Amalie Skrevet 11. april 2003 #1 Skrevet 11. april 2003 Jeg ønsker å få noen innspill fra dere på dette: Jeg er 24 år og er gift med en mann jeg aldri hadde drømt om at fantes. Nå har det seg sånn at vi må bo fra hverandre i ett år. Og jeg skal da bo i samme by som svigers. Jeg vurderer om jeg skal spørre dem om å få bo der mens jeg søker jobb (evt for hele året). Det som taler for å spørre er at vi liker hverandre godt, vi har vært sammen i lange perioder tidligere og aldri gått hverandre på nervene. I tillegg spiller selvfølgelig økonomien inn. Jeg er ferdig utdannet til våren og økonomisk ville det vært supert, svigers har veldig god råd og jeg regner det som totalt usansynlig at de vil ønske betaling fra oss (selvfølgelig vil jeg kjøpe mat og hjelpe til hjemme). De har også et stort hus, så vi kommer ikke til å gå oppå hverandre. Det som taler mot, er at jeg er litt usikker på om svigermor ville sagt nei, hvis hun mente det. Hun kan være oppofrende, og jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror hun kan ha vanskelig for å si det hun mener. På den annen side har hun også vist at hun har sine egne meninger som hun også står for (f.eks ved bryllupet vårt hadde hun mange sterke meninger, noe som jeg også har.).... Jeg er også litt tilbakeholden for å slippe mennesker virkelig nær meg, og svigerforeldrene mine er på god vei til å bli veldig nære for meg. Jeg er litt redd for at jeg skal føle meg veldig avvist dersom de sier nei -og at dette vil føre til at jeg trekker meg unna dem... (jeg har noen issues å jobbe med der, men det er ikke gjort i en håndvending). Så spørsmålet blir: Tør jeg å ta sjansen på å bli avvist? Vil svigermor føle seg presset? Er dette en god ide i det hele tatt? Hva ville du ha sagt om din svigerdatter tenkte på dette? Håper dette ikke ble for rotete