Gå til innhold

Gi barnet en flaske melk før natten


Silfen

Anbefalte innlegg

uten å pusse tennene etterpå.

Er det en ansvarlig eller en uansvarlig handling?

Se bort fra evt. forhold som kan ligge bak, ta kun for dere akkurat selve handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening er det en uansvarlig handling, fordi man vet at dette kan/vil gi barnet hull i tennene. Dessuten er det unødvendig å gi barnet melk, er det tørst, kan det drikke vann! (på flaske om natten, altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - ettersom du sier at vi skal tenke uten å legge noen grunn bak så velger jeg å si at nei, det er ikke en uansvarlig handling. Hvis dem gjør det uten annen en egoistisk grunn fra foreldrene så er det selvfølgelig ikke noe lurt. Men det er nesten umulig å kalle noe unasvarlig før man vet hvorfor det blir gjort. Det beste blandt to onder liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

I melk er det mye melkesukker og dette tærer på tennene.

La heller barnet bli vant med vann som tørstedrikk etter tannpuss.

Husk at det er vi som foreldre som påvirker dårlige og gode vaner allerede fra et tidlig stadium. :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oansvarigt, Ja.

Det är som maya30 säger, mjölksocker i mjölk. Grunder till bra tandvård läggs redan tidigt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan ikke for mitt bare liv finne "formildende årsaker" til at man skal ødelegge barnas tenner/helse!!

Javel - ungen hyler fordi den ikke får melkeflaske i sengen... Det er et problem, men lite sammenlignet med helseproblemet den får hvis den får melken, for ikke å snakke om adferdsproblemene den får hvis den læres opp til å kunne hyle seg til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne ikke ha falt meg inn å gi flaske med melk etter sengetid. junior fikk en flaske med litt vann i når han la seg da han var helt liten - i stedet for smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor gammelt barnet er.

Baby eller 1 2 3 år???

Vann får iallefall min, melk er ikke så lurt for tennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja knotten er jo 3 måneder og får mælk om natten men må sige at når tænderne kommer så bliver det slut på det da er det uansvarligt at give mælk og saft og andre sukkerholdige væsker om natten, har selv frygtelig problemer med mine tænder efter meget brug af sukker drikke som barn og medisin for mellemørebetændelse så jeg er helt imod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...