Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:lur:

Sms fra Indo:

"Vi ble foreldre til en liten plugg på 4100g og 54 cm, 00.55! Verdens vakreste selvsagt! :)"

GRATULERER, VENNEN!!!

Nå ble jeg kjempeglad. Håper alt har gått bare fint.

Endelig har dere gutten hos dere.

:klemmer:

Skrevet

Oi, gratulerer kjempemasse! :klem: :klem:

Endelig er han her, og det gikk visst fort når det først begynte! Kos dere begge to i tiden fremover.

Skrevet

Det gikk da ganske så fort... :juhu: :juhu: :juhu:

GRATULERER SÅ MASSE MED PJOKKEN! :blomst:

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten, Indo! :klemmer::blomst:

Det måtte gå ganske fort...?

Skrevet

Åå vennen!

Var så spent på om det hadde skjedd noe siden onsdag, og det har det jo!!

Gratulerer så mye med den lille gutten! :hjerte:

Håper du og mannen koser dere med den lille!

Gleder meg til du er tilbake, :klem:

Skrevet

Da er vi hjemme igjen=) Skal skrive fødselshistorie senere. Alt gikk over alle forventninger, og jeg var heldig som fikk en lett fødsel uten for masse smerter! Hurra for lystgass!! hehe

Han er helt nydelig, ammingen går strålende og alt er bare velstand! Men har fått blodoverforing, for jeg mista over 1 liter blod etter fødselen (livmor-trøbbel). Skal utdype alt senere, for nå er det noen som er sultne her=)

Skrevet

Velkommen hjem, og gratulerer så mye med prinsen!!

Tenk at han ble født 080808, det er moro!

Kos deg med nurket. Gleder meg til det blir min tur.

Skrevet

Falsk alarm=) Har sovet i 4 timer nå;)

Uansett...

Vannet gikk med et brak 18.30 torsdagskveld. Rant og rant og rant og rant..Fikk beskjed fra føden om å komme inn med en gang. Var ganske skummel biltur=)

Ble undersøkt, og hadde 3 cm åpning..Føden var smekkfull, men fikk utrolig nok eneste fødestua med badekar!! (Folk fødte på do liksom).

Latensfasen varte til rundt 11.30, og var ikke særlig god. Vonde rier, gikk helt inn i min egen verden, orka ikke snakke, klarte ikke å grine, og spydde. Måtte ut av badekaret, og ble dusja med varmt vann i stedet..Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg selv, var helt bortevekk!

Ble undersøkt litt før 12, da var åpningen 5 cm! SKUFFA!!!! Men så skjedde det ting! Fikk lystgass som jeg ikke fikk til med engang, å hylte etter epidural. Men sambo fikk overtalt meg til å prøve lystgass igjen, å da gikk det myyye bedre! Riene hagla på, men var ikke lenger vonde. Kjente bare harde press i magen..Var ubehagelig ja, men absolutt ikke uutholdelig lengre (takk for lystgass).

00.40 var åpningen 10 cm, og fikk beskjed om å presse. Det var litt vondere ja, men ikke uoverkommelig mrkelig nok! Ble lempa over på siden og pressa i 5 pressrier før lille E kom ut med et plask=)

4100g, 54 cm, og hodeomkrets på 37!!!!!! Og jeg revna utrolig nok IKKE=) Fikk noen få pyntesting på noen smårifter inne i skjeden, men ingenting utenpå..Hadde en utrolig flott fødsel, og alle jordmødrene var lettere sjokkerte over hvor enkel min fødsel faktisk var, førstegangsfødene og med en så stor gutt som han jo er!

MEN så ville ikke livmoren min trekke seg helt sammen, så jeg silblødde..Her snakker vi om blod som dryppte ned fra senga i en stor pøl. Kjentes ut som om vannet fremdeles gikk liksom. Mista over 1 liter blod, og måtte derfor bli på sykehuset. Klarte ikke sitte eller gå på do...SÅ måtte få blodoverføring dagen derpå..Men nå går alt meget mye bedre, E er utrolig flink til å suge, og jeg ser meg bare ikke mett på ham=) En kjempesterk baby på alle måter, og vi er verdens stolteste foreldre..Om enn ganske trøtte selvsagt=)

Skrevet (endret)

Tusen takk for fin fødselshistorie, Indo :)

Så bra at lystgassen hjalp deg! :) Høres ut som du hadde en veldig fin fødsel.

Hørtes litt skummelt ut med blødningen etterpå da, men du var jo i trygge hender.

Velkommen hjem, og kos dere masse :klem:

Endret av Ella*
Skrevet

Apropos hodeomkrets... Min lille gigant hadde en hodeomkrets på 38,5 cm ;) Fikk helt hakeslepp når jeg hørte det :fnise:

Skrevet

Gratulerer med den lille-store gutten, indo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...