Gå til innhold

Hotell i Stockholm

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er det noen som kan anbefale et ålreit hotell i Stockholm? Mannen min og jeg har tenkt oss en langweekend dit utpå forsommeren. Noen som har formening om beste reisetidspunkt?

Hotellet bør ha passe god standard og ligge ganske sentralt.

Tar gjerne imot tips på ålreite restauranter også!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

SAS-hotellet ligger ved siden av togstasjonen, er veldig business (1400/natt). Hotell Sheraton er like ved, litt dårligere standard (men bra).

Vet det finnes andre SAS-hoteller også, de har jo alle en høy standard . Det er en dyr by mht hotellpriser.

Restaurant: Koh Phan Yang på Sødermalm. HELT FANTASTISK!!!!!

Thai mat, bygd som om du er i Thailand :briller: , med bambushytter du spiser i, stjernehimmel, bekker, gresshoppelyder/tordenvær (da "går " alt lyset, og det blir lyn og torden). Jeg satt bare å måpte hele måltidet. :o Ikke ett sted ser du en vanlig vegg, tak eller gulv (har innendørs bekk og broer).

Åpner 1400 på lørdager, bør bestille bord, er veldig populært. Mat ca 200 kr.

Ellers kan jeg anbefale Sallys, en supergod italiensk restaurant i Gamla Stan (en av hovedgatene). Store posjoner og rustikt interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Den restauranten hørtes spennende ut!!

1400,- er litt i overkant av hva jeg synes er akseptabelt for et hotellrom selv om prisen ikke er helt avgjørende, så jeg tar gjerne imot flere tips på gode hotell.

Donpedro; har du andre tips å komme med for en langweekend med mannen? F.eks. shopping, spesielle områder som er koselig osv.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Gamla Stan helt klart, der ligger også slottet. Fint strøk å bare vnadre rundt i, små gater og smug.

Stureplan er et område med mye bra butikker, Biblioteksgatan er i nærheten med ekslusive butikker i fleng (gøy å se i vinduet!).

Vasa museet er et must for alle som ikke har sett det. Har hørt at nordiska museet er bra, men ikke vært der selv.

Tror man kan ta kanalbåt med sightseing? (Har ikke gjort det, men kan jo være koselig hvis fint vær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi lå 4 netter på "Rygerfjord", en båt som faktisk hadde gått som hurtigrute i Norge for leenge siden. Bodde i en veldig liten kahytt, med seng og et lite bad, og fikk god frokost. Kosta bare 550 kr natta for to pers. men det var jo lite oglitt klaustrofobisk kanskje. Jeg synes det var helt OK. Låg på Sødermalm, rett over brua fra Gamla Stan, veldig lettvint.

*Vi koste oss en dag på Djurgården vi. På Skansen (litt a'la folkemuseet vårt bare mye større og med masse dyr) og Grøna Lund (Tivoli). Der er også Wasamuseet og Nordiska museet.

*Dessuten så leide vi sykkel en dag og syklet i et stort grøntområde nord øst i byen (husker ikke navnet) forbi flere slott. Hadde også en runde på Djurgården med sykkel. Det var kjempefint. Anbefales!

*Gamla stan er jo et must, utrolig koselig å rusle rundt der og masse gode restauranter.

*Ta gjerne en av de mange båtene som går utover i skjærgården. Det går både korte og lange turer.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å bo på Mälardtottningen, Barbara Huttons 18 års-dags presang. Den ligger ved Riddarholmen, ganske sentralt, bare å gå over brua til Gamla Stan. Gangavstand til Sentralstasjonen, dessuten er det mulig å parkere der også. Mye å se på fra sjøsiden, all båt-trafikk gjennom Slussen går forbi.

Severdigheter - mye å velge i, men Vasa og Gamla Stan er spesielle for Stockholm. Middelaldermuseet, som ligger under bakken på Helgeandsholmen, er et utrolig spennende sted som nok ikke så mange finner fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...