Gå til innhold

visste dere...


Lemoni*

Anbefalte innlegg

vet dere at hunder ikke tåler lukten av spyleveske?

da blir de syke og kaster opp!

kanskje noe å tenke på neste gang vovven skal være med på biltur..

gjelder kanskje ikke for alle, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme gjelder katter.

Spylevæske er en gift for dyrene! Hvis du har f.eks. vinduet åpent og bruker spylevæske med en katt/hund i nærheten inni bilen, så vil den reagere.

Prater av erfaring når det gjelder katter. Tenkte ikke over dette, men da vi brukte spylevæske og katten min satt på fanget mitt i forsetet i bilen, begynte han å fråde da vi rengjorde vinduet.... Stakkars pusen, at vi ikke tenkte lenger! Vi gjorde det aldri igjen........

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke innlogget Vega

Nå når det går mot sommer, kan vann sammen med acrylvask være tingen i stedet for spylervæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Ganske mange lukter som dyr blir dårlige av. Katter heller tåler ikke tannkrem. Da katten min luktet på tannkremen, knep hun øynene sammen og rygget sjanglende bakover. Forsøkte å fjerne noen malings-flekker på flisene med aceton, nysgjerrig pus kommer selvfølgelig bort for å snuse og pus detter i bakken... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade inneholder teobromin som er giftig for hunder. Selv i relativt små mengder kan det være svært farlig. Pustevansker og sirkulasjonssvikt kommer som følge av at teobromin stimulerer sentralnervesystemet og efedrinnivået (efedrin er det samme som adrenalin) stiger. Hos noen hunder kan det utløse epileptiske anfall.

En plate mørk sjokolade til en hund på 20 kg kan være dødelig.

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som også er innmari farlig for litt større hunder som gjerne spiser det de kmmer over er nylonstrømper!!

de surrer seg inn i tarmene til hunden, og da må denne operere og kutte av en del av tarmen for å få den ut. SÅ pass på strømpene deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...