Niennah Skrevet 13. juni 2008 #241 Del Skrevet 13. juni 2008 Og fødselen ja. Noen dager gruer jeg meg, andre dager ikke. Kommer litt an på dagsformen. Prøver uansett å tenke på det jordmora sa: "gled deg også, for det er en fantastisk dag". Stoler veldig på sambo som støtte, og på jordmødrene, også er det bare å håpe at det blir en ukomplisert fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. juni 2008 #242 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg tenker også at nå kan magen umulig bli noe større Men jeg blir nok motbevist Er det vanlig å bli kvalm mot slutten altså...? Jeg har ikke blitt det ennå, og håper jeg slipper det... Hvordan fungerer "oppropet"...? (Er ikke så inne på dette). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2008 #243 Del Skrevet 13. juni 2008 Oppropet er noe om at man "melder seg" hver dag, slik at de andre kan se at man "er tilstede" og ikke har havna på sykehuset, eller noe sånn. Se inne på mai/juni, Linn3c lager en ny tråd der hver dag hvor de melder seg, slik jeg har forstått det (kan helt sikkert få henne til å forklare meg det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. juni 2008 #244 Del Skrevet 13. juni 2008 Oppropet er noe om at man "melder seg" hver dag, slik at de andre kan se at man "er tilstede" og ikke har havna på sykehuset, eller noe sånn. Se inne på mai/juni, Linn3c lager en ny tråd der hver dag hvor de melder seg, slik jeg har forstått det (kan helt sikkert få henne til å forklare meg det) Ok! Tror jeg skjønner konseptet Blir spennende her inne også om noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. juni 2008 #245 Del Skrevet 13. juni 2008 Noen som har noen spesielle matvaner el. for tiden? Jeg hadde så innmari dilla på isbiter sist svangerskap, og i går kjente jeg igjen den samme trangen. Derfor knaste i meg et halvt brett på rappen, og det var godt, nam nam . Tror det er den knasingen jeg synes er best. Har liksom gått og tygget med munnen i mange dager nå (uten noe i munnen). Da jeg gikk gravid med storebror spiste jeg minst 1 brett isbiter om dagen, og hadde masse liggende i fryseren i tillfellet det ble behov var jo krise hvis det ikke var mer isbiter igjen. Det er jo greit det da, isbiter er jo bare sunt Liker goså godt tanken på fuktig kjellerlukt. Men det er ingen fuktige kjellere jeg kan lukte på her jeg bor Jeg bare tenker med lengsel på potetkjelleren til bestefaren min på landet. Jeg lengter dit! Spiser hvertfall 40 isbiter (3 brett) om dagen=) er sååå godt jo! Fuktig kjellerlukt har jeg alltid likt, og farfar har en slik potetkjeller 15min unna her jeg bor..men har ikke lukta enda i svangerskapet da=) Ellers så synes jeg at topprens til ovnen lukter digg Malama: Om du gidder må du gjerne lage oppropsliste når det nærmer seg=) hehe.. Og lillegutt ligger ganske langt ned i bekkenet (ikke festet enda da men), så kanskje derfor jeg er kvalm? Men idag er alt mye bedre heldigvis=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. juni 2008 #246 Del Skrevet 13. juni 2008 Tror jeg kommer til å bruke sladrisene mine, så slipper jeg å tenke på at jeg må innom en oppropstråd hver dag. Men det er jo meg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 13. juni 2008 #247 Del Skrevet 13. juni 2008 Synes også det hørtes litt tungvint ut å inn her hver dag..... det er jo sommer og ferie snart, mange som sikkert kommer til å farte litt. Personlig kommer jeg nok til å være her hver dag allikevel.... Bortsett fra uka etter st.hans, da skal vi til Danmark. Gleder meg jo, men gruer meg også. Det er slitsomt å være på ferie med vondter. Spesielt med bilkjøring og gåing. Men antagelig kommer den ene svigerinna mi opp fra Tyskland, så kan hun hjelpe til litt med ungene. Jeg er nok ikke verdens mest morsomme mamma å ha med til legoland.... blir gått forbi av damer med rullator rett som det er Fødsel ja... huff, det må jo til det også ja Gruer meg litt, for sist fikk jeg sjokk over hvor vondt det faktisk var. Hadde visst glemt det Det gikk veldig fort sist gang også, fra 5 cm til ungen kom tok det 1,5 time. Da ble det litt intenst kan man si! Men samtidig blir man jo veldig lei av alle mulige vondter, så tenker jeg kommer til å være rimelig klar til enda mer vondt når det nærmer seg. Også er jo babyen der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. juni 2008 #248 Del Skrevet 13. juni 2008 blir gått forbi av damer med rullator rett som det er Da føler man seg sprek! Jeg kommer nok til å være her hver dag jeg også, men jeg vil ikke ha over meg at jeg må inn i en tråd for å si ifra at jeg er her. Men det er jo bare å lage en tråd etterhvert, så blir de med de som vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 13. juni 2008 #249 Del Skrevet 13. juni 2008 Tror jeg kommer til å bruke sladrisene mine, så slipper jeg å tenke på at jeg må innom en oppropstråd hver dag. Men det er jo meg, da. Enig med Niennah, jeg vet jo ikke om jeg kommer til å være her inne hver dag Og kjenner meg selv såpass, at selv om jeg er innom og leser er det ikke alltid jeg "orker" å skrive Tenker fortsatt overraskende lite på selve fødselen. Det er liksom bare noe jeg vet må til, for at lillegutt skal komme. Godt man ikke vet hva man går til Ellers vil jeg også gjerne klage litt. Jeg er lei av å ikke ha den kroppen jeg er vane med, og at ikke ting fungerer som det skal. Var hos frisøren forrige uke, skulle klippe og farge håret. Vanligvis er det to timer med fri som jeg koser meg SÅ mye med! Kan bare koble ut og slappe av, bli dullet med. Joda, slappet av den første halvtimen. Så var det slett ikke noe godt å sitte i stolen lenger, og de siste 90 min gikk omtrent med på å forsøke å finne en sittestilling som var grei. Og sånn er det uansett hva jeg gjør. Bilturer på mer enn 30 min er drepen, samme med møter på jobb. Jeg MÅ bevege meg ofte, og ikke alltid det er like lett praktisk Dumme bekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. juni 2008 #250 Del Skrevet 13. juni 2008 Så litt innviklet ut de oppropslistene, men sikkert noen som er interessert. Gruer meg ikke til fødselen ennå... Tenker at jeg tar det som det kommer. Er klar over at det sannsynligvis vil være det vondeste jeg noen gang har opplevd, men med verdens beste premie da Har vært med på fire fødsler gjennom utdanningen min, og det gjør at jeg føler meg litt tryggere. Vet liksom "gangen" i det, selv om ingen fødsler er like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2008 #251 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg er slett ikke sånn superavhengig av noen meldetråd jeg heller da, bare lurte på om noen hadde tenkt på det, siden det nærmer seg vår tur. (om ikke min tur, så "vår" tur, siden det bare er et par uker til juli) Mitt forhold til fødselen tror jeg er en anelse naiv... Jeg gleder meg, og tenker på å føde "naturlig", dvs med naturlig smertelindiring i form av varmt bad og sånn... vel, med helt åpen opsjon på å gå for mer "dop" dersom det viser seg å være nødvendig da, selvsagt... Men jeg gruer meg slett ikke. Jeg vet at det kommer tilk å være ufattelig vondt, men jeg gleder meg likevel jeg, tror det skal bli en totalt sett positiv opplevelse jeg... jeg får jo babyen min på magen til slutt, og det tror jeg gjør det verd hele greia... Når jordmora fortalte om akkurat den tiden, da ble det hele litt reelt for meg. Altså, hun sa vi skal snakke om fødsel og smertelindring neste gang, men oppsummerte sånn kjapt litt nå, i forbindelse med snakk om valg mellom å føde på den ordinære fødeavdelingen eller på storken. Og så snakka hun litt om tiden rett etter fødselen, sånn i forbindelse med at vi snakka om amming. Jeg har jo lest om dette, men det føltes veldig reelt, når hun sa at babyen ville bli lagt rett opp på magen min, og få ligge der og lete seg frem til puppen for å suge, med mindre det er grunn til at den lille trenger litt sjekk, litt oksygen eller noe, så lar de ham få et par timer på å finne frem, for på denne tiden er babyen ekstra våken, etter å ha fått suge litt vil han gjerne sove litt. Ja, tanken på at jeg skal få en levende, varm baby opp på magen min, helt nyfødt, om