Gjest Kira Skrevet 26. februar 2008 #301 Del Skrevet 26. februar 2008 Skjønner også at du må legge om nettbruk-rutinene dine. Jeg har lett for å bli sittende foran pcen når jeg egentlig burde gjøre noe annet. Og med jobb hele dagen er det mange andre ting som bør prioriteres foran kg. Men jeg håper du stikker innom av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 26. februar 2008 #302 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Lillegull ble rasende i stad da jeg tok fra henne den gode malerpenselen hun hadde fisket opp fra en skuff og satt og suttet på. Håper ikke vannfarger er alt for giftige. Jeg ser at mannen virkelig skal få kjørt seg i ukene framover, hun er sta som et esel og vet og gi beskjed når ting ikke passer henne. Jeg tror ikke det er grunn til bekymring, vannfarger er vel ikke farlige, så vidt jeg vet. Tror nok at mange fedre kan få et lettere sjokk når de oppdager hvor mye tid det faktisk tar å passe slike små. Jeg kjenner mange som har hatt ville planer om oppussing og det ene med det andre i permisjonstiden. Stort sett har planene falt i fisk. Snodig Endret 26. februar 2008 av Miami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 27. februar 2008 #303 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har problemer med dørstokkmila selv i perioder, Miami, jeg trener enten veldig mye eller omtrent ingenting.. Nå er jeg fast bestemt på å kvitte meg med litt dødvekt, men jeg har hatt den samme målsetningen så mange ganger før at jeg blir litt flau... Dette kunne vært meg som skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 27. februar 2008 Skjønner også at du må legge om nettbruk-rutinene dine. Jeg har lett for å bli sittende foran pcen når jeg egentlig burde gjøre noe annet. Og med jobb hele dagen er det mange andre ting som bør prioriteres foran kg. Men jeg håper du stikker innom av og til. Takk for det Kira! Jeg tror ikke det er grunn til bekymring, vannfarger er vel ikke farlige, så vidt jeg vet. Tror nok at mange fedre kan få et lettere sjokk når de oppdager hvor mye tid det faktisk tar å passe slike små. Jeg kjenner mange som har hatt ville planer om oppussing og det ene med det andre i permisjonstiden. Stort sett har planene falt i fisk. Snodig Mannen min har store planer om å gjøre masse utendørs med rehabilitering av den gamle garasjen. Han får finne ut selv at det kan bli problematisk. Dette kunne vært meg som skrev ----------------------- Har akkurat fått avslag på jobbsøknaden. Er litt skuffa, hadde ihvertfall trodd jeg skulle kommet på intervju.... Får bare ta det positivt og anta at jeg konkurrerte med 58-åringer med pakke fra StatoilHydro, og da har nok ikke en 3-barnsmor med 1-åring de største sjansene. Litt greit å vite hva jeg har å forholde meg til framover også, nå kan jeg gå ned i 80% stilling fra høsten og få en dag fri i uka. Var på shopping tidligere i dag og svidde av alt for mye penger. Igjen! Nå må jeg skjerpe meg, endte opp med enda en veske Så da ble det ingenting av treningsklærne jeg egentlig hadde tenkt meg... Kjøpte også inn diverse frø og minidrivhus, så her blir det diverse såprosjekter også dette året. Håper tomatene blir bedre enn i fjor, da råtnet plantene på rot på grunn av alt regnet. Ønsker meg drivhus, men det får vente til vi får orden på hagen og jeg vinner i Lotto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 27. februar 2008 #305 Del Skrevet 27. februar 2008 Synd med jobbavslag, men det kan nok være et poeng at du har en ettåring. Desverre er det fremdeles sånn mange tenker, men jeg er sikker på at det byr seg flere muligheter etterhvert. I det minste har du en arbeidsplass som er trygg og kjent, dette er kanskje greit i denne perioden. Lykke til med såprosjekt, det er noe jeg aldri kommer til å forsøke (igjen). Ja, jeg har prøvd, men glemte hele greia. *ikke akkurat