Gjest Bare meg... Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette. Har problemer med mannen min som har 4 barn fra før. Jeg har en fra tideligere fohold, Vi har ingen barn sammen. Det jeg lurer på er at jeg synes ikke det er normalt at eksen skriver meldinger til han om når de skal komme da disse to av disse barna er 11 og snart 13 år. De to andre er voksne. Synes de kan ringe selv og gi beskjed når de har lyst til å komme. Har selv en sønn på 14 år som bor ca 60 mil vekk fra faren sin. Han ringer selv og avtaler når han skal fly opp dit osv: Selvfølgelig vet jeg at av og til må det være slik at voksne kan prate sammen, har ikke noe med det å gjøre. Ungene hans bor tross alt i samme byen og skulle vel ikke være noe problem å ringe selv, de ringer jo mange ganger ellers. Her for noen dager siden fikk han en melding og han sa det er sikkert en av ungene som skrev. da sier han til meg er det greit at de kommer, selvfølgelig sier jeg. Men det han ikke fortalte var at det var eksen som hadde skrevet meldingen. Hvorfor sa han ikke det? Lurer fælt på det....har noen noen gode råd her??? Hilsen meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 Ehm. Hæ? Er det egentlig noe problem her? I tilfelle, er det: 1. Din manns egne barn er for lite selvstendige som ikke klarer å ringe og ordne opp selv 2. Du tror din mann og hans eks har noe på gang..? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg tror du må utdype ja, får heller ikke tak i problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare meg... Skrevet 14. april 2003 #4 Del Skrevet 14. april 2003 Ok skal prøve å utdype det litt, meg og hans eks er ikke så gode venner. Det er det hun som har ødelagt med alle meldinger osv: hun har vært sammen med en annen i 3 år like lenge som jeg har vært gift med mannen min. Mannen min og eksen har vært skilt i 9 år. Vet han ikke er interessert i henne :-) men lurer på hvorfor ikke de kan ringe selv...gjør eksen det bare for å irritere meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare meg... Skrevet 14. april 2003 #5 Del Skrevet 14. april 2003 Glemte å skrive, og gjør han det for å irritere meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bare meg... Skrevet 14. april 2003 #6 Del Skrevet 14. april 2003 Det jeg mente var hvorfor tillater han det? når jeg ikke liker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 14. april 2003 #7 Del Skrevet 14. april 2003 Sorry "bare meg", men jeg hadde ikke tillatt at du brydde deg med det, jeg for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #8 Del Skrevet 14. april 2003 Nei sant det du skriver, får vel gjøre det samme mot han. Så kan vi jo se hvor dårlig han liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 14. april 2003 #9 Del Skrevet 14. april 2003 De har barn sammen. Enten du vil eller ikke, så vil de for alltid ha noe med hverandre å gjøre. For ungenes skyld er det også BRA at foreldrene er på talefot, at de opplever i alle fall et minumum av kontakt mellom foreldrene, telefonsamtaler etc. Mannen din har vel merket din holdning, og derfor prøver han i sin forvirring å skjule at det var henne som skrev sms. Slik jeg ser det har du et problem som du må forsøke å jobbe med. Du kan ikke kreve at han skal ta hensyn til deg her, for du stiller urimelige krav. Det spiller ingen rolle om du ikke liker henne, hun er og blir moren til barna hans, og det må du respektere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 14. april 2003 #10 Del Skrevet 14. april 2003 (Til Gjest/bare meg: ) Hæh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puzecat Skrevet 14. april 2003 #11 Del Skrevet 14. april 2003 Du tillater deg selv å la deg irritere over dette. Det er du selv som er ansvarlig for disse følelsene. Slik det er nå, om det fortsetter, vil det gå utover forholdet, all den tid du ønsker å kontrollere. De har barn sammen. Det er ikke bare å kutte kontakta da. Ikke er det ønskelig heller, for barnas skyld ikke minst. Jeg liker ikke min eks jeg har barn med, men jeg holder likevel en fin (og litt fleipete) tone med han når vi snakker sammen, som oftest i telefon. (Og min sønn er femten.) Det er enklest, ikke bærer jeg gammelt nag til ham heller. Men i de periodene vi har vært uenige, har vi da prøvd å oppføre oss med vanlig folkeskikk, og har vi hugget til, har vi alltid skværet opp. For barnets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 15. april 2003 #12 Del Skrevet 15. april 2003 Må nesten si meg enig med de andre over her som synes det er naturlig at foreldre til barn har en viss kommunikasjon. Selv om de er skilt. Tror du vinkler denne saken veldig personlig. Jeg tror neppe de prater med hverandre (eller sender meldinger) for å irritere deg. De gjør det fordi de må utveksle informasjon om barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 15. april 2003 #13 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg skjønner med min beste vilje ikke problemet her. Du liker ikke at hun sender tekstmelding om når barna skal komme???? HVORFOR liker du ikke at hun gjør det?? Fordi du ikke liker HENNE, og helst vil at det skal være minimalt med kontakt mellom mannen din og henne? Selvsagt kan ungene ringe selv, men er det virkelig et problem at hun sender en tekstmelding for å gi beskjed? Jeg synes det virker som om du lager problemer av ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2003 #14 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har et stebarn og selv et barn fra tidligere forhold. Både jeg og min mann har en dialog med eksene våre selv om barna har faste avtaler på samvær og er store nok til å ringe selv. Det er mange ting foreldre trenger å diskutere for å kunne følge opp barna på beste måte. Samvær er greit å diskutere så det ikke blir noen misforståelser. Jeg og eksen ringer hverandre ved hvert samvær for å forsikre om at alt er greit og for å oppdatere hverandre om hvordan barnet har hatt det siden sist. Min manns eks liker meg ikke, og mange ganger lurer jeg på om hun gjør ting for å irritere meg, men jeg nekter å la det gå ut over mannen min eller humøret mitt for den saks skyld, hun får være dum alene Felles ansvar for barna slutter ikke ved et brudd, det varer til barna er voksne, og selv etter dette kan det være behov for dialog, man vil for alltid ha barn og barnebarn(?) til felles. Synne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2003 #15 Del Skrevet 22. april 2003 Er du sjalu på barna hans, eller er du egentlig paranoid?????? :oops: Beklager, men jeg får ikke tak i problemet her. Det er da en selvfølge at foreldrene kommuniserer, uavhengig på hvilken måte. De kan ikke ta hensyn til deg. Det er ikke du som er viktig her, det er barnas ve og vel. Selv er jeg skilt, og vi har en 12-årig gutt sammen. Vi skriver også tekstmeldinger til hverandre,- - begge synes det er en grei måte å gi beskjeder på. I begynnelsen syntes hans nye kone at dette var surt, men nå har hun akseptert det. Hun er ung og umoden, bare for å nevne det. Men min ex tok heldigvis aldri hensyn til dette. Meldingene var både viktige, og uskyldige. Det var aldri i min nye manns tanker at dette var uakseptabelt. Dette tok han som en selvfølge når vi har barn sammen. Vi snakker om cirka en sms i uken her.... Jeg får et inntrykk av at du er paranoid, Eller er du faktisk blitt sjalu på barna hans????????? Jeg foreslår at GÅR LITT I DEG SELV med hensyn til denne FILLESAKEN! oG HUSK i tillegg noe som er svært viktig her; Dette er DITT selvlagede problem. Ikke overfør dette på din familie. Jeg syns synd på din mann. Og husk at der er stor forskjell på å være 11 og 14 år, det er 3 års forskjell, og den er stor i den alderen. Des mer du kritiserer barna hans, des mer avstand vil han få til deg. Så hvis det er DET du tar sikte på, så vil du nok lykkes! Men jeg vil anbefale deg på det varmeste å gjøre stikk motsatt! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 22. april 2003 #16 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg blir helt matt . Blir du virkelig irritert fordi barnas mor sender beskjeder om når barna vil komme etc. Forventer du at 11 og 13 åringer skal ha full orden og oversikt... - Av egen erfaring... det tar mange år før de kan ta totalt ansvar for seg selv. Det er klart barna selv også skal ringe/sende beskjeder - men uansett så lenge de har barn sammen - må du regne med at foreldrene skal og må kommunisere om disse... Dette vil vare livet ut.. enten du vil det eller ikke - så det er er opp til deg hvordan du velger å løse dette ... lage et sak og en kamp ut av dette --- en kamp du er nødt til å tape .. eller gjøre det beste ut av det - Det er jo ikke noe rart at han antyder at det er ungene som skriver meldinger - hvis du reagerer på en så barnslig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2003 #17 Del Skrevet 22. april 2003 Skjønner ikke problemet jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 23. april 2003 #18 Del Skrevet 23. april 2003 Synes det er litt drøyt av deg å kreve at barna skal ordne samvær.. De er jo bare 11 og 13 år. Litt unge for å ta hele det ansvaret... Du må bare finne deg i dette, samme hvor kjett du synes det er.. Din mann og x må prate og samarbeide i framtiden uansett.. konfirmasjon o.l Barna hans kommer foran deg og dine behov, og sånn burde det også være. Du sier jo at du ikke er redd for at han vil ha tilbake sin x, så hvorfor plager det deg da? Mulig jeg ikke har fattet problemet, men dette er i hvertfall mine tanker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 23. april 2003 #19 Del Skrevet 23. april 2003 Ok skal prøve å utdype det litt, meg og hans eks er ikke så gode venner. Det er det hun som har ødelagt med alle meldinger osv: hun har vært sammen med en annen i 3 år like lenge som jeg har vært gift med mannen min. Mannen min og eksen har vært skilt i 9 år. Vet han ikke er interessert i henne :-) men lurer på hvorfor ikke de kan ringe selv...gjør eksen det bare for å irritere meg? Jeg syns faktisk at det er litt greit at mora har litt å si i forhold til når barna skal komme. Du prater om en 11 åring her. Klart at mora har lyst å ha kontroll og vite. Hun skal jo planlegge sitt liv ut fra når barna er hos faren. Jeg ser ikke noe problem jeg og ser det faktisk som ganske naturlig. Hadde vært mindre naturlig om barna drev å ringte til alle tider og kom hver sin helg osv. Det tror jeg ville blitt en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maz^ Skrevet 23. april 2003 #20 Del Skrevet 23. april 2003 Problemet er vel at du er utrygg på henne, sant? Du er veldig glad i din kjære, og derfor også, naturligvis, "beskyttende" ovenfor ham. Dere bør snakke sammen om dette, for det har i bunn og grunn ikke noe særlig med "de to" å gjøre, det er du som har et lite "sjalusiproblem". Du er usikker på henne, fordi du ikke kjenner henne. Fordi du ikke vet hva de har gjort sammen før, hvor mye følelser de hadde. Du vil egentlig, i bunn og grunn, at de kutter kontakten. Dette er ikke mulig, pga ungene. Det håper jeg du skjønner. DU vil ha ham for deg selv, men skjønn at det ikke går, ikke helt fullstendig. Han er din, derfor er han ved din side. Det er deg han elsker, det er deg han har valgt. Dette skjønner du, sant? Hvis han ikke hadde villet ha deg, hadde han ikke vært ved din side. Din mann vil ha deg, og du vil ha ham. Få trugghet i den kjærligheten dere har mellom dere, så skal du se du bryr deg lite om hvilke kontakt han har med X-konen. (tidligere kone, ikke kone lenger, en han ikke vil ha slik kontakt med) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå