Gjest s.n Skrevet 20. november 2007 #21 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Jeg liker å få en liten oppdatering, men ikke av typen 'Ola ble behandlet for kreft, og kari sliter med ryggen'. Til jul skal det være oppløftende og positivt. Har en ikke positivt å skrive, så får det holde med 'god jul' - eller ingen hilsen i det hele tatt... I år setter vi sammen et julekort med bilder av familien i ulike situasjoner, men en liten tekst til hvert bilde - 1. skoledag, med litt info om det, ferien, oppussingen, tannfellingen etc. Masseprodusert, ja, men også litt informativ. De som vil vite mer om oss får ringe!! Har ei venninne som pleide å ringe sine julekort --- billigere enn porto, og mye kjekkere! Endret 20. november 2007 av s.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pepper Skrevet 20. november 2007 #22 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) Hjemmelagde julekort med et lite juledikt. Til de vi ikke ser så ofte, (gamle tanter osv ) blir det litt mer om hva vi har bedrevet tiden med. Endret 20. november 2007 av Pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2007 #23 Del Skrevet 20. november 2007 Enig med s.n! julebrev/kort skal være positivt og skjønner ikke hvorfor mange er så sykt negative til julebrev og ser på det som skryt å fortelle om hva som har skjedd det siste året.. jeg synes det bare hadde vært trist å fått julebrev der man kun fokuserte på hva som har gått galt det siste året! høres veldig,veldig sært ut å bli irritert over å høre at venner og familie har det bra og vil fortelle om positive hendelser i løpet av året.. jeg, mener herregud da, gled deg over hva de du er glad har oppnådd istedenfor å kalle det "skrytebrev" som du heller ville vært foruten. Personlig har jeg ikke begynt å skrive hverken julekort eller julebrev, men synes da bare det er kjempekoselig å høre at "Ola trives i ny jobb" eller at "kari fortsatt koser seg meg studering og studentlivet i danmark". kjenner jeg sitter her og blir oppgitt over mange av svarene her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matty Skrevet 21. november 2007 #24 Del Skrevet 21. november 2007 Begge deler kan være koselig! Komme litt an på situasjonen synes jeg. For meg som er alene og student passer liksom julekort bedre. Men om man er en hel familie er det jo greit med brev, og så er det nå en gang sånn at man ikke får holdt seg oppdatert på alle "fjernere" relasjoner til en hver tid.... Veldig artig med folk som er flinke til å skrive, er også enig at det kan bli en del oppramsing. Og til sist, det viktigste er jo at folk husker på deg og faktisk vil gi deg en julehilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest altelleringenting Skrevet 25. november 2007 #25 Del Skrevet 25. november 2007 Hei, I min mening kommer det helt ann på... Det er noe med å vurdere hvem som har interesse av en fem siders utredning om hva som har skjedd deg det siste året, hvem som bare trenger ett kort med God Jul og Godt nyttår. Jeg skriver alltid kort til mine nærmeste, men gjerne lange som handler like mye om dem som om meg.... Skriver aldri kun god jul og godt nyttår, jeg ønsker da iallefall å si noen ord om at jeg ønsker at de har det bra, eller fortelle litt om hva jeg har gjort o.l. Julebrev syns jeg det er hyggelig å få fra noen få utvalgte, det gjelder de jeg dessverre har mindre kontakt med i det daglige enn jeg ønsker. Det er superhyggelig å få en oppdatering på hva som skjer i deres liv. Men fra de jeg snakker med jevnlig vil jeg mye heller ha ett personlig kort, enn en oppsummering av året (jeg vet jo hva som har skjedd...) Håper du finner ut av det... Skal forøvrig å ha juleverksted med mine nevøer idag hvor vi skal lage julekort. Det er kjempe stas å få for olde- og besteforeldre samt tanter og onkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. desember 2007 #26 Del Skrevet 17. desember 2007 Måtte bare hale opp tråden igjen, for nå har jeg prøvd julebrev i praksis - og jeg har tatt den elektroniske varianten til og med. Sendte brevet i går kveld og har allerede fått 3-4 tilbakemeldinger og hilsener med beskjed om at det var en hyggelig måte å få julehilsen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 17. desember 2007 #27 Del Skrevet 17. desember 2007 -Skriver personlig til alle jeg sender til.- Noen skriver jeg lite til, noen litt mer og til noen få skriver jeg mye. - Altså ingen masseproduksjon her i huset. Prøver å ikke lage noen skryteliste, men enkelte oppfatter det meste som skryt, hehe, derfor utelater jeg det som virker som skryt, selv om det er sant. Til noen få er det mest naturlig å sende en liten hilsen på sms. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 17. desember 2007 #28 Del Skrevet 17. desember 2007 Ble bare et julebrev i år. Alle de andre jeg sender til har vi god kontakt med så de trenger ikke noe "oppsummering". De får som regel bare et kort med god jul og godt nytt år og noen me dikt på. Jeg synes at uansett hva man skriver så viser det jo at man tenker på de og at man bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 17. desember 2007 #29 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg setter mest pris på et besøk ellers i året eller en telefon, enn å få huset fylt av julekort med "barn-med-nisselue" bilder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christofa Skrevet 18. desember 2007 #30 Del Skrevet 18. desember 2007 Dette var jo ikke lett; man skal ikke bare skrive "God jul...." men man skal heller ikke fortelle hvordan man har hatt det dette siste året. Jeg kunne aldri tenkt meg å skrive et dikt på julekortet, folk hadde jo trodd jeg hadde tørna. Våre julekort er av barna, vi har tatt bilde selv, lagt inn på pc, laget fin ramme og skrevet god jul og godt nytt år på forsiden, ganske fine om jeg må si det selv Til de som jeg snakker med ganske ofte, har jeg ikke skrevet noe ekstra, men til de som jeg ikke ser mer enn en gang i året, der har jeg skrevet litt om alle i familien, på baksiden av kortet. Fy fy begge deler ser jeg her på KG, men jeg tror nok jeg kommer til å fortsette med dette. Kunne jo ha laget noe i scrapping...men tror nok de som får kort av meg setter pris på at jeg har laget det på pc-en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faentadere Skrevet 8. desember 2010 #31 Del Skrevet 8. desember 2010 Lurer litt på hva folk synes om jukebrev kontra julekort. Feks dataskrevet julebrev med bilder på event vanlig julekort.. Hva sender du? og hva er kosligst å få? jeften på deg din satans homse kuk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 8. desember 2010 #32 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg sier bare "ja takk", jeg. Synes det er hyggelig å få en hilsen fra folk i posten. Både bilder og informasjon om hvordan det står til hos folk er bare positivt. Og at alt som ikke er håndskrevet er "upersonlig" er jeg ikke enig i. Lesbart og informativt synes jeg var bedre ord. I år vurderer jeg å legge ved et brev ved mange av julekortene, da vi har hatt et dødsfall i nærmeste familie som kanskje ikke alle vet om -og som i alle fall er en forklaring på hvorfor vi ikke har vært så flinke til å holde kontakten med folk i høst (flere som ble forespeilet et besøk i løpet av høsten og som ikke har hørt et fnugg fra oss). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 8. desember 2010 #33 Del Skrevet 8. desember 2010 Våre julekort er av barna, vi har tatt bilde selv, lagt inn på pc, laget fin ramme og skrevet god jul og godt nytt år på forsiden, ganske fine om jeg må si det selv Til de som jeg snakker med ganske ofte, har jeg ikke skrevet noe ekstra, men til de som jeg ikke ser mer enn en gang i året, der har jeg skrevet litt om alle i familien, på baksiden av kortet. Synes det høres ut som noe det er kjempehyggelig å motta, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå