Scheherazade Skrevet 11. august 2008 #1081 Skrevet 11. august 2008 Velkommen hjem med gutten! Kjempekjekt å høre at alt gikk bra, og at det går fint nå, det er sånn jeg trenger å høre. Kos dere hjemme!
Lilith Skrevet 11. august 2008 #1082 Skrevet 11. august 2008 GRATULERER MED GUTTEN! Jeg vil også gjerne vite navn ...
Gjest imli Skrevet 11. august 2008 #1084 Skrevet 11. august 2008 Velkommen hjem Indo! Så fint å lese fødselshistorien din. Høres ut som om alt gikk flott bortsett fra livmortrøbbelet etterpå! Det med å "ikke vite hvor man skal gjøre av seg" kjenner jeg meg igjen i! Husker jeg hadde det sånn selv. Og så deilig å ikke få noen rifter da! Bebisene våre var jo omtrent like store. Håper du får en fin tid fremover med lille E (er også nysgjerrig på navn!).
Gjest Indo Skrevet 11. august 2008 #1085 Skrevet 11. august 2008 Apropos hodeomkrets... Min lille gigant hadde en hodeomkrets på 38,5 cm Fikk helt hakeslepp når jeg hørte det hehe..Ja jeg ble helt sat ut når jeg fikk vite det! Bare "Er det mulig?" =) Gratulerer med den lille-store gutten, indo! Takker=) Velkommen hjem!! Hva heter han? Takk skal du ha!=) Skal sende PM med navn=)
Gjest Indo Skrevet 11. august 2008 #1087 Skrevet 11. august 2008 Velkommen hjem med gutten! Kjempekjekt å høre at alt gikk bra, og at det går fint nå, det er sånn jeg trenger å høre. Kos dere hjemme! Takk for det=) GRATULERER MED GUTTEN! Jeg vil også gjerne vite navn ... Takk, takk=) PM sendes! Gratulerer så utrolig me en gutt!!! =) Velkommen hjem Indo! Så fint å lese fødselshistorien din. Høres ut som om alt gikk flott bortsett fra livmortrøbbelet etterpå! Det med å "ikke vite hvor man skal gjøre av seg" kjenner jeg meg igjen i! Husker jeg hadde det sånn selv. Og så deilig å ikke få noen rifter da! Bebisene våre var jo omtrent like store. Håper du får en fin tid fremover med lille E (er også nysgjerrig på navn!). Takk for det=) Fikk et par smårifter inni skjeden, så et par pyntesting måtte til, men de er jo innvendig, så slipper å gå å kjenne at stingene gror og irriterer=) Jeg skal sende deg PM=) Nå ligger nurket å sover så søtt så søtt i mykbagen sin., Den ble absolutt godkjent, for han har sovet så utrolig masse mer, og ikke minst dypere, i den enn hva han gjorde på sykehuset..Også har melken begynt å flomme over, så brystvortene er ikke like såre som de har vært.. Jeg må dra innom dagbøkene deres en annen dag, for nå skal jeg spise, brette sammen klær (fikk jo et helt lass som nå er nyvasket) og så sove=)
Ella* Skrevet 11. august 2008 #1088 Skrevet 11. august 2008 Så fint navn Jeg tenkte også på det en stund. Så bra at melka har kommet, det føles så godt å vite at man har nok... Ha en fortsatt fin uke, høres ut som dere har det kjempebra
Gjest Indo Skrevet 11. august 2008 #1089 Skrevet 11. august 2008 Så fint navn Jeg tenkte også på det en stund. Så bra at melka har kommet, det føles så godt å vite at man har nok... Ha en fortsatt fin uke, høres ut som dere har det kjempebra Takk, takk=) Jeg måtte vurdere det frem og tilbake noen mnd, men vi synes det passer ham kjempebra=) Ha en fin uke dere også=)
Gjest Reka Skrevet 12. august 2008 #1091 Skrevet 12. august 2008 hjem Indo! Tenk nå har du blitt mamma :rødme: Jeg vil også gjerne vite navn! Håper dere koser dere masse hele familien
