Gå til innhold

Babyboka

Gjest Indo

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det her er jo akkurat sånn som en venninne av meg hadde. Hun skjønte ikke at hun hadde rier en gang, det gjorde jo ikke "sånn" vondt.

Krysser fingrene for deg, og hei forresten! :goodbye:

Hei til deg også=)

Ja, det er det jeg er litt redd for da..At jeg ikke selv skal skjønne at jeg har rier, siden alle sier at jeg VET når jeg har det! hehe

Nå klarer jeg iallefall å sitte i sofaen, men det murrer fremdeles..Håper det tar seg opp skikkelig inatt. Blir iallefall kjempespennende i natt!! Håper jeg ikke våkner imorra blid og opplagt bare!

Åsså håper jeg at Ella føder nå snart..Det fortjener hun absolutt nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krysser fingrene for at noe skjer snart! :krysse:

Skrevet

Håper det skjer noe i løpet av natten!

Kjempespennende! :hoppe:

Skrevet

Ble selvfølgelig litt bedre utover kvelden, og la meg tidlig. Har våkna hver time for å gå på do, og hver gang jeg har vært der, endte det med at jeg hadde store problemer med å sovne igjen. Fikk så himla vondt i hoftene at jeg klarte nesten ikke å ligge. Grunnen til at jeg er våken nå også. Men ingen fødsel nei=(

Jaja, skal til vikarlege imorra, og skal høre om hun gidder å strippe meg om ikke noe har skjedd til da..Så får jeg håpe at jeg har like vondt idag som jeg hadde igår og i forgårskveld.

Skrevet
Ja, det er det jeg er litt redd for da..At jeg ikke selv skal skjønne at jeg har rier, siden alle sier at jeg VET når jeg har det! hehe

Det der lurte jeg også veldig på, men var vel ikke så mye i tvil da riene startet. Man vet liksom at fødselen er igang. ;)

Høres jo ut som om det skjer noe snart da... Skal sende mange gode vibber :)

Skrevet (endret)

@@@@@@@@@føøøøøøøødeeeeestøøøøøv@@@@@@@@@@@@

Kroppen din driver i all fall tydelig og forbereder seg noe innmari. Jeg heier på deg :duskedame:

Endret av Sandra
Skrevet

Takk=)

Fikk dubba av litt på sofaen, men våkna til smerter i ny og ne. Veldig uregelmessige, men dog. Kjenner det i korsryggen, hoftene og lysken. Måtte hoppe i dusjen for litt siden, for det gjør ganske vondt, men ikke vondt nok enda.

Navelen er helt rammeskeiv også. Den er blitt helt brun (har IKKE solt meg), og det ser ut som en del av den har kollapsa. Altså, den blir trykt innover på høyre siden og kraftig utover på venstre. Ser også at jeg har fått noen lyse strekkmerker iløpet av natta :sur:

Så nå har han bare å komme ut den lille luringen min!

Skrevet

Nå kommer lilleluringen snart. :-D

Skrevet

Du skal nok se at den luringen er en presis liten kar. :)

Skrevet

Hehe..Ja håper da det! Da blir han lik mammaen sin hvertfall=)

Føler meg bedre nå egentlig, men det stikker mye i hele underlivet. Håper det tar seg opp igjen utover kvelden. Skal til legen imorra 8.15, så om ikke noe skjer inatt, blir jeg forhåpentligvis litt klokere da!

Skrevet

sender både fødselsvibber og fødestøv jeg!

Nå burde tassen snart stikke hodet sitt ut i denne verden!

Klemmm...

Skrevet (endret)

Våken! Har så sinnsykt vondt i hofta at jeg ikke klarer å ligge i senga lengre, så da blir det kg=) Litt vondt i magen også, så skal snart hoppe i dusjen. Håper vannet lindrer! Skal jo til legen klokka 8.15, så det er egentlig kke så lenge til. Men det er litt skummelt å kjøre bil dit da..Hatt masse vondt inatt, så får vel rier bak rattet kjenner jeg min flaks rett :skratte:

Sambo fikk ikke sove i natt, og sovnet først rundt 5, så jeg har sagt at han skal slippe å være med. Han har jo lyst, men jeg synes synd på ham for han skal jo på jobb senere også, så jeg lar ham sove.

Vært en kjøligere natt, og ute er det kav tåke..Herlich! Håper sola ikke titter frem idag=)

Edit: Ultralydtermin idag ja..

Endret av Indo
Skrevet

Håper både kjøring og legetime har gått greit! Blir spennende å høre hva legen sier! :)

Skrevet

Du må gi rapport når du kommer fra legen da :) Er litt spent vettu!

Skrevet

Oi, har det skjedd noe nå, Indo? :hoppe: Er jo en stund siden legetimen din kl. 8.15... Håper det er noe på gang! :klemmer:

Skrevet

Ikke skjedd noe mer nei..Hadde faktisk glemt av kg jeg=) Var så dautrøtt etter timen at jeg hoppa rett til sengs, så stod vi opp å spiste brunch, før vi dro til byen for å møte noen venner på cafe. Kom hjem nå.

Anyhow..Legetimen var ikke like oppløftende som alle andre har vært. Blodtrykket var en tanke høyt (140/89), og de fant spor av et eller annet i urinen, så må tilbake allerede på fredag for en ny sjekk. Hjertelyden til babyen var god da, og han ligger kjempelangt ned i bekkenet hvertfall..Men ødemet har gått fra 0-1 til 2, og har lagt på meg 21kg tilsammen (mye er visst vann sa legen).

Spurte også om hun kunne skjønne hvorfor jeg har fått så vondt i ene hofta når jeg ligger, og det sa hun at var slitasje pga at magen er så tung. Så det må jeg slite med til fødselen er overstått. Men nå er det kun 12 dager igjen til nurket MÅ ut uansett, så det har jeg belaga meg på. Virker jo slett ikke som om han vil komme ut i verden. Sta som far sin er han=) hehe..

Jeg spurte ikke om hun kunne sjekke åpning, for jeg hadde såpass vondt når jeg var der, at jeg helst bare ville stå å vugge. Har ganske vondt enda, både i hofte og rygg og mage.

Skrevet (endret)

Oi, kom akkurat over dagboka di, så spennende!!

Håper det skjer noe de første dagene, ikke kjekt å gå på overtid, spesielt ikke når man har vondt.

Endret av Mamma1
Skrevet
Oi, kom akkurat over dagboka di, så spennende!!

Håper det skjer noe de første dagene, ikke kjekt å gå på overtid, spesielt ikke når man har vondt.

Hei hei=)

Nei hadde jeg ikke hatt vondt, hadde det vært mye bedre å gå på overtid, det er sikkert! Ryggen min tar knekken på meg, og det er vondt både å stå, gå, sitte og å ligge..hehe..Så hva skal man ta seg til?

Er heldigvis ikke like varmt idag som det har vært de siste dagene..

----------------------------------------------------------------------------------------------

Drømte inatt at det stod en haug med ukjente damer rundt meg, som alle fikk babyer idag, på min termindato, selv om de alle sammen hadde noen mnd igjen av sine svangerskap. Og de sto og lo og peika på meg! hehe..Makan til frekkhet=)

Men nå som jeg er innstillt på å gå langt over termindato, er det ikke like fullt så ille lengre som det var å gå å vente..Er mer positiv over hele ventinga enn jeg har vært noen gang hittill. Om bare folk kunne slutte å bli helt sjokkert over å se meg gravid fremdeles. Virker faktisk som om noen føler at jeg "har lurt dem", siden han ikke har kommet på termindatoen..

Og en ting til..Opplever/opplevde dere andre at alle sammen forventer å få se babyen med en gang han er kommet ut? Alle sier jo at jeg MÅ ringe med en gang det skjer noe, så skal de komme på sykehuset å kikke! Vil jo bare ha familien der det første døgnet, og ikke før det er gått noen timer. Vil jo gjerne kommet meg litt fysisk, fått alenetid med babyen og mannen, ammet, spist, dusja/stelt meg litt, og bli sydd om jeg må det..Og ikke minst at babyen skal få litt tid på å komme seg på. Må jo være traumatisk og skummelt å bli født!

Heldigvis er både svigers og mine egne foreldre forståelsesfulle der. Da kan det bli litt verre med enkelte andre familiemedlemmer. Og enkelte venner! Menmen..Får vel bare ta det som det kommer, er jo ingen som vet hva fødselen vil bringe. Kan hende jeg ikke får flytte ned på pasienthotellet i det hele tatt, og på barsel er det fastsatt besøkstid, så sånn sett hadde det jo vært litt herlig :lur: hehe..neida..Vil jo på hotellet såklart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...