Gjest Clea Skrevet 14. april 2003 #1 Del Skrevet 14. april 2003 Hei! Hjelp jeg sliter med at det kryr av maur på kjøkkenet! Jeg har skrubbet hele kjøkkenet med klor, og da holder maurene seg vekke noen få timer, før de strømmer på igjenn... Trodde først det var søppla sin feil, men selv om den ikke er der så kommer de. De er over alt, på benkene, på bordet, i vasken... Har akkurat vasket hele kjøkkenet, sitter bare å venter på at det skal komme tilbake...huff...Jeg bruker å spraye grønnsåpe på dem når de kommer, for jeg gidder jo ikke vaske to ganger hver dag... Jeg blir gal!!! Er der noen snille folk som har råd som hjelper for å bli kvitt disse udyrene?? Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 14. april 2003 #2 Del Skrevet 14. april 2003 Hvorfor kjøper du ikke gift å setter ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #3 Del Skrevet 14. april 2003 Kontakt et skadedyrsfirma! Hvis problemet er så omfattende så er det det eneste som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. april 2003 #4 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg hadde ringt Skadedyrkontrollen og hørt om de hadde noen tips. Deretter hadde jeg ringt ett skadedyrfirma som kunne kommet og tatt livet av dem en gang for alle. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. april 2003 #5 Del Skrevet 14. april 2003 Har du, eller har hatt, fuktighet i huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 14. april 2003 #6 Del Skrevet 14. april 2003 Du kan legge brisk langs veggen - der du vet de kommer seg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke innlogget Vega Skrevet 14. april 2003 #7 Del Skrevet 14. april 2003 Det kan være stokkmaur, dette må et skadedyrfirma ta seg av, før de spiser opp hele huset ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 15. april 2003 #8 Del Skrevet 15. april 2003 Hei! Jeg har ikke kjøpt gift ennå, men jeg gikk forbi en butikk med reklame for maur-gift, gjett om jeg skal slå til! På den annen side.... Jeg leier en leilighet, og de tidligere eierne har fortalt at de også var veldig plaget med maur. Er det ikke da huseieren sitt ansvar (siden dette tydeligvis er ett problem hvert år..? eller tar jeg feil?)? (jeg har ikke snakket med huseier om dette...) Jeg aner ikke om det har vært fukt-skader, da jeg ikke har bodt her så lenge. Mvh Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 15. april 2003 #9 Del Skrevet 15. april 2003 Det kan være at tuene er i veggene eller under gulvet. Prøv å strø ut en gift som heter kvitt - med lokkeboks - de har den bla på plantasjen. Dett er mat som maurene tar med seg til tua. der dør den og tar livet av hele tua. Denne virker! Som "nødhjelp"; når det kryr rundt deg og du mååååååå drepe dem med en gang; spray med Baygon rett på jævær'n, og langs alle lister og andre alternative inngangsporter. Det blir en seig hinne som tetter igjen samtidig som den dreper maueren. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå