Gå til innhold

Hvor mange barn ønsker/har dere?

_Nida_Michelle

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Jeg har en gutt fra tidligere forhold.

Min samboer har 3 barn fra tidligere ekteskap, men de bor 6 timer fra oss og vi ser dem bare 1 gang i måneden og mindre vil det antagelig bli ettersom barna blir større. :-?

Jeg er gravid med vårt første felles barn.

Jeg ønsker meg totalt 3 barn inkl. gutten min.

Men samtidig er jeg veldig glad for at jeg klarte å bli gravid for 2.gang. :D

Så "sjebnen" får avgjøre hvor mange barn det blir hos oss. :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har min lille dronning på 15 mnd.

Det har hele tiden vært en selvfølge at vi skal ha ett barn til,gjerne en liten gutt. Men så nevnte samboeren min her for en liten stund siden om vi kanskje bare skulle ha ett barn? Han mente det visst ikke seriøst,men jeg tenker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen barn, og vet egentlig ikke om jeg noen gang får barn.

Selv om lysten på barn ikke har kommet for fullt ennå, tror jeg nok at det kan dukke opp et lite ønske i løpet av et par år.

I så fall tror jeg at jeg vil satse på to barn. Jeg synes at søsken er viktig, og har selv enorm glede av mine to søsken. Heldigvis var mine foreldre så uansvarlige at de fikk mer enn 2 barn. Det har jo gått strålende med oss alle tre, og vi har hatt en fantastisk oppvekst. Kanskje det var mer lykken enn forstanden :hoho: (veldig ironisk ment)

Det er OVERHODE ikke uansvarlig å få mer enn 2 barn, så lenge barna er ønsket og elsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt på 2 år sammen og han har 2 gutter på 9 og 12 år fra før.Jeg kunne godt tenke meg å få et barn til men han vil ikke så da blir det nok den ene for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid sagt at jg ville ha fem barn dersom jeg hadde helse og økonomi til det.

vel, nå skjønte jeg tidlig at jeg ikke ville arve Røkke, så jeg reduserte antallet til 3. Men da helsen heller ikke holdt, stoppet jeg på to.

Er ordentlig baby-syk, men synes det er viktigere å være her for de to jeg har fått, enn å på død og liv få en til, og kanskje ikke være her for noen av dem...............

Jentene våre hadde ikke de beste oddsene, men klarte seg kjempefint alikevel. Det setter vi stor pris på, og velger å ikke utfordre skjebnen igjen.

Men hvis noen sitter der med en liten knøtt som de ikke har lyst på, så tar jeg imot med glede!!!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt verdens lykkeligste om jeg så bare fikk ett barn, jeg! :roll:

Lillian

Helt enig med Lillian... Nå er det ikke sikkert jeg kan få noen, så jeg blir storfornøyd med ett eneste ett.. Å jeg håper og krysser fingre og tær for at jeg får oppleve den gleden..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har ingen barn førebels, og har ikkje planar med det første. Men eg har kanskje lyst på to eller tre barn med tid og stunder. Eg er sjølv einebarn, dvs. eg mista bror min då eg var ni år og han tretten, så eg har fått oppleve begge deler. Og eg er ikkje i tvil; det er best å ha søsken. Eg vil ikkje at mine barn skal ha de så einsamt som eg har hatt det. Eg har liten familie og liten kontakt med dei. Eg er kanskje kynisk og pessimistisk, men eg ønsker meg tre barn, i tilfelle eg skulle vere så uheldig som mine foreldre og miste ein, så vil dei framleis ha søsken etterpå........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvordan man opplever å ha barn er veldig individuelt. Noen blir jo super-stressa av en unge, mens andre har tre barn og har tid til mye annet også. Det kommer selvsagt an på barnet også.

Min mor feks: Fikk 3 barn på 4 år. Jobbet full tid hele tiden, og tok på toppen av det hele en universitetsutdannelse samtidig. I tillegg drev hun med mange andre ting for sin egen fornøyelse og utviklings skyld.

Jeg vet derfor at det går utmerket an å "bevare" seg selv, selv om man får mer enn et barn. Det handler ofte om egen kapasitet og innstilling. Min mor var overhode ingen vaskeklut, og vi fikk masse kjærlighet og en god oppdragelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder litt her jeg.

Spørsmålet i tråden er hvor mange barn har/ønsker du deg?

Opprett gjerne en egen tråd hvor dere diskuterer barneoppdragelse. Men da uten å begynne å beskylde hverandre for all verdens mulige ting, - OK?

Moderator Litago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn, en gutt og en jente.

Synes det er akkurat passe med to. Man skal jo tross alt ta seg av de søte små og følge de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Kjenner flere enebarn på min alder som ikke har tatt skade ab å "være alene".

Imidlertid kjenner jeg flere voksne i 50-60 års alderen som er enebarn, og er fortvilet over at de er helt alene om ansvaret for eldre foreldre. Ikke fordi de ikke vil gjøre det, men det hadde vært fint med hjelpende hender ved salg av bolig, flytting på institusjon, møter med helsevesenet, fatte vanselige bslutninger osv.

Derfor vil jeg ha 2 (helst 3, men sambho vil ikke ha barn engang, og jeg er 26 og vil jobbe noen år, så da begrenser det seg selv tenker jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn. Ei jente på 7 1/2 og en gutt på 2.

Prinsessa bor annenhver uke hos oss og hos faren sin. Føler derfor at jeg har to enebarn, og kunne tenke meg en til.

Men akk.... så var det dette med å gå gravid da. Har ikke akkurat hatt de letteste svangerskapene tidligere så......

Vi får se...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...