Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg kjøpe


Gjest Gjest_Tutta_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tutta_*

Jeg skal kjøpe en bil som er max 3 år gammel.

Har tidligere vært veldig fornøyd med Honda. Nå kjører jeg Hyundai Accent og er greit fornøyd. Iallfall med størrelsen.

Jeg vet jo at Toyota er veldig driftsikre. Har veldig sans for Honda Civic. Skal prøvekjøre en Audi A3.

Jeg ønsker en bil som er driftsikker, grei i forhold til reparasjoner. Ikke for dyre deler. Grei bruktbilpris. Størrelsen har dere jo fått med dere. Så miljøvennlig som mulig. Ikke den minste motoren for jeg vil gjerne kunne kjøre forbi i oppoverbakke ;)

Tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Britt Banditt i.i.

Hadde det vært meg hadde jeg kjøpt en Peugeot 307 :) Nå vet ikke jeg hvordan det er med pris på deler og sånt til den, men den er i hvertfall veldig god å kjøre.

Den nye Honda Civicen er jo rå da, men du ville kanskje ha stasjonsvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke kjøp Ford, Opel eller noe franskt, les søk litt på nett etter tester som viser driftsikkerhet og levetid. Så finner du ut hva som er bra og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tutta_*

Vil ikke ha en stasjonsvogn. Det blir for stort og behovet er der ikke. Unger flytter snart ut.

Har ikke noe forhold til europeiske biler. Har bare kjørt japanske ol. samt Volvo. Mercedes vil jeg ikke ha. Må være forhjulstrekk.

Vurderer litt å kjøpe meg en helt ny bil som er litt "for" dyr og bare kjøre den et par år for så å bytte den inn i en litt mer fornuftig bil. Har så lyst å bare få være litt ufornuftig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den type bil du føler du identifiserer deg mest med...f.eks. en Honda, Ford eller en Fiat.

Kjøp ikke franske biler, de er for snobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den type bil du føler du identifiserer deg mest med...f.eks. en Honda, Ford eller en Fiat.

Kjøp ikke franske biler, de er for snobber.

Ha ha ha! Når ble franske biler snobbebiler? Du trenger bare stirre hardt på de fleste så ryker først el anlegget og så resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_frk.fryd_*

Eg kan på det varmaste anbefale BMW,

Kjører sjølv ein 318i og det er den mest behagelige bilen eg har kjørt.

Gode seter, god plass, du føler deg vel av å kjøre.

Ryktet om dyre deler, var nok sant for ti år sidan, men no er det veldig kurante prisar på delene. dei ligg ca midt på treet.

Du får mykje for pengane etter mi meining.

Men valg av bil er nok ein smak sak.

( smaken er som baken, delt i to :hoho: )

Før har eg hatt Ford Mondeo (dritt bil, alltid noko gale med den bilen)

Mazda626(Grusom på lang kjøring, toppen rauk etter kun kort tid, dritt)

Har kjørt min mors peugeot 309 og den er overstyrt på rattet og bruker masse bensin.

Synest du skal prøve deg på bakhjulstrekk, du skulle jo vere ufornuftig :danse:

Eg synest no det er mest fornuftigt med bakhjulstrekk,Er jo umuligt å styre framhjulstrekkeren på vinterføre. (skikkeligt vinterføre)

Kan tenke meg at ein BMW 320 hadde fått deg til å ville ut å kjøre berre for å nyte ein avslappandes tur,

Før kjørte eg berre når eg skulle noko, no tar eg meg ein kjøretur når eg har hatt ein stressandes dag og vil slappe skikkelig av.

God musikk i bilen og berre krusa avgårde ein solskinnsdag .....mmmmmmm

Da får du følelsen av at du nyter livet!!!

Lykke til med valget, håper du skriver inn kva valget ditt blei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Almera. Kommer godt ut i tester på bruktbiler.
Anbefaler ikke Nissan. Ruster fort, omtrent på dagen etter at rustgarantien har gått ut.

Jeg er fornøyd med Mercedes A-klasse. God kjørekomfort, god plass, sikker, rustgaranti på 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt Peugeot 306 - var kjempefornøyd. Lite feil, kjapp og lett og oversiktlig. Ikke dyre reparasjoner og god bruktbilgaranti (som jeg fikk bruk for).

Har hatt Ford Focus (STV) - var fornøyd. Lite feil, men med 1,6 liter var den litt treg syns jeg. Og så er det ikke en bil jeg kan identifisere meg med, føles som en gubbebil. Men den har fantastisk bagasjerom.

Har hatt VW Polo - den var alt for liten. Føltes usikker, og jeg ville ikke ha ungene i den.

Har nå VW Golf - og er veldig glad i den. Ikke noen skader, rask selv med dieselmotor, kjører blandet på 0,5 l/mil, kjapp i forbikjøringer etc. Har ikke hatt første service enda, men antar delene er greit priset, da det er en veldig vanlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...