Gå til innhold

Ville du fortalt om du var utro?

Gjest anonym

Ville du fortalt om du var utro, til din kjære?  

1 stemme

1. 1. Ville du fortalt om du var utro, til din kjære?

• Ja, ærlighet er viktig
      23
    • Nei, da blir det slutt
      5
    • Vet ikke
      8
    • Nei, men jeg ville at han/hun skulle fortalt, dersomd et var ham
      3
    • Nei, han er så sjalu
      0
    • Nei, og jeg ville ikke vite dersom det var motsatt.
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ærlighet er viktig. Men ville du fortalt det om du råket ut for å ligge med en annen?

Eller ville du skjult det, for det man ikke vet har man ikke vondt av? Jeg tror jeg ville sagt det, for en som står en nær, vil vel føle at noe er i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Syns det er vanskelig å forestille seg situasjonen, men hadde jeg vært utro ville jeg ha fortalt det. Hadde ikke hatt samvittighet til å holde dette skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri vært utro. Så om jeg var det ville der nok vært grunn til å fortelle det ja. For da ville det trengs å snakkes om tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannheten kommer elltid fram, før eller senere - i utgangspunktet ville jeg fortalt det me det er også helt avhengig av situasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde nok ikke fortalt det hvis jeg var utro, og jeg tror ikke jeg hadde villet vite det hvis mannen min hadde vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville fortalt det, fordi jeg ville ønsket å vite det dersom partneren hadde vært utro - og min leveregel er: Vær mot andre som du ønsker andre skal være mot deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart fortalt det hvis jeg var utro.Om jeg skulle gjøre en slik tabbe syns jeg i det minste jeg skylder samboeren min å være ærlig og stå for det jeg har gjort.

Dessuten synes jeg han ville fortjent å velge selv om han ville dele livet sitt med meg etter det jeg hadde gjort.

Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA! Jeg ville aldri klart å leve videre som om ingenting hadde skjedd. Basere forholdet på en løgn? Nei, man får heller stå for det man har gjort og ta de evt. konsekvensene av det!

Det er jo mye verre om partneren får vite det på andre måter senere. Da blir skaden mye verre, og i tillegg til å ha vært utro, vil du også være skyldig i å ikke ha vært ærlig.

Om jeg noengang hadde vært så uheldig å være utro, og valgt å ikke si noenting, tror jeg angsten for at partneren min ville funnet det ut før eller siden, konstant ville hengt over meg. Ingen god følelse, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle drite meg så loddrett ut og være utro,så ville jeg nok ikke sagt noe til mann min......

Det hadde i så fall vært en engangsgreie,og jeg hadde angret livet av meg etterpå!

Jeg hadde holdt dette for meg selv for å skåne han jeg er gift med.

Han hadde tatt utroskap MEGET tungt,og han fortjener bedre!

Foreløpig har utroskap heldighvis ikke vært noe tema,vi har det kjempegodt sammen. :hjerte:

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ButtHead

Ja, det ville jeg gjort. Ærlighet varer alltid lengst. Dessuten hadde jeg ikke klart å gått rundt og lata som at alt var bra. Men jeg kommer ikke til å være utro, så det blir nok ikke et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nemlig hvor ille det er å finne det ut på egenhånd når den andre har vært utro! Ikke gøy!! Her gjelder det å holde ærlighetsfaktoren oppe! Tenk om en gutt holder kjeft om utroskap, dere gifter dere og noen år etterpå så dukker det opp en ukjent sønn på døra. OISANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten kommer elltid fram, før eller senere
:Nikke:

Ja, jeg ville ha fortalt det. Uten ærlighet er ikke et forhold verdt mye. En kan ikke si at ærlighet er viktig i et forhold, men ikke når det blir ubehagelig for deg selv. Har du gjort noe som er så ille, eller vet at partneren din absolutt ikke godtar utroskap, så er dette noe du visste på forhånd, før en begikk akten.

Synes argumentet om å spare din partner ikke helt holder. Det må for meg i så fall bare være holdbart om du vet med sikkerhet at partneren din ikke vil godta det, og vite med sikkerhet at ingen andre vil finne det ut. Da ville det beste være å gjøre slutt, og holde det for en selv.

Ellers så tror jeg at å holde det hemmelig er mer argument som er fordelaktig for svikeren. Selv om det for noen er forferdelig å gå rundt å bære på en slik hemmelighet, så er konfrontasjonen værre. Du vet en vil såre noen man er glad i, og at et forhold man selv vil skal fortsette, vil føre til brudd. En annen grunn til å ikke si det, er jo for at en kan fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...