Gå til innhold

Foreldres demonisering av det moderne (data osv)

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg synes ThirtySomething får vell mye pepper her.

Hvis man ytrer en mening, må man samtidig tåle at andre sier seg uenig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
men akkurat som jeg mener foreldre skal ha rett til å gå inn på barnas rom mens de er borte

Jeg syens ikke foreldre skal ha rett til å gå inn på barnas rom for å snoke. Selvfølgelig, hvis man mistenker at sønnen bruker narkotika eller lignende blir det noe annet. Men å rutinemessig sjekke rommet etter tegn på at noe er galt (også kjent som snoking) synes jeg ikke noe om. Jeg sier ikke at ThirtySomething gjør dette, men jeg vet om flere foreldre som har en slik fremgangsmåte, så det er verdt å diskutere .

Skrevet
Jeg synes ThirtySomething får vell mye pepper her. Jeg støtter henne, og synes hun høres fornuftig og gjennomtenkt ut. Jeg er ikke for at man skal snoke i alt barna sine gjør, men akkurat som jeg mener foreldre skal ha rett til å gå inn på barnas rom mens de er borte, synes jeg de skal ha rett til å skru på barnas PC. Hun sier jo selv at de ikke gjør det uten at han er tilstede, men hvis de skulle få mistanke om at noe var galt, så har de mulighet til å ta en titt, akkurat som de har mulighet til å se hva han skjuler bakerst i sokkeskuffen sin, hvis de skulle føle behov for det.

hei

nei foreldre skal ikke ha ret til og gå in på barnas rom mens di er borte, det kan di gjore sammen med barna, barn har ret til et privatliv og en femtenaring er ikke et barn lenger, jeg tror man viner mer på og vise dem tilit, desuten slik dataverdenen er blit finner man ut lite eler ingenting ved og ga in pa pc en til barna, man er veldig naiv vis man tror man vil fine ut noe, man bor klare ogg slipe kontrolvbehovet lit til di er fylt femten, det er bedre og stole pa verandre og skape tilit

hilsen

Skrevet
Jeg syens ikke foreldre skal ha rett til å gå inn på barnas rom for å snoke. Selvfølgelig, hvis man mistenker at sønnen bruker narkotika eller lignende blir det noe annet. Men å rutinemessig sjekke rommet etter tegn på at noe er galt (også kjent som snoking) synes jeg ikke noe om. Jeg sier ikke at ThirtySomething gjør dette, men jeg vet om flere foreldre som har en slik fremgangsmåte, så det er verdt å diskutere .

hei

jeg er helt enig

hilsen

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg synes ThirtySomething får vell mye pepper her. Jeg støtter henne, og synes hun høres fornuftig og gjennomtenkt ut. Jeg er ikke for at man skal snoke i alt barna sine gjør, men akkurat som jeg mener foreldre skal ha rett til å gå inn på barnas rom mens de er borte, synes jeg de skal ha rett til å skru på barnas PC. Hun sier jo selv at de ikke gjør det uten at han er tilstede, men hvis de skulle få mistanke om at noe var galt, så har de mulighet til å ta en titt, akkurat som de har mulighet til å se hva han skjuler bakerst i sokkeskuffen sin, hvis de skulle føle behov for det.

Enig.

Samtidig skal man være klar over at det at man har adgang betyr ikke at man har kontroll. Dersom man vet at sokkeskuffen kan bli inspisert oppbevarer man ikke "stash'en" sin der. Slik er det med PC også.

Samtidig forstår jeg foreldre godt når de ønsker å vite hva barna/ungdommen driver med på nett. Med historier om pedofile som lokker unge over nettsteder til møter og lignende er det godt med foreldre som er våkne og beviste på at det er farer der ute.

Skrevet
Enig.

Samtidig skal man være klar over at det at man har adgang betyr ikke at man har kontroll. Dersom man vet at sokkeskuffen kan bli inspisert oppbevarer man ikke "stash'en" sin der. Slik er det med PC også.

Samtidig forstår jeg foreldre godt når de ønsker å vite hva barna/ungdommen driver med på nett. Med historier om pedofile som lokker unge over nettsteder til møter og lignende er det godt med foreldre som er våkne og beviste på at det er farer der ute.

hei

jeg syns du sa deg enig med os i stad jeg, jeg ble lit overasket na, men uanset jeg syns ikke thirtysomething far mye pepper her, jeg tror ikke man far mye kontrol ved og hassorde ti lpc en til poden, jeg er mer enig med di andre som sier man bør ha en anen tiulnerming til dette, og mer stole pa podemn, han sier jo sel at han er bekymret for sma sosknene sine, da er han nok ansvarligm jeg tror det er lurere og heler informere dem om farene og vise atm an har tilitttil dem heler en og snoke, som du sier det di ikke vil at dem skal finne ut finner di heller ikke ut ved og sjekke, vil man hindre at ungdomen gjor noe galt er det bedre og byge tilit, ja jeg syns di ggar over streken vis di vil ha muligheten til og sjekke pvc en hans uten hans smatyke

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...