gartner* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 27. februar 2008 #306 Del Skrevet 27. februar 2008 Åhh.. veskeshopping Tror aldri jeg blir kvitt den "lasten" i livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 27. februar 2008 #307 Del Skrevet 27. februar 2008 Vil bare informere deg om at en annen uhelbredlig shopoholiker har inngått shoppestopp i ukene fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. februar 2008 #308 Del Skrevet 27. februar 2008 Sannsynligvis var det avslaget til det baste for deg, Fru Fomle. Din tid kommer nok, du må ikke slite deg ut! Jeg er også en uforbederlig veskeshopper. Nå har jeg så lyst på ny veske at jeg stirrer på alle andres vesker i byen. Blir sikkert betraktet som en potensiell veskenapper Har planer om en ny veske når jeg skal til Byen om en liten mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 27. februar 2008 #309 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste veske etter at Lillel@m ble født. Drasser jo bare rundt med SkipHop'en... Og når jeg stikker ut uten Lillel@m, tar jeg kun med det nødvendige (lommebok, mobil og nøkler) i hånda... :dåne: Men jeg har jo shoppet andre ting, da.... Skal ikke lyve om det. Kjedelig med jobbavslaget, men det dukker sikkert opp flere muligheter etterhvert. Og en dag fri i uka høres jo greit ut da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #310 Del Skrevet 28. februar 2008 Synd med jobbavslag, men det kan nok være et poeng at du har en ettåring. Desverre er det fremdeles sånn mange tenker, men jeg er sikker på at det byr seg flere muligheter etterhvert. I det minste har du en arbeidsplass som er trygg og kjent, dette er kanskje greit i denne perioden. Lykke til med såprosjekt, det er noe jeg aldri kommer til å forsøke (igjen). Ja, jeg har prøvd, men glemte hele greia. *ikke akkurat gartner* Å gå tilbake til en trygg og kjent jobb nå er egentlig ganske deilig. Der har jeg alle muligheter til å utforme min egen jobbtid og også være så priviligert at jeg får velge selv hvilke arbeidsoppgaver jeg vil ha. Er vel ikke så mye til gartner jeg heller, men det er veldig morsomt å få det til spire og gro. Om man ikke glemmer å sjekke plantene selvsagt. Åhh.. veskeshopping Tror aldri jeg blir kvitt den "lasten" i livet.. Da er vi to om den lasten.. Vil bare informere deg om at en annen uhelbredlig shopoholiker har inngått shoppestopp i ukene fremover. Der burde jeg henge meg på også... Men jeg føler et skrikende behov for å oppdatere jobbgarderoben litt og det blir ikke akkurat billig. Sannsynligvis var det avslaget til det baste for deg, Fru Fomle. Din tid kommer nok, du må ikke slite deg ut! Jeg er også en uforbederlig veskeshopper. Nå har jeg så lyst på ny veske at jeg stirrer på alle andres vesker i byen. Blir sikkert betraktet som en potensiell veskenapper Har planer om en ny veske når jeg skal til Byen om en liten mnd Jeg tror du har rett i at dette egentlig var til det beste. Underbevisstheten min har gitt meg det signalet hele tiden, og kanskje har det ubevisst kommet tilsyne i søknaden. Antar at veskeutvalget er hakket bedre i Byen ja. Så jeg tror ikke lommeboka mi har godt av å reise dit med det første. Jeg har faktisk ikke kjøpt en eneste veske etter at Lillel@m ble født. Drasser jo bare rundt med SkipHop'en... Og når jeg stikker ut uten Lillel@m, tar jeg kun med det nødvendige (lommebok, mobil og nøkler) i hånda... :dåne: Men jeg har jo shoppet andre ting, da.... Skal ikke lyve om det. Kjedelig med jobbavslaget, men det dukker sikkert opp flere muligheter etterhvert. Og en dag fri i uka høres jo greit ut da. Jeg bruker også stelleveske(r ) og lomme-metoden, derfor blir det jo ekstra ille og handle masse vesker. Ser fram til å prøve meg med en fridag i uka, den eneste betenkeligheten jeg har er at jeg tror mannen forventer at jeg da skal shine huset fra topp til tå. Vurderer å melde meg på til et enkeltfag på universitetet så kan jeg skylde på at jeg trenger lesedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #311 Del Skrevet 28. februar 2008 Har hatt besøk av en kollega i dag som begynner i ny jobb nå på mandag. Kommer til å savne henne som kollega, samtidig som jeg må innrømme jeg også føler en viss lettelse for at hun slutter . Hun har vært veldig lite fornøyd med tingens tilstand på jobb de siste årene og jeg har brukt mye energi på å snakke med henne om det.. Lillegull er skikkelig sur her, litt redd for at forkjølelsen hun har har blitt verre. Må nok ut og trille.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 28. februar 2008 #312 Del Skrevet 28. februar 2008 Shining av huset blir jo mannens oppgave nå. Han kommer til og få goood tid til det. Du kommer nok hjem til nyshina hus og middagen på bordet. Nei, men seriøst... håper han får kost seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 28. februar 2008 #313 Del Skrevet 28. februar 2008 Ser fram til å prøve meg med en fridag i uka, den eneste betenkeligheten jeg har er at jeg tror mannen forventer at jeg da skal shine huset fra topp til tå. Vurderer å melde meg på til et enkeltfag på universitetet så kan jeg skylde på at jeg trenger lesedag. Du skal da virkelig ikke bruke fridagen til husvask, dette må du gi klar beskjed om. Hilsen en som selv har gått i fella.... For øvrig kan det godt hende at han selv vil oppdage at husarbeidet slett ikke gjør seg selv når man samtidig har små barn å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 28. februar 2008 #314 Del Skrevet 28. februar 2008 Ser fram til å prøve meg med en fridag i uka, den eneste betenkeligheten jeg har er at jeg tror mannen forventer at jeg da skal shine huset fra topp til tå. Vurderer å melde meg på til et enkeltfag på universitetet så kan jeg skylde på at jeg trenger lesedag. Kjempeidé! Har hatt besøk av en kollega i dag som begynner i ny jobb nå på mandag. Kommer til å savne henne som kollega, samtidig som jeg må innrømme jeg også føler en viss lettelse for at hun slutter . Hun har vært veldig lite fornøyd med tingens tilstand på jobb de siste årene og jeg har brukt mye energi på å snakke med henne om det.. Lillegull er skikkelig sur her, litt redd for at forkjølelsen hun har har blitt verre. Må nok ut og trille.. Det er vel det som heter kos med misnøye? Min erfaring er at det da er bedre å finne noe annet å gjøre, det blir fort en ond sirkel ellers. Og god bedring til Lillegull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #315 Del Skrevet 29. februar 2008 Shining av huset blir jo mannens oppgave nå. Han kommer til og få goood tid til det. Du kommer nok hjem til nyshina hus og middagen på bordet. Nei, men seriøst... håper han får kost seg. Han skal få lov å finne sin egen måte og gjøre ting på, men jeg forventer ihvertfall middag på bordet hver dag. Du skal da virkelig ikke bruke fridagen til husvask, dette må du gi klar beskjed om. Hilsen en som selv har gått i fella.... For øvrig kan det godt hende at han selv vil oppdage at husarbeidet slett ikke gjør seg selv når man samtidig har små barn å passe. Jeg er faktisk litt redd for at det skal vise seg at han får unna mye mer enn det jeg har gjort, han kan være veldig effektiv når han bare går inn for det... Kjempeidé! Det er vel det som heter kos med misnøye? Min erfaring er at det da er bedre å finne noe annet å gjøre, det blir fort en ond sirkel ellers. Og god bedring til Lillegull Jeg må tenke litt ang studier. Ikke vet jeg hva jeg kunne tenke meg heller.. Glad for at vedkommende har funnet seg en annen jobb, det var ikke sunt for hverken henne selv eller oss rundt i lengden å ha det sånn. ---------------------------- Lillegull fikk feber i går ettermiddag og i natt. Hun er i litt bedre form nå, men det blir innedag på