bare et par måneder, helt fersk fra magen. Ja, navelen skal jo tas da (hun sa at jordmora avnavler babyen, men mannen får vel lov å klippe om han vil?) men ellers skal han få ligge i fred der og finne veien til matfatet i sitt eget tempo... Jeg gleder meg jeg.. og fokuserer nok litt mer på den fasen enn på selve den smertefulle fasen... Endret 13. juni 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 13. juni 2008 #252 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Første gang jeg fødte gledet jeg meg veldig til fødselen, og gikk inn i det med et helt åpent sinn. Jeg ante ikke hva jeg kunne forvente meg, og da syntes jeg det var dumt å ha så mange tanker på forhånd om hvordan det skulle bli. Fødselen gikk veldig bra, hadde en flott opplevelse. Denne gangen prøver jeg å ha like få forventninger som sist, men jeg synes det er fryktelig vanskelig å nullstille meg. Selvom jeg vet at to fødsler kan være som natt og dag, har jeg allikevel en forventning om at det skal være akkurat som det var sist. Men uansett så gleder jeg meg veldig, og det jeg egentlig bruker mest tid på å bekymre meg over er hvordan vi løser det praktisk med pass av storesøster når det hele setter igang. Så nå jobber jeg med en oversikt over hvordan alt skal løses i forhold til om det skjer på en hverdag eller helgedag, dag eller natt osv. Har satt opp en liten "vaktliste" for en hel måned fremover, som viser hvem som er tilgjengelig til hvilket tidspunkt Det begynner å gå opp for meg at det kanskje ikke er så lenge igjen, og har satt inn et ekstra gir på å få alt ferdig. Idag har vi vært på babyutstyrsshopping, så jeg tror det meste er i boks nå. Bestilte en søskenvogn idag også, men den kommer ikke før om 2-3 uker. Ellers fikk jeg handlet endel klær idag. Selvom storesøster bare er 16 mnd, og endel kan gå i arv, trengte vi endel lettere klær enn vi brukte på storesøster som ble født på vinteren. Da vi kom hjem fra shoppingen kom foreldrene mine på besøk, og de hadde med seg tre bæreposer stappfulle av klær som de hadde kjøpt til bebisen, så nå har vi altfor mye Endret 13. juni 2008 av Siona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 24. juni 2008 #253 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvordan går det med dere? Klare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 24. juni 2008 #254 Del Skrevet 24. juni 2008 Ja, nå begynner jeg å bli klar! Gleder meg=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 24. juni 2008 #255 Del Skrevet 24. juni 2008 Kan bare komme for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 24. juni 2008 #256 Del Skrevet 24. juni 2008 Vi må vaske litt babyklær og montere senga, men etter at det er unnagjort må han bare komme :-D Rart å tenke på at det nærmer seg... Har hele tiden virket så langt unna, men nå kan det jo skje snart... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 25. juni 2008 #257 Del Skrevet 25. juni 2008 Jeg er IKKE klar... Har mye og gjøre før han kan komme.... Men jeg er ganske lei alle vondtene mine.... Men det er jo ikke lenge til noen av dere setter igang!! Masse masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 25. juni 2008 #258 Del Skrevet 25. juni 2008 Hmm, jeg er nok ikke helt klar ennå nei. Men har jo også termin nesten sist av alle her i juli-august gjengen. Når det er sagt kjennes det ut som om fødselen nærmer seg, har kynnere hele tiden. Magen er stram både titt og ofte og kroppen/bekkenet blir mer og mer hanglete for hver dag. Må vel snart begynne å finne frem babysaker + klær fra kjelleren. Thi-hi, gleder meg til det i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 25. juni 2008 #259 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, det blir koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 25. juni 2008 #260 Del Skrevet 25. juni 2008 Vasker alt jeg kjøper/får med en eneste gang jeg har mulighet jeg..Ikke snakk om å samle alt i en stor haug her nei Utålmodigheten lenge leve!! Kommer ikke til å kjøpe et klesplagg til hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå