Gå til innhold

Hvordan er formen jenter?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har heldigvis ikke kasta opp, men er sann kvalm at det kjennes ut som jeg har vært på en 3dagers fylletur...Akkurat nå har det gitt seg litt, så jeg får vel hoppe i dusjen...Gratulerer da lilleMy=) Så utrolig koslig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult lillemy, grattis!

Er enda litt kvalm, men ikke like mye som jeg har vært.

Er ikke like trøtt lenger heller heldigvis.

MEN: Jeg har allerede fått sinnsykt halsbrann!!!

Husker at jeg var veldig plaget av det sist også!

Endret av *Lene*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vondt i ryggen... nederst i korsryggen der menssmertene bestandig sitter... noe å bekymre seg for? ellers er jeg i helt strålende form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vondt i ryggen... nederst i korsryggen der menssmertene bestandig sitter... noe å bekymre seg for? ellers er jeg i helt strålende form :)

Det er helt normalt med menssmerter når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt med menssmerter når man er gravid.

haha, for en sær setning :fnise:

Men tusen takk for svar. Man blir jo litt overhysterisk og nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, for en sær setning :fnise:

Men tusen takk for svar. Man blir jo litt overhysterisk og nervøs...

Ehh... mensLIGNENDEsmerter heter det kanskje..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånne smerter. I tillegg er jeg hundevakt i helga, til en hysterisk hund uten døgnrytme. Den peser og hyler og grynter osv, og når den endelig tar en liten time på øyet, snorker den verre en hele janitzarkorpset inne på soverommet. Den kan ike hoppe opp og forventer og ligge i senga. men den hopper ned og spiser, slafser, slurper, hyler og skriker. og forventer og bli løftet opp i senga utallige ganger. Dvs veldig veldig lite søvn på meg i natt. Da kjenner jeg veldig godt at det jobber i magen. Det er jo vanlig og naturlig at til utvikler seg på natten. men det er skummelt. Er alene hjemme uten mannen og. Ikke godt og kjenne det presse i magen og underlivet og sprenge i puppene, og kvalm og tissetrengt hele tiden.

Tilogmed min hund ble lei. Min knurra og ble sint og letet etter plasser og gjemme seg på. hehe

ærgh! sinna og auau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skriver under på den om ømme pupper... For et pes! Jaja, jeg skal ikke klage. Jeg er ikke kvalm eller uvel ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I natt/dag innbiller jeg meg at jeg har spydd opp hvertfall 3 liter magesyre og matrester (føles slik hvertfall). Måtte opp ca annenhver time å spy. Så idag er jeg ikke i form!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

ugh.. dette er vanvittig. jeg har spydd nesten hver dag hele jula. greier ikke å holde på så mye. Kaster opp så snart jeg rører på meg. hjelp hjelp hjelp!!!

Er 8 uker i morgen, juleferien over,, hva gjør man i slike situasjoner? sykemelder seg? Alllereder? O´skam!!!! jeg har gått ned 4 kg. det er MYE på meg...Har besvimt et par gang. Føler meg så elendig som jeg noen gang har gjort. (eh tror jeg...)

sukk og sukk og sukk fra Marilyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i grunnen i fin form. Har ikke vært kvalm ennå, så jeg krysser fingrene og håper at jeg er blandt de heldige som ikke blir kvalm. Men det er tidlig ennå kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, er premiekvalm! Ikke spesielt om morgenen, mer jevnt over med værre perioder der jeg bare må sitte helt stille. Også er jeg trøtt trøtt trøtt, og ganske dårlig humør...kort lunte kan man si. Kan ikke huske at det var såå ille sist.... Men noen uker til nå så bedrer det seg forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var uggen i uke 4 og 5, men det ga seg utover dagen. Uke 6 kom kvalmen for fullt. Har vært mer eller mindre sengeliggende hele januar. Kaster opp eller kaldsvetter av kvalme :gråte: Blir så fortvila til tider at jeg begynner å grine. Blir dårlig av å snakke i telefon, se på tv, data, lese osv. Kan holde på 5 min av gangen, går det lengre tid, kaster jeg opp.

Har hittil gått ned 6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i uforskammet bra form jeg.

Har kasta opp totalt 2 ganger, det er en uke siden sist, og er egentlig ikke kvalm heller. Litt uvel av og til (oppdga havvelsi i frokosten i dag at "appelsinskinke", selv om det hørtes fristende ut på butikken, ikke egentlig er såååå fristende klokken sju om morgenen, men jeg fikk det jo ned, så jeg skal ikke klage) men har det rett og slett uforskamma bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er strålende om dagen, sett bortifra litt høyt blodtrykk. Så er sykemeldt!

Det er jo dette trimesteret som skal være det "beste"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet til det "gode" trimesteret jeg da... men stortrives likevel.

Jordmoren snakka i vei om at ikke alle opplever det som helt slik de hadde sett for seg, når e blir gravid, selv om man evt hadde ønsket seg det lenge, det er trasig og dumt, man er kvalm, sliten og alt er egentlig fælt... Fikk med en brosjyre om psykiske endringer i svangerskapet også.

Vel, jeg prøvde å si, å være gravid er ikke som jeg hadde innbilt meg heller, for jeg trodde jeg kanskje skulle være kvalm, men er det ikke, jeg var helt forberedt på at det kunne være "fælt", men dette er etterlengtet, så det skulle jeg tåle, men så har jeg det rett og slett kjempebra!

Og psykisk? Vel, den brosjyren sa ingen ting om de av oss som begynnerå gråte av at en unge blir født på tv (jeg så grey's anatomy, og normalt sett ser jeg jo glatt at det kommer unger uten å gråte, men da den vesle jenta som hadde "tre fedre og to mødre" laga en lyd, da begynte jeg å hulke så mannen måtte trøste meg.) Ei heller siden den brosjyren noe om de av oss som sitter i badekaret og ler så tårene spretter, av et småmorsomt innlegg i et blad. Jeg har ikke problemer med alvorlige depresjoner, jeg har bare "mye følelser". Jeg kaster ikke opp, jeg er litt trøtt og sliten, men ikke sånn at det er problematsik, jeg har et flott forhold til min mann, og vi nyyyyyyter gleden over at det vokser et barn inni meg.

Så om neste trimester blir enda bedre... (ja, det blir det vel, da skal jeg jo kanskje få lov til å begynne å kjenne liv.... gleder meg!) så blir jo dette rent fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min sa til meg at de aller fleste har fine svangerskap uten de store problemene. Men vi hører så mye om de som har plager at vi nesten forventer at de skal dukke opp.

Jeg hadde et flott svangerskap sist, med veldig få plager. Litt småkvalm i begynnelsen, litt trøtt og sliten, og jeg var litt plaget med halsbrann og vann i kroppen mot slutten, men dette er jo bagateller. Denne gangen virker det som det skal gå like greit. Jeg er 17 uker på vei nå. Jeg blir fortere trøtt og sliten merker jeg, men det er vel egentlig det eneste. Håper det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...