oss i dag. Passer meg utmerket, jeg er relativt sliten i kroppen etter PT-time i går. Nå har jeg trimmet hver dag denne uka, så i dag er det hviledag med god samvittighet. Viser ikke så veldig mye på vekta ennå, men ekstravekten fra vinterferien er ihvertfall borte i en fei. Og PT påstod hun kunne se at jeg hadde minket rundt midjen, vet ikke om det er noe hun er forpliktet til å si. Tirsdag har jeg bestilt time for kroppsanalyse også, blir spennende og se hva som kommer ut av det. Satt og surfet litt etter klær i går, og fant denne og denne som jeg likte ganske godt. Men så inneholder begge betydelige mengder akryl, og det er jeg veldig skeptisk til... Ikke har jeg råd til å handle noe på en stund uansett, nå må jeg fram med sparekniven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 29. februar 2008 #316 Del Skrevet 29. februar 2008 Satt og surfet litt etter klær i går, og fant denne og denne som jeg likte ganske godt. Men så inneholder begge betydelige mengder akryl, og det er jeg veldig skeptisk til... Ikke har jeg råd til å handle noe på en stund uansett, nå må jeg fram med sparekniven. De var fine, men jeg er som deg, litt skeptisk til akryl. Hvertfall når det er såpass mye. Du er kjempeflink mht trening, så en hviledag er deg vel unt. Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 29. februar 2008 De var fine, men jeg er som deg, litt skeptisk til akryl. Hvertfall når det er såpass mye. Du er kjempeflink mht trening, så en hviledag er deg vel unt. Kos deg Jeg koser meg, Miami. Burde kanskje gjort noe spesielt på min siste, ordinære permisjonsdag, men men Tror jeg står over akrylen og prøver å innføre kjøpestopp i mars. Så kan jeg forhåpentligvis handle noe til meg selv om en måneds tid eller så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 29. februar 2008 #318 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Akryl blir ofte klamt, nuppete og stygt veldig fort. Shoppestopp en måneds tid er sikkert lurt, da er det dessuten ordentlig vår! (hos meg ) Det viktigste var vel å kose seg den siste permisjonsdagen! Endret 29. februar 2008 av Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #319 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Akryl blir ofte klamt, nuppete og stygt veldig fort. Shoppestopp en måneds tid er sikkert lurt, da er det dessuten ordentlig vår! (hos meg ) Det viktigste var vel å kose seg den siste permisjonsdagen! Akryl blir ikke akutuelt, får heller spare og kjøpe meg noe lignende av bedre kvalitet. For en gangs skyld prøve å spare til noe jeg har lyst på og ikke bare kjøpe med en gang... ---------------------------- Vi diskuterte og tegnet kjøkkenløsninger i går. Jeg var egentlig fast bestemt på at det var badet som skulle tas nå, men jeg ser absolutt fordelen av å heller gå for kjøkkenet. Røropplegget er gammelt og vi har "tyvkoblet" oppvaskmaskinen på en måte som gjør at vi til tider er plaget med vond lukt fra vasken. Og når vi fikser røropplegget betyr det også at vaskerommet som ligger under kan ordnes i samme slengen, og det er veldig etterlengtet. Det rommet er ikke akkurat lekkert for å si det sånn Bruker IKEAs tegneprogram, det er jo bare genialt. Ikke sikkert det blir IKEA-kjøkken, men de har jo absolutt en fordel når det kommer til pris. Jeg har en liten hemmelig drøm om å rive veggen inn til stua, men må tegne det opp og se om det egentlig vil funke i praksis. Det har absolutt sine fordeler å ha kjøkkenet som separat rom, og selv om kjøkkenet vårt er lite (13 m2) så er det en ganske grei planløsning på det. Skal se om jeg klarer å legge ut litt bilder etterhvert som planleggingen skrider fram. Endret 1. mars 2008 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 1. mars 2008 Forfatter #320 Del Skrevet 1. mars 2008 Tickeren min har gått litt bananas ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå