Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser til Island med jobben torsdag 1 november...

Har en del planlagt, som SPA på Blue Lagoon - men er d noen som har andre gode tips??

Vi er 5 jenter/damer, ikke redd for en knakende god fest eller ei god utfordring..

Og hvor mange norske kroner er 100 islandske kroner??

Vi er veldig spente, og gleder oss masse til denne turen!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er heldige som skal til Island! Jeg ville ha leid bil og prøvd å fått med meg Gullfoss, Geyshir, Tingvellir, ridning på islandshest osv. Ellers er utelivet i Reykjavik veldig bra, de er ikke redde for å ta en fest de heller :) Jeg syns for øvrig shoppingen var litt oppskrytt, ville heller ha brukt tid på de andre tingene. Gled dere til Blå Lagune.

Husker ikke valutakursen, men tror 100 NOK = ca 1000 islandske kr - men det må du dobbeltsjekke, søk på nettet.

God tur :)

Skrevet

For en bedre middag: Lækjarbrekka! Koster, men det er verdt det!

Og 100 islandske er 10 norske kroner ja.

Skrevet (endret)
For en bedre middag: Lækjarbrekka! Koster, men det er verdt det!

Og 100 islandske er 10 norske kroner ja.

Var på Island i mai og spiste en kveld på Lækjarbrekka. Nydelig mat og service og koselig sted. Og ja det er litt dyrt. Men det er jammenmeg alle restauranter i Reykjavik. Vi hadde vært på en italiensk restaurant kvelden før og der var det nesten like dyrt som på Lækjarbrekka som er en velrennomert restaurant.

På Lækjarbrekka anbefaler jeg den nydelige fiskesuppen som forett - også hadde de en hovedrett som besto av både hummer og lam (!!) Kjempegodt!!!

Ta en titt her

På den italienske (den het Caruso, ligger i et gult bygg i hovedgaten) hadde de deilig pasta og mye annet godt.

Anbefaler den italienske restauranten også. God mat! Også er det hyggelig å sitte i stuen/baren i andre etagen og ta en drink før man skal spise. Ser ut som en koselig gammeldags stue og de hadde veldig gode drinker!!!

Caruso

Også er jo Perlan er kjent sted da. Vi spiste ikke der men var der for å titte.

Man kan bli med turistbusser rundt til Geysir og Gullfoss - men vi fant ut at det var mye billigere å leie bil selv. Og når man kommer til Geysir og Gullfoss så er det ikke noe inngangspenger eller noe. Man ser det man ser. Og det er fantastisk flott. Lett å finne frem på egen hånd med bil også.

Endret av Lizzee
Skrevet

Jeg har også spist på Caruso. Kjempegod mat. Anbefaler denne: Ofnbakaður saltfiskur með tómatmauki og ólífuolíu, Oven-baked salted cod “Bacalao” with olive oil and concasse. Mmmm kjempegodt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...