Gå til innhold

Forelsket i en annen...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trolle

Hva gjør man når man har giftet seg med den man mente var den rette,

også dukker det opp en annen som får følelsene til å gå i spinn?

Hva gjør man når man har et fint ekteskap, men bare drømmer om en annen..

Hva gjør man når den andre har de sammen følelsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Held fingrane av fatet, drøymer, fantaserar og nyt følelsane åleine, og ventar til det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puzecat

Du har et fint ekteskap sier du. Da ville jeg nok holdt meg til han du allerede har valgt. Slike følelser du nå opplever, går over - og det er ikke sikkert det vil føre til noe i det hele tatt.

Vent og se i alle fall, og hold deg unna denne andre i mens. Om du velger gå ut av ekteskapet, står du jo fritt til å "velge og vrake". Men du har det bra sier du, er du villig til å ofre alt? For ikke å snakke om å såre følelsene til mannen du elsker (elsker du han?).

Tror det kan skje alle, (kanskje særlig kvinner, vet ikke dere menn?) at vi en periode kan spinne romantiske drømmer rundt en annen i tider der alt er hverdagslig, men at det går over uten at det skjer noe.

Og når man vet (de fleste) hvor mange (to tre fire osv) forhold man har bak seg, som har vært fulle av følelser, men ikke gått likevel - er det da vits i å ta slike svermerier så alvorlig?

Nå er jeg i den stilling at jeg ikke har bundet meg tidlig, hatt to forhold bak meg, vært fri - så jeg vet hva jeg ikke går glipp av. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hva gjør man når man har et fint ekteskap, men bare drømmer om en annen..

Man tager 10 Ave Maria og en kald avrivning!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puzecat

Og, glemte å si. Når den andre har de samme følelsene, vil han vel vente og la deg bli klar over hva du vil, i fred og ro, dersom han respekterer deg. Om han i mellomtiden finner en annen, var det ikke så alvorlig likevel.

Men si meg, hvor langt har dette gått siden du vet hva han føler? Er det kanskje alt mer enn svermerier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i den stilling at jeg ikke har bundet meg tidlig, hatt to forhold bak meg, vært fri - så jeg vet hva jeg ikke går glipp av.

Det virker som kvinner har fått et slags bruk og kast mentalitet i det siste. Flere som har oppfattet det på samme måte?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trolle

Dette har vel pågått uten at det har pågått en stund.

Vi er begge i hvert vårt forhold, bortsett fra at jeg er gift, mens han er samboer. Vi har aldri gjort noe annet en å prate sammen.

Vi har begge åpnet oss og fortalt hva vi føler for hverandre.

Det er utrolig sterke følelser som gjelder og det er som å være gjennom en sinnsyk kjærlighetssorg. Høres helt banalt ut forresten..,

men det er sånn jeg føler det..

Han sier at han vil vente, men jeg har sagt at det ikke er sjans. Vårt "forhold" kan ikke se dagens lys.

Men det er søren ikke lett. JEg trodde aldri jeg kunne få så sterke følelser for noen andre enn mannen min..

Jeg sa at jeg har det bra i ekteskapet mitt, og det har jeg, jeg elsker han, men nå har jeg altså møtt denne fyren som bergtar meg helt og som jeg føler er den rette nr 2... Går det ann??

Kan man elske 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan elske to? Det vet jeg ikke. Kanskje.

Men jeg vet helt sikkert at du kan elske en samtidig som du er veldig forelsket i en annen! Eller kanskje forelsket i en annen er litt galt formulert.

Tror det er mer riktig å si at det er lett å bli forelsket i spenningen! Eller å bli forelsket i det rushet man får når man er nyforelsket.

Kanskje det er spenningen som har bergtatt deg og ikke selve mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du spør om du kan elske 2? Hvorfor spør du, er det ikke DET du gjør da?

Dette vet du vel selv best...... :roll:

Ellers er jeg enig med Waco her oppe!

Men ærlig talt tror jeg dette gjelder mest kvinner med lavt selvbilde, eller svært unge kvinner.........

En del over-romantiske jenter tror det er den store kjærligheten bare man blir tildelt et smil, blikk eller klem fra en mann! De er ikke vant med oppmerksomheten, og faller som fluer. Kan være både alder og mangel på selvtillit.

Vi andre står i kulissene og ler........rister på hodet, og ler igjen :ler:

Jeg bare spør; Er det egentlig så påfallende at så mange menn er utro? Vi kvinner gjør det jo så lett for dem!

Gjør det som passer deg med hensyn til dine følelser. Men da må du akseptere at mannen din gjør akkurat det samme, når forelskelsen rammer han...... :blunke: Og hvem vet? Kanskje din mann befinner seg i en tilsvarende situasjon nettopp nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan elske to... Og det er ganske tungt. Det eneste jeg kan si er: ta tiden til hjelp! Ikke forhast dere. Er dette noe som er verdt å satse på, så tåler det at dere bruker tid. Kanskje litt avstand en stund vil klargjøre saker og ting? Vet hvordan du har det...har vært der...og valgte å bli. Likevel er det fremdeles vanskelig i blant, selv om jeg vet jeg valgte rett. Klarer ikke helt å glemme, men jeg jobber med saken. :blunke:

Lykke til!

