Gå til innhold

Juletrefot


Donpedro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må kjøpe ne juletrefot i år.

Finnes det like typer? Hvilken er smartest. Hvor selges slikt?

Det finnes mange ulike typer, både i ulike plastkvaliteter, støpejern, tre etc. Kommer an på hva du ønsker. Mange byggvarehus fører juletreføtter, f.eks. Bohus, og sikkert også billigkjeder som Europris, Nille etc. Det viktigste er at juletrefoten er stødig, og at det er enkelt å feste den på juletreet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange ulike typer, både i ulike plastkvaliteter, støpejern, tre etc. Kommer an på hva du ønsker. Mange byggvarehus fører juletreføtter, f.eks. Bohus, og sikkert også billigkjeder som Europris, Nille etc. Det viktigste er at juletrefoten er stødig, og at det er enkelt å feste den på juletreet.

På Jernia og Maxbo har de også. På Jernia sine nettsider kan du se hvilke de har. Ellers synes jeg utseendet på juletrefoten, samt at den har væskebeholder er vel så viktig. Foreldrene mine har en i plast, som er praktisk og lettvint, men jeg synes den er stygg rett og slett, så selv vil jeg ha en i sort støpejern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jernia og Maxbo har de også. På Jernia sine nettsider kan du se hvilke de har. Ellers synes jeg utseendet på juletrefoten, samt at den har væskebeholder er vel så viktig. Foreldrene mine har en i plast, som er praktisk og lettvint, men jeg synes den er stygg rett og slett, så selv vil jeg ha en i sort støpejern.

Ja, selvsagt er utseendet viktig, som jeg skrev så kom det an på hva TS ønsket. Men det finnes også juletreføtter som er skikkelig flotte, men håpløst upraktiske - det vet jeg av egen erfaring! Finnes det virkelig juletreføtter uten vannbeholder? Selv har jeg en i støpejern, som er malt i en svært mørk, nærmest flaskegrønn farge. Synes den er pen, sort hadde blitt for "hardt" hjemme hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp juletrefoten smart grip eller super grip eller hva den nå heter. Jeg kjøpte den for 2 år siden for 300 kr. den var helt håpløs! treet stod sjevt og var helt umulig å feste i den. kastet hele greia i fjor. i år skal jeg kjøpe meg en i smijern, penere og enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Julealven

Strålende med slike tips... Jeg hadde kanskje gått i fella med den derre supergripsaken.. Gubben synes nemli at den så utrolig lettvind ut.

Han hater den foten jeg har nå - i smijern.. Han påstår at den er vaglete... Jeg vil gjerne ha en som er nesten maken, for jeg kan heller ikke utstå de gyselige plastikksakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også smijern med litt stor beholder. Man bør være to for å få treet til å stå beint, men ellers er det ikke noen problemer med den. Det eneste måtte være om man skal være bortreist i flere dager, det er ikke plass til vann for mer enn ca et døgn når man har edelgran som er litt bred i stammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt supergrip jeg og synyes den fungerte ypperlig, men klarte og ødelegge den ifjor da jeg "tvang" et tre med litt for tjukk fot nedi, så et av festene knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en standard sak i grønn og rød plast av noe slag. den er ikke spes pen, men jeg har juletreteppe som går opp og over, så da er det perfekt likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt supergrip noen år nå, og det er den beste juletrefoten som har vært i dette huset.. Treet står bent, og mannen blid og fornøyd iom at han slipper å bruke en evighet på å skru til det står bent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hva man trenger. Det finne smange fine, med en vannbeholder, som er LIIIIIITEN.

For oss som er bortreist i juleferien, men likevel vil ha juletre, og altså trenger en juletrefot som rommer vann nok til at treet kan stå der alene for seg selv, uten å gå tom for vann, i 3-4-5-6 dager, så trenger man en med STOOR vannbeholder.

Vi fant en på felleskjøpet i fjor, som hadde den største vannbeholderen vi fant. Den er ikke lekker, men heller en "litt midnre pen juletrefot" enn et tre uten nåler når jeg kommer tilbake...

For dem som derimot feirer jul hjemme (eller sover hjemme i alle fall) og harmulighet til å gi treet vann hver/annenhver dag, så kan disse søte juletrefotene gjøre nytten. De fleste pene i smijern f.eks, rommer ikke myyye vann... (for en stor vannbeholder er ven pr def ikke lekker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er det ikke typisk at slike enkle løsninger ikke virker?

Tror nok slike løsninger virker om man velger riktig størrelse og tynge på treet i forhold til foten. Problemet er vel ofte at slikt ikke er opplyst når man kjøper den.

Selv sverger jeg til en massiv sak i støpejern. Ikke så mye plass til vann, men alle trærne jeg har hatt har stått fjellstøtt i denne. Alltid viktig å rette opp stammen om den ikke er saget rett nederst i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...