med Iceland Air i fjor sommer. Det var det billigste vi fikk tak i. Vi bodde i leilighet i steden for hotell, og syns det var veldig bra. Billigere og vi kunne fikse frokost selv. Stedet het Guesthouse Sunna, du finner det sikkert med en googling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sunniva_*

Prøv å se om Icelandair har billigere billetter, ellers så flyr også IcelandExpress mellom Oslo og Keflavik. Synes det er rart at prisene har steget så mye på så kort tid. Kan du ikke prøve andre dager?

Island er absolutt verdt å få med seg på sommeren. Det vil dere ikke angre på :) Anbefaler dere å leie bil, og bo så billig som mulig på pensjonat/gjestehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips. :) Skal sjekke Icelandair. Synes også det er rart med prisøkningene.. Har søkt alle dager fra begynnelsen av juni til begynnelsen av september, ingen billige billetter igjen. Merkelig.

Mulig vi spytter i litt ekstra penger på turen likevel, siden det alltid har vært en drøm. Dessuten kommer turen til å fungere som en litt forsinket feiring av 10-årsjubileumet vårt. ;)

Leiebil var ikke dumt. :) Har tenkt å ta masse bilder, så det kan være en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island er et vakkert land. Var der for over 10 år siden, men vi tok båten og hadde motorsykkel med. Til sommeren skal vi der igjen med barna og foreldre, søsken og nevø. Tar båten til Island og så blir vi over en uke på Færøyene på veien hjem. Har familie der.

Endret av meta2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bellatrix_*

Anbefaler deg å spare penger til du skal dit, sånn at du har litt ekstra. Det er dyrt der... mye dyrere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IcelandExpress er rimeligst på fly til Island. Men dere kan også finne gode tilbud med Iceland Air som også tilbyr pakker (langhelg med fly og hotell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi sjekker fortsatt priser, men de bare stiger og stiger. Flybillettene som for en måned siden kostet under 3000,- for to personer tur-retur, har nå blitt til over 8000,- :gråte:

Ser ut som det må bli i 2009 istedet. Får sjekke ut andre reisemål for sommerferien til neste år.

Takk for alle tips uansett. :)

Edit:

Nei, se der... Midt i alle de høye prisene fant jeg én dag med like lav pris som det jeg fant tidligere. Og en uke etter var det en returbillett med like lav pris! Tok ingen sjanser og bestilte i natt jeg. ;) Da har vi fly fra hjembyen vår (slipper å bruke penger på å dra til Oslo!) til Reykjavik midt i juli, en uke for under 3000,-! Nå er det bare å finne hotell. ;) Vi har visst funnet det allerede også, et spahotell midt i byen for 700,- natta. Kan bli bra dette her. :) "Litt flaks må man jo ha!".

Endret av Ambivalent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...