Koz, Idun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man har vært kjærester en stund, er det helt naturlig å savne den nyforelskede følelsen...

Kanskje lett å blande det å elske en person med spenningen ved å være nyforelsket!!!!

Bare husk at hvis du skulle velge å gå inn i et forhold med nr 2 så kommer hverdagen der også etterhvert. Og den berusende følelsen du har i dag går over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære vene!

Ett råd fra en svermer:

IKKE gå fra mannen din.Jeg svermer mye, men lar det alltid bli med det (er aldri utro)

I løpet av livet ditt vil du møte flere menn som tar pusten fra deg.Det er i slike stunder at du skal si dine "ave Maria" og la det bli med svermeriet.Du skulle aldri fortalt han du svermer for at du føler det slik.DET kan bli et problem hvis du bestemmer deg for å bli hos mannen din.Hva tror du han vil føle om dette kommer ut?

TABBE!

+ at nå har du egentlig lagt lista for et nytt forhold!

Jeg har også møtt menn etter at jeg fant mannen min som har slått pusten utav meg og fått meg til å bli helt på tuppa...men DET GÅR OVER!

Som regel er det bare et utslag av vårkåthet eller hormoner!

Jeg ville aldri ha gitt noen annen mann noen følelse av at han hadde noen sjanse hos meg!Jeg har innsett at jeg er en svermer som elsker EN mann!

Hadde jeg dumpet mannen min for en av disse svermeriene hadde hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

forts....

historien gjentatt seg!

Skomaker bli ved din lest

Kone bli ved din hest og alle sånn ordtak!

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolle

Lenge siden jeg har vært her, og jeg ble utrolig overrasket over alle svarene som har kommet.

Det er mye dere skriver som gjør godt å lese. :heiajente:

1) Ja det kan være at jeg ikke har fått så mye oppmerksomhet tidligere, og dermed faller pladask når dette skjer

2) Ja, det var kanskje dumt å fortelle hva jeg føler, men det skjedde og gjort er gjort. Det er vel dette som "binder" oss sammen og tror jeg, at vi har en utrolig åpenhet mot hverandre og har lære hverandre å kjenne innenfra.. :hjerte:

3) Jeg kaller ikke dette svermeri.

Og jeg tror ikke jeg kommer til å oppleve dette igjen. Det er forskjell på å bli betatt, forelsket, begeistret, og det å bli glad i noen for det :oops: mennesket de er, det de står for og for den personen man lærer å kjenne.

4) Kanskje jeg blander den nyforelsekede følelsen. Det kan godt være.

Det er jo det som gjør meg redd og usikker. Jeg føler at jeg har funnet en sjelevenn, samtidig som jeg jo også gjorde det da jeg møtte mannen min..

Jeg har bestemt meg som en av dere sa at jeg bare må ta tiden til hjelp.

Problemet er at jeg ikke klarer å holde meg unna.. Jeg har fortsatt ikke gjort noe "galt" (kysset el noe i den duren) Men jeg klarer ikke å være viljesterk og la han være.

Jeg bare flyter med i strømmen, lykkelig og ulykkelig på samme tid..

Følelsene går fra å være livredd for å miste han, til å ha dårlig samvittighet for at jeg tenker som jeg tenker.. :(

Jeg kan gå fra å gråte fordi det aldri kan bli oss, til å være lykkelig med det lille jeg får av kontakt, og begynne å håpe og tro at kanskje en dag...

Jeg regner ikke med at jeg er den eneste i verden som har opplevd dette, og de fleste har vel gått lenger og vært utro, skilt seg, eller lignende.

Jeg er vel bare et menneske jeg og... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Mummi

Hei Trolle!

Vi to er nok i samme båt...

Hvor lenge har det pågått med deg? Jeg har hatt sånne følelser i flere måneder nå, og lurer på om det ikke snart skal gå over.... Ingenting FARLIG har skjedd, men vi kommer nærmere og nærmere hverandre. Han er også gift. Og vi har det begge bra i våre respektive forhold. Kan noen forklare meg hva det er som skjer her? Ingen av oss var på jakt etter noe nytt, plutselig fikk vi bare øynene opp for hverandre. Hmmmm.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolle

Hei Mummi

For meg/oss har dette pågått i bare et par mnd.

Det er skikkelig vanskelig. Naturlig nok (hehe) har jeg ikke hørt på noen av svarene dere andre har skrevet her, og bare blir tettere og tettere knyttet til denne mannen. Jeg er så glad i han at det gjør vondt inni meg..

I går skjedde det derimot noe nytt i saken. Min mann (som jeg trodde ikke hadde fått med seg noen ting) spurte plutselig om jeg ikke var glad i han lenger og ville gå fra han. Jeg nektet selvfølgelig.

Det som er skremmende er at følelsene til min mann har begynt å blekne litt. Jeg er så utrolig usikker nå. Vil jeg han, skal jeg gå fra han..

Det er denne andre mannen som eier nesten hele mitt hjerte nå..

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal gjøre, og har det vondere enn noen gang. :cry:

Men er mer forelsket enn noen gang også...

Fortelle gjerne mer om deg og ditt hvis du vil.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...