Gå til innhold

Hotel Cæsar

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hmm...

Jeg kom til å tenke på følgende:

# Hugo er faren til Svein, og Svein er faren til Vilde

# Georg er faren til Storm

Ergo er Storm og Svein fettere. Det er jo ikke ulovlig at noen får barn med fetterens datter, men det er heller ikke spesielt akseptert eller normalt. Jeg er derfor kjempeforundret over at dette ikke har vært tema i Hotel Cæsar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg tror ikke du helt vet hva incest er...

Jo, det gjør jeg. Det finnes ikke en entydig definisjon for hvilke forhold som kommer inn under denne betegnelsen (se f.eks. Wikipedia). Og jeg skrev også i startinnlegget at seksuelle forhold mellom en person og datteren til fettern til vedkommende ikke er ulovlig i Norge. Slike forhold er imidlertid generelt sett ikke sosialt akseptert. Det var derfor jeg undret meg over at dette ikke har vært tema i serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike forhold er imidlertid generelt sett ikke sosialt akseptert.

Vet ikke om jeg er helt enig med deg der. Søskenbarnselskap har jo tradisjonelt sett vært svært vanlige i Norge, og jeg tror ikke så mange ville bli sjokkert om X og datteren til fetteren hans ble et par. Det er jo ikke spesielt vanlig, men "ikke sosialt akseptert" føler jeg ikke er en dekkende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hugo var ikke faren til Svein likevel

2. Det er lov for søskenbarn å gifte seg, så barn til søskenbarn e altså ikke et problem.

3. Incest er i større grad mer dirrekte blodslinjer enn dette, om to søskenbarn gifter seg er ikke det incest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hugo var ikke faren til Svein nei, det fant de ut gjennom blodprøver når han skulle være donor, som Arne Marcussen ble til slutt. Så tok han og svein farskapstest og da viste det seg at Svein ikke var Hugo's sønn.. Og Gjertrud visste ikke hvem som var faren hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hate myself for asking...

Hvem er faren til Svein, da?

:ler: Det vet vi ennå ikke... regner med det holdes åpent til senere festlige Cæsartvister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...