Tamara Skrevet 15. april 2003 #21 Del Skrevet 15. april 2003 Du er morsom du, Minnie! Har du sett klesskapet mitt? (Som forøvrig inneholder stort sett nøytrale, sorte klær.) Jeg er ikke en av de som kler meg fargerikt. Men jeg er voksen nok til å ha forstått at å dømme folk kun ut i fra det ytre. Deler av innlegget er slettet - de delene som ikke vedkommer den opprinnelige diskusjonen. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 15. april 2003 #22 Del Skrevet 15. april 2003 Slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #23 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg valgte og uttale meg på noe mer generelt grunnlag, jeg redigerer innlegg hele tiden. Det jeg vil fram til er at det er en spesiell type mennesker som kler seg slik Sunshine beskriver- mennesker som vil ha oppmerksomhet. ADD: Mitt råd til Sunshine er at hun toner seg ned, bruk gjerne sterke farger på topper, sjal og annet tilbehør men ikke hele antrekk. Minnie Siden det det opprinnelige innlegget ble slettet, er sitatet også fjernet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 15. april 2003 #24 Del Skrevet 15. april 2003 Slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #25 Del Skrevet 15. april 2003 Slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 15. april 2003 #26 Del Skrevet 15. april 2003 Slettet. Kan dere holde dere til saken? Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. april 2003 #27 Del Skrevet 15. april 2003 Diskusjonsteknikker får du ta i en annen tråd, Minnie. Innlegget slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. april 2003 #28 Del Skrevet 15. april 2003 Da fjerner jeg dette også, siden nå resten av tråden er ryddet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamara Skrevet 15. april 2003 #29 Del Skrevet 15. april 2003 Har dere noe usnakket dere i mellom, så ta det på pm, i denne tråden var det andre ting som skulle diskuteres. Innlegget er slettet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 10. oktober 2008 #30 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei Fargerike kler kan utrykke kreativitet, inteligens og individualisme, fargerikt eller ikke maaten du kler deg kan uttrykke deg for hvem du er, man kan ogsa uttrykke disse 3 kvalitetene utenom farge, men feks med stil, overflate, tekstur, sammensetning av plagg osv.. Klarer man og velge de fargene som passer deg og setter de sammen godt slik at de komplementerer hverandre+velge kler som komplementerer din figur sa har man suksess, da kan man spasere trygt inn pa et intervju eller hva det na enn er og bli sett pa som noen som har peil og tas serios, da er det sammen om du har valgt sterke eller 5 forskjellige farger sa lenge det er et godt helhetsintrykk. Det er foresten veldig kult a bruke smaa plagg med mange farger og resten av antrekket litt mer matt| enkelt|fargelost. Kontraster er et viktig ord, store kontraster og mange farger vil skape et intenst uttrykk noe som kan virke sjokkerende for oyet, og det er jo selvfolgelig ikke passende i alle situasjoner, men et ord er jo lurt a tenke pa (maatehold) som med alt annet. Uansett jeg er helt uenig med Minnie, som foresten er uhofflig og burde ikke tas seriost. Man blir ikke sett pa som en klovn, muligens sett pa som noen som onsker oppmerksomhet, men sa har man jo ogsa en personlighet ogsa og en aura, man utrykker jo ikke alt gjennom plaggene, man har ogsa en intens utstraaling uansett hvem man er. Peronligheten kommer ut uansett hvordan man prover og uttrykke seg visuelt. Alt avhnger av hvordan du setter sammen plagget, det visuelle paavirker oss mennesker, men som regel sa paavirker farger oss positivt hvis de er i balanse med hverandre, da snakker jeg om kontraster, komplementerkontraster, gode sammesetninger (mix match), ofte har vi alle instinkter pa og se hva som gaar og ikke gaar sammen, ikke alle har dette, men det kan alle lere Farger representerer ansett noe som er behagelig for oyet, alle farger har ogsa en feeling og det blir bare mer behagelig hvis sammensetningen er stilig og ikke vulgert. (farge clash) Hvis man setter sammen to farger som ikke "kler" hverandre eller farger som ikke passer med huden kan dette fa man til a se blek ut eller i ubalanse. Noen farger kan faktisk fa man til a se syk ut, dette er ogsa viktik nar man farger haaret sitt, ikke alle kler blondt haar og ikke alle kler feks rodt eller brunt haar. Velg farger til kler og haar som far deg til a se varm og frisk ut, det ser alltid best ut Alle farger har forskjellige toner, mange tror at en graa farge passer bra til de fleste, men ikke alltid, det finnes kalde graa og varme osv..jeg kler feks kalde graa farger selv om jeg er har host hud dvs jeg burde bruke varme jord farger, alle har forskjellig hud, jeg har en varm hud alltid uansett om jeg soler meg eller ikke sa har jeg en varm tone, derfor kler jeg feks ikke beige eller pastell farger, jeg kan heller ikke bruke sterke lyse blaa farger eller lyse gule for da ser jeg ganske blek og trist ut, disse fargene er jo veldig glade og vakre farger, men de passer ikke meg og huden min, MEN jeg kan bruke varme gule og morke blaafarger+. Jeg bleket ogsa haaret mitt engang og jeg kunne blitt tatt som om jeg var en kreftpasient. Det er altid individuelt med farger, farger kan ALLE bruke, bare finn de rette til din hud. Komplemer din hud og oyne, finn dine farger, som flere har sagt det er du som skal vere lykkelig, og man kan alldri lure seg selv eller noen andre visuelt. Det som komplementerer deg er som oftest det beste valget. Dette ble en nesten en lang roman hehe, beklager dette er et tema jeg elsker :-) Ragnhild 23 aar Grafisk Designer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 10. oktober 2008 #31 Del Skrevet 10. oktober 2008 En fast regel er å aldri bruke mer enn tre forskjellige farver samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari4ever Skrevet 10. oktober 2008 #32 Del Skrevet 10. oktober 2008 Om en person kler seg veldig fargerikt og passer det så syns jeg det er helt topp! Gå ut en lørdagskveld i Stavanger og 90% av jentene er kledd i svart.. Man kan ikke bry seg om hva alle andre mener hele tiden, alle har vi forskjellig smak og det er ikke mulig å tilfredsstille alle på en gang. Vær deg selv du og kle deg akkurat som du vil! heilt enige hvis du bryr deg om ka folk så ska du heller bry deg mar om ka du synes eg kler meg fargerik på byen kver helg eg:D elske farger:) gutter synes ikje så mye om den stilen då men:p drid i:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå