Gå til innhold

Cocktails tankecontainer

Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

En dagbok er en genial ting; en får ryddet i tanker og beskrevet sine følelser, samtidig som man kan se tilbake på det senere. En dagbok på nett er om mulig enda mer genialt: her kan en til og med få tilbakemeldinger!

I dag har jeg vært flink og jogget. Et godt tips til den som sliter med lysten til å trene- kjøp nytt, lekkert treningstøy! Det hjalp i allefall meg. Nå er det gøy å jogge, nå! Men det virker som om folk aldri har sett en joggende person før, for fy f*** som folk glor når jeg kommer joggende. Det synes jeg er pinlig. Rumpa disser, jeg er rød og svett, håret er i kaos, osv... (ja, jeg er utrolig forfengelig...)

Måtte bare skryte litt av joggingen min! Flink i dag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atter en lørdag morgen. Lørdager er deilige! Heeele dagen til rådighet til å gjøre akkurat hva jeg vil. Jeg har ingen planer så langt, men jeg tenker på ta en aldri så liten shoppingtur...Har ikke så mye penger, men noe skulle jeg vel ha råd til å kjøpe... :blunke:

Sitter her helt alene nå. Min syvsover av en forlovede ligger nede og sover ennå. Men så kom han ikke i seng før rundt tre i natt heller, da. Får vel vekke ham snart. Min vakre kjæreste! jeg lå å så på ham en lang stund før jeg sto opp. Han er stor, brun og muskuløs. Mmmmmm... :P *heldige meg!*

Jeg trodde ikke jeg var av den sjalu typen, men i går kjente jeg et aldri så lite stikk av sjalusi, gitt... Han snakket om en person på jobben som det virker som han liker veldig godt. det var helt greit for meg, det, helt til jeg fikk vite at det var en dame han snakket om. :-?

Jeg må ta meg en tur ned dit å sjekke. Er hun pen, må jeg nok bare gjøre meg penere, hehe! Ikke det at jeg tror han kommer til å forlate meg for noen annen, altså. Vi har et nydelig forhold, og i natt, da han kom hjem brukte han nesten en halv time på å fortelle meg hvor høyt han elsker meg, så jeg har nok lite å frykte... :D

Nei..Får vel ta en dusj og få på meg litt sminke før jeg vekker min kjære...

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare må ha et slags problem eller noe, jeg...Er helt opphengt i utseendet mitt. Hvis jeg en dag våkner opp om morgenen, ser meg i speilet og ikke liker det jeg ser, kan du banne på at det ikke blir noen god dag... Selv dømmer jeg ikke folk så mye etter utseende. Jeg vet jo så godt at det har lite å si i den store sammenhengen. Det har ingenting å si på om jeg liker det mennesket eller ikke. Men meg selv derimot...jeg er knallhard mot meg selv. Ser ofte på min kjekke forlovede og tenker at han fortjener kun det beste, åltså en vakker kjæreste. Så jeg trener og bruker MASSE penger på sminke, styling og andre jålesaker. Og resultatet? Vel...Jeg ser ok ut, men jeg er ikke PEN, sånn som jeg skulle ønske jeg var. Så da får jeg ta det igjen med å ha en fin persnlighet, da... Men jeg er jo meg, hverken mer eller mindre...Lite jeg kan gjøre med det...

Så moralen blir vel at LIKER IKKE FOLK MEG SOM JEG ER, KAN DET VÆRE DET SAMME! En fin teori, men vanskelig å leve opp til...

nei, nå tenker jeg mye rart, her... men dette er jo en dagbok, den tar vel imot teite tanker også...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cocktail - litt om meg selv

Bor på østlandet, sammen med min forlovede. Jeg jobber med design/foto

Interesser:

- vennene mine - Ingenting er viktigere enn venner og kjæreste

- trening -liker trening til musikk. Jeg liker å holde meg i form, få overskudd og så er jeg livredd for å legge på meg...Skulle helst gått ned noen kg, men vekta står bom stille uansett hvor mye jeg trener. Burde vel egentlig lagt om kostholdet. Men det er vanskelig.

- Shopping! - Er vel som de fleste andre kvinner, jeg elsker å handle klær. Digg å få noe nytt :P det gjelder forresten ikke bare klær, men sminke, sko, gaver, osv... jeg elsker med andre ord å bruke penger!

- Musikk - jeg elsker musikk, liker det meste...Hører mest på musikk når jeg trener.

- Matlaging - jeg elsker å eksprimentere og prøve ut ny ting på kjøkkenet. Jeg liker også å mixe drinker og lage små kunstverk av dem!

- Interiør - Jeg elsker å hjelpe til når venner og bekjente skal pusse opp, for jeg har et godt øye for hva som vil bli stilig sammen. Jeg har tross alt en designutdannelse!

Jeg er forlovet med verdens deiligste mann (synes jeg selv). Vi har vært forlovet et halvt år nå, og har verdens fineste forhold! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Elsker vår og sol! Endelig kan jeg ta fram igjen alle de deilige sommerklærne mine! Har utrolig mye sommerklær, og lite gode, varme vinterklær...Det er mye morsommere å handle topper, kjoler og skjørt enn tykke gensere og jakker...Det er deilig i sola om dagen, og det gir meg en sjanse til å bruke mine nye solbriller 8) De er hverken dyre eller fancy på noen måte, men jeg liker dem for det, jeg!

Gleder meg til å dra til frisøren i dag, det skal bli deilig å få stusset litt på tuppene mine. Endelig har jeg fått håret mitt slik jeg vil ha det. Langt og glatt, så nå får jeg ta godt vare på det...

Skal hjem og besøke mamma i helga. Da jeg skulle pakke jålesakene mine ble jeg overrasket over hvor mye jeg er avhengig av å ha med meg selv om jeg bare skal være borte et par dager...

hår shampoo

balsam

fuktighetskur

hårbørste

shower gel

neglebørste

håndkrem

body lotion

sminkefjerner

renseskum

fuktighetsgivende hudvann

dagkrem

nattkrem

mascara

foundation

pudder

solpudder

øyenskygge

lip gloss

diverse koster til make- upen

bommullspads

q-tips

neglefil

venus høvel

barberskum

+++

Jeg er med andre ord SINNSYKT avhengig av å se bra ut...

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet en diskusjon på kropp, helse og treningsforumet for noen dager siden, og fikk noen gode tips om hvordan jeg kan gå ned noen kg...Det går mot sommer og lettere klær, og dermed vil jeg stramme opp litt for ikke å skamme meg når jeg skal til syden i sommer...*glede seg*

Eowyn ga meg noen gode tips om trening og motivasjon, så nå kommer jeg til å følge hennes opplegg om å jogge 3-5 ganger i uka, spise lite og sunt og ta sit- ups, så får vi se da, om dette fører til noe. Jeg kommer til å legge ut resultatene her i dagboka mi.

Takk, Eowyn! :P

Klem fra Madame Sparkly

ps: Det er lov å legge igjen hilsener her, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide meg i går :o 70 kg. Det er litt i meste laget for en 177 cm høy kropp. Så i dag skal jeg jogge. Jeg hadde tenkt å jogge i går, men det regnet. Siden jeg er avhengig av å ha med meg mp3- spilleren min når jeg jogger, droppa jeg det. Vil jo ikke ødelegge den dyrebare spilleren min!

Men jeg var jo ute og gikk en tur, da!

Som om en bitteliten tur ut skulle hjelpe mot kiloene...

Men i DAG skal jeg jogge. Ser ut til at det er tørt i været i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sunshine!

Så flink du er som har satt igang treningen!! Tenkte å begynne idag jeg. :P Er sånn passe fint vær ute, bare blåser litt men det tåler jeg. Så lenge det ikke styrtregner så skal det gå greit. Liker faktisk å jogge når det er litt sånn duskregn, for det kjøler litt ned. :ler:

Er jo bare hyggelig å hjelpe til å komme med gode tips! :wink:

Skal komme innom dagboken din oftere, har hatt besøk i en uke nå, så det har ikke blitt så mye KG på meg.

Men du, 70 kg er da ikke mye når du er såpass høy! Det er normalvekt det sunshine. :wink: Men det er jo godt å komme seg i form og føle seg litt sprekere og "strammere"! Jeg føler meg mange hakk bedre etter en treningstur og en dusj, blir så mye lettere til sinns.

Lykke til videre med treningen da!!

Stor klem fra Eowyn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten!

Jeg vet jo egentlig at 70 kilo ikke er sånn veldig mye akkurat, men jeg skulle likt å veie rundt 65 kg, slik jeg gjorde før...Et år siden ca. Det ville jeg likt. Blir visst aldri fornøyd, jeg. Du har rett i at det deiligste med å jogge er følelsen etterpå. Når jeg sliter med motivasjon til å trene, tenker jeg på hvor deilig det kjennes etterpå, og vips så får jeg lyst til å lee litt på meg! 8)

Sol i dag. Gleder meg til å komme ut i finværet og løøøøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Skal si du er flink med treningen! Hadde bare jeg vært så godt i form...:) Jeg var på treningi begynnelsen av uken og jeg er stiv og lemster enda..*strakk ikke godt nok ut* Flinke meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh...en navnesøster! Det er på en måte litt godt å være støl, da har en i hvertfall håndfast bevis på at en har brukt kroppen skikkelig. Jeg har ikke blitt støl etter joggingen på en stund, til tross for at jeg er slurvete med uttøyningen. Jo...Jeg er faktisk blitt støl på forsiden av leggene, og på vrista. Pussig sted å bli støl.

I dag er det knallvær, så nå skal det bli en drøm å ut og jogge...litt varmt, kanskje? :oops:

Hadde tenkt å gjøre som Eowyn tipset meg om, å jogge 5 ganger i uka, men det spørs om jeg orker. Det er jo SINNSYKT slitsomt da! Får håpe kondisjonen bedrer seg litt etter hvert...Har forresten funnet ut at den perfekte joggesangen er Christina Aguileras "fighter". Da går det unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Åssen går det med treninga da? Med meg går det supert, er kommet godt igang, så nå må jeg liksom ut hver dag for ikke å få dårlig samvittighet. :P Men det er jo så godt også, føler meg i mye bedre form nå enn for to uker siden!

Er bare å stå på det sunshine, men ikke press deg til noe du ikke føler at du klarer. Er bedre å begynne forsiktig da vettu. Kos deg!

Ha en fin søndag, klem fra Eowyn :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat si at det går strålende med treningen min. Jeg har vært ute og løpt, men ikke så ofte som planlagt...Sit ups'ene har jeg glemt helt av! *skjerpings* :lol:

Men i dag skal jeg! Det er grått og surt ute, men det er kanskje bare positivt. Da må en pushe på litt ekstra for å holde varmen...:)

Tenkte å dra på shopping i dag, men jogge først! Ingen trening, ingen shopping. Det har jeg bestemt meg for...Litt motivasjon kan da ikke skade? Så nå MÅ jeg trene, ellers får jeg shopping- abstinenser... Nå var jeg vel lur!

Ha en nydelig uke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Annonse

Nå begynner det å bli utrolig lenge siden jeg har skrevet i dagboken min, gitt!

Men jeg har fulgt treningsopplegget med jogging og litt styrketrening, så nå har jeg nådd målet mitt!

66kg! Har altså gått ned 4 kg, og har blitt litt fastere i fisken...*bikinisesongen reddet*

Har brukt utrolige summer på klær i det siste, de sitter liksom litt bedre nå..

Nå skal jeg og min forlovede sette i gang med å pusse opp i vår nye leilighet! Den er ikke så stor, men den blir kjempefin når vi får pusset opp! Vi skal pusse ned gulvet til. Tak og vegger skal også males, og møbler skal kjøpes inn.

I denne leiligheten er ikke leia så dyr som i den forrige, så jeg får litt mer å rutte med i framtida... :P det skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! I dag skal jeg gå igang med den morsomme delen av oppussingsarbeidet! Shoppingdelen! Skal kjøpe inn maling, gulvlakk, dører, tapet, lister og møbler.. :hjerte: Shopping!

Vi tenker på å gå for en helt enkel stil med hvite vegger, florlette gardiner, skinnmøbler og detaljer av smijern og glass. Det blir design- stilig!

Gleder meg til å flytte inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag ringte min kjære og fortalte at nå var alt oppussingsarbeidet gjort, bortsett fra småting som gulvlister og strømopplegg (han er elektriker og gjør det selv).

Så nå kan vi flytte inn om en ukes tid, når maling og lakk har tørket 100% og strømmen er på plass!

Vi gjorde det slik at han ordnet med det praktiske i forbindelse med oppussingen, og jeg valgte ut farger og møbler. Han er håndtverker, jeg er interiøransvarlig :)

Nå skal jeg inn på kjøkkenet og lage meg en jordbærsmoothie. Den skal jeg helle i et høyt glass, pynte med jordbær på glasset og sette i sugerør. Så skal jeg sette meg under spotlampa og late som det er tropesol på østlandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Whoa! Nå er leiligheten ferdig oppusset og møblert. Den er ikke stor, men GUD, så Classy!

Den består av stue, kjøkken, soverom og bad.

Hele leiligheten er malt i lyse, delikate farger, eggeskallhvite vegger og antikkhvitt i tak og på lister. Møbelementet har et minimalistisk preg, ikkeno` dilldall, men har enkle detaljer og rene linjer. Fargene i leiligheten er hvitt, dus isblått, sort og grått. I tillegg går krom og glassdetaljer igjen over hele leiligheten. Gardinene er florlette, hvite og grekker helt ned til gulvet, de henger i smijernsstenger. Smijernsdetaljer går også igjen flere steder. Gulvet er i lys bjørk, hvitpusset, blankt og godt å gå på.

Kjøkkenet:

Kjøkkenet er stort, lyst, med spotbelysning, stor benk, nyinnkjøpte hvitevarer og et stort speil på ene langveggen, ved siden av kjøkkenbordet. (Jeg har lest at det skal være lettere å spise sunt dersom du har speil så du ser deg selv når du spiser)

Stua:

Også stor og luftig, med enkle stilrene møbler og mye teknisk utstyr. Stua er også opplyst med spotlamper rundt omkring. Også på stua er en vegg dekket med speilfliser. Det gir god romfølelse.

Badet:

Et helt vanlig bad. Nyinnkjøpte kranbatterier, dusjkabinett og fliser.

Soverommet:

Stort soverom i samme farger som resten av leiligheten. Der inne står en sort dobbeltseng med gulldetaljer, og et gedigent sminkebord med speil.

Leiligheten er veldig stilig, de som kommer på besøk blir helt "overveldet" når de ser den..Det skulle i grunn bare mangle, tatt i betraktning hvor mye tid og penger vi har lagt ned i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Madame Sparkly har akkurat håvet inn et stk. motorsykkelførerkort!

*STOLT*

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til i morgen! Da skal jeg og min muskelmann cruise nedover til Fredrikstad og møte noen gode venner, som vi deretter skal finne oss en koselig plass langs Østfolds vakre skjærgård sammen med, og bare kooose oss i sola! Grille, bade og bare slappe av...Og når kvelden faller på tenkte vi på å ta en liten fest.. :wink:

Endelig en sjanse til å få vist frem min nye bikini og min nyanskaffede gyllenbrune hudfarge!

Men nå - tid for å legge en aldri så liten fransk manikyr før morgendagens reise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MC-turen til Fredrikstad var helt vidunderlig. Det er sinnsykt varmt med skinnklær i dette været, men mens en kjører er det akkurat passe.

Jeg er nå tilbake i leiligheten min, alene. Deilig å få være litt alene innimellom også...Jeg har tatt på meg en deilig lett sommerkjole, og bordvifta er stilt mot meg. Den vifta må være det beste kjøpet jeg har gjort på lange! Kostet ikke mer enn 300 kr, og har i hvertfall reddet dagen min! Den sto også på i hele natt, og blåste en sval vind på meg...Deilig! Den bruker kun 40W, så jeg har ikke akkurat dårlig samvittighet over å ha den stående på...

Nå skal jeg gå å lage kyllinggryte med loff til...*nam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...