Gå til innhold

OK å surfe på jobb?


tingeling

Anbefalte innlegg

jeg ser ingenting feil med det så langt det ikke går utover jobben. hvis jobben er gjort og en har tid overs - skulle en da sitte å stirre i taket? en kan godt tenke egne tanker eller surfe, har ingen forskjell. det har jo selvfølgelig mye å gjøre med type jobb en har.

i tillegg - jeg føler av og til at med visse oppgaver trenger en av og til litt 'lufting' av hjernet. når det starter å koke litt over. og selv om å gå en liten tur kan også være lurt, er ikke dette alltid like bra (det er ikke enkelt å kaste ut ting fra hodet), så å lese noe nyheter eller noe lignende for 5 minutter kan være like effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Problemet er at det går ut over jobben. Vi har det utrolig hektisk for tiden og hun har mange oppgaver som skulle vært gjort. Det er ikke dødtid. Dessuten har man jo ikke krav på mer enn 30 minutters pause i løpet av dagen. Det er heller ikke mange som røyker hos oss, så det er ingen kultur for å gå ut og ta en røyk eller fruktpauser.

(så er det en annen sak at det sikkert hadde vært sunt å ta noen pauser innimellom, men det er ikke tid til det slik dagene er nå)

tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det faktisk går ut over jobben, da har du jo all rett til å si ifra. Den mest ærlige, og kanskje vanskeligste, måten er å si det til henne direkte (på tomannshånd, selvsagt) at du ser at hun er på nett en del, og at det er noe dere rett og slett ikke har tid til slik det i disse dager. Den mer sleipe, og kanskje enklere, måten er å gå raskt bort til henne mens hun surfer og spør om hun er ferdig med X og Y. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb så surfer jeg på jobb hver dag, skriver gjerne innlegg her inne også. Men, jeg gjør samtidig jobben min så om jeg tar noen minutters "pause" er det ingen som legger seg oppi det. Men jeg lar ikke viktige arbeidsoppgaver vente fordi at jeg leser på nett da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingeling: Ingen gang det er så viktig å ta seg småpauser som når det er meget hektisk. Ingen jobber effektivt 7.5 timer om dagen dersom man ikke kan få koblet av innimellom. Så at man er innom nettet i arbeidstiden også i hektiske perioder ser jeg ingen problemer med. Selv har jeg to skjermer - en stor som jeg jobber på, og 12" på den bærbare, hvor jeg har gmail eller noe annet privat oppe på. Så tar jeg en kjapp kikk innom mellom arbeidsoppgaver eller når jeg akkurat har hentet meg en kopp kaffe. Ofte at problemer jeg har slitt med plutselig løser seg i løpet av disse korte pustehullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vil si meg enig med Wadjet, det ER viktig med pustepauser, spesiellt når det er hektisk!

Skal man sitte å jobbe intenst fra åtte til fire, kun avbrutt av lunsjpause og omtrent ha dårlig samvittighet for å gå på do, så vil heller ikke arbeidet bli gjort like effektivt som om samme person kunne få lov til å se vekk fra arbeidet i noen minutter nå og da.

Men dersom hun sitter så mye at det faktisk gjør at hun ikke får gjort det hun skal, så ville jeg tatt en prat med henne og hørt om det var noe som kunne bli gjort for å effektivisere arbeidsdagen.

Dere har kanskje ansatt en vikar nettop fordi det er en hektisk periode? og dette vikariatet er kun for det? Da må dere kunne stille krav om at det er effektivitet, men også rom for å titte bort for en liten pause en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...