Tusle Skrevet 12. august 2008 #1092 Skrevet 12. august 2008 Velkommen hjem Ikke er jeg mamma, ikke er jeg på graviden heller, men kaster meg over alle fødselshistorier jeg kommer over. Verpesjuk? Oh, yes Og så ble jeg nysgjerrig på navnet da
Gjest Indo Skrevet 12. august 2008 #1093 Skrevet 12. august 2008 Føler meg litt uggen idag..Litt feber og er slapp..Går rundt i sambos boxer og har en gulpeklut og en oppklippet nettingtruse rundt puppene Såre brystvorter er ikke noe særlig! Lille E sover masse! Sovner etter/under nesten hver amming, og noen ganger sover han 6 timer i strekk! Han våkner til om natta da, og vil ikke sovne igjen med en gang. Inatt ammet jeg han 4 ganger på 2 timer, skifta bæsjebleie på ham 3 ganger og måtte rapes mye. Han promper også noe helt sinnsykt, og vi lå og lo oss skakke når han dreit. Man kan si at det høres godt! hehe.. Men han sovna tilslutt etter at jeg strøyk han på magen, hodet og lage hysjelyder i en evighet da! Han er flink til å sove i egen seng heldigvis. Sovna rundt 4, og han sov til 9.45. Ammet han og sov til 12 igjen..Flinke gutten=)
Niennah Skrevet 12. august 2008 #1094 Skrevet 12. august 2008 Går rundt i sambos boxer og har en gulpeklut og en oppklippet nettingtruse rundt puppene Såre brystvorter er ikke noe særlig! Nais!! Men uff, har du feber? Ikke bra, håper du føler deg bra igjen snart. Wow, 6 timer i strekk!! Håper du også sov da? Rekorden her er vel nærmere 5 timer tror jeg, men kan telle på en hånd hvor mange ganger. Allikevel sover hun ganske mye, da. Godt at lufta kommer ut av lille skrotten i alle fall.
Gjest Indo Skrevet 12. august 2008 #1095 Skrevet 12. august 2008 Nais!! Men uff, har du feber? Ikke bra, håper du føler deg bra igjen snart. Wow, 6 timer i strekk!! Håper du også sov da? Rekorden her er vel nærmere 5 timer tror jeg, men kan telle på en hånd hvor mange ganger. Allikevel sover hun ganske mye, da. Godt at lufta kommer ut av lille skrotten i alle fall. Feberen er borte, og føler meg bra=) Tror det har en sammenheng med for lite næring, amming, og litt lite søvn..Kjenner ikke lengre det matbehovet jeg hadde som gravid, så glemte å spise..Men nå har jeg spist middag, drukket mer vann og tok en paracet.. Jeg sov ikke alle de 6 timene som han sov i natt i strekk. Vet ikke hvorfor, men jeg våknet av meg selv og klarte ikke å sovne igjen..Dubbet litt vekk da men. Tok men en time i senga tidligere idag=) Nå har han sovet i 2,5timer etter amming, og ligger med hendene foldet sammen :rødme: Jeg kan stå å bare se på ham..Han er så søt=) Spesielt når han åpner de store, dypblå gluggene sine og prøver å fokusere! Sjøgler litt først da=) Tror nok det må skiftes enda en bæsjebleie snart ja! Ikveld skal vi se film og kose oss litt. HAr valgt å ikke ta imot besøk idag..Imorra skal vi ut på den første trilleturen vår, alle 3=)
Ella* Skrevet 12. august 2008 #1096 Skrevet 12. august 2008 Wow, 6 timer i strekk?? Er veldig fornøyd når han sover 4 jeg :-D Koselig med første trilleturen da Husk å spise og drikke godt nå da *formanende pekefinger*
Niennah Skrevet 12. august 2008 #1097 Skrevet 12. august 2008 Lurt å styre besøk selv. Det gjorde/gjør vi også. Noen ganger er det greit med tid for seg selv og sin lille familie. Nyt trilleturen! Stas!
Cloudberry Skrevet 13. august 2008 #1098 Skrevet 13. august 2008 Indo er hjemme igjen :juhu: Så flott at alt gikk bra med dere Vet ikke om jeg skal skylde på graviditeten, men jeg gråter hver gang jeg leser fødselshistorier for tida Høres ut som om dere hår fått en snill liten (stor) gutt da! (og med tanke på alle navnediskusjonene vi har i heimen for tida er jeg også bittelitt nysgjerrig på navnet da )
Lilith Skrevet 13. august 2008 #1099 Skrevet 13. august 2008 Det er visst veldig vanlig å få feber etter fødsel, sier min lege-svigerfar. Jeg hadde feber i to dager en uke etter fødsel, og ble kjempebekymret. Følte meg egentlig ikke syk, men var utrolig lite praktisk å ha feber når man har en liten en som skal amme og klenge hele tiden og det i tillegg er 30 grader ute. Ble varmt og klamt, ja ... Såre brystvorter er ikke noe særlig, nei! Jeg hadde god hjelp av sånne ammeskjell i plast (altså ikke de virkelige skjellene, men noen andre fancy greier) - bare sånn til avlastning når jeg tuslet rundt hjemme. Men så sluttet jeg å kle på meg mellom ammeslaga, og nå går jeg bare rundt i puppelesten mens jeg er hjemme ... Så bra at snuppen sover godt! Ha en fin dag
Gjest Indo Skrevet 13. august 2008 #1100 Skrevet 13. august 2008 Det er visst veldig vanlig å få feber etter fødsel, sier min lege-svigerfar. Jeg hadde feber i to dager en uke etter fødsel, og ble kjempebekymret. Følte meg egentlig ikke syk, men var utrolig lite praktisk å ha feber når man har en liten en som skal amme og klenge hele tiden og det i tillegg er 30 grader ute. Ble varmt og klamt, ja ... Såre brystvorter er ikke noe særlig, nei! Jeg hadde god hjelp av sånne ammeskjell i plast (altså ikke de virkelige skjellene, men noen andre fancy greier) - bare sånn til avlastning når jeg tuslet rundt hjemme. Men så sluttet jeg å kle på meg mellom ammeslaga, og nå går jeg bare rundt i puppelesten mens jeg er hjemme ... Så bra at snuppen sover godt! Ha en fin dag Så godt å høre at det er normalt med feber! Jeg ble kjempebekymra sjøl da feberen kom tilbake igår, og inatt våkna jeg av at jeg lå i en dam med svette. På sykehuset fikk jeg beskjed om at feber ikke skulle forekomme skjønner du..Det er liksom et tegn på infeksjon sa de..Men nå kjenner jeg at jeg roet meg ganske ned=) Det blir masse sprading med puppene ute her også=) Er masse mer behagelig! Jeg har også slike ammeskjell, og de er greie nok, men de er akkurat for små for hele brystvorten, så de presser liksom nedover..Men av to onder er de klart best=) Nå skal vi snart på ammepoliklinikken og veie lillemann..Blir spennende! Han bør ha lagt på seg siden jeg går å drypper melk i tide og utide. Åsså veide jeg meg igår. Gått ned 14kg til nå..Det er mye baby og ødemer det=) Så nå skal jeg ned 7-8kg til, så er jeg tilbake til startvekten min. Gleder meg til å få på meg alle gamle klær=) Inatt sov han kjempeurolig. Jeg amma 5 ganger på 1,5time, vi skifta bleier og rapa og byssa i søvn..Men han ville IKKE sove. Tilslutt sovna han rundt to, sov til 5.30, fikk pupp, og sov til 8.45 igjen..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå