Gå til innhold

Min lille dagbok


Ancalime

Anbefalte innlegg

Hei lillesky :)

Juleplanleggingen går greit nok. Mangler bare å pakke, vi reiser på fredag. Litt vasking står selvsagt igjen, men det tenkte jeg mannen skulle få ta :lur: Alle julegavene er kjøpt, i alle fall de jeg skulle ordne. Hørte mannen snakket om at han manglet gave til meg. Han mente det var vanskelig å finne på noe. Skjønner ikke det :ler:

Nei, det er kanskje ikke for sent med en liten en til, men nå som ungene er så store så jo det bli bra rart. Har ikke snakket med mannen om det, er liksom bare noe jeg går å tenker på innemellom. Kanskje jeg skulle lufte de tankene for han? Får ta det over jul i alle fall!

Det er så rart å ha fri fra jobben og vite at jeg ikke skal tilbake på en stund! Klart det er godt, men litt rart også.

Nå skal brette litt klær, skifte på sengene og vaske sengetøy og ta oppvasken. Nok å gjøre her, bare jeg tenker meg om *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke snakket med mannen om det, er liksom bare noe jeg går å tenker på innemellom. Kanskje jeg skulle lufte de tankene for han? Får ta det over jul i alle fall!
:jepp: Det synes jeg du skal!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Da har jeg vasket gulvene og gjordt det siste som skulle gøres. I morgen reiser vi. Skal bli koslig å feire jul med familien.

Er skikkelig sliten, så jeg håper det blir litt "ferie" nå med god mat og godt samvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært på KG her!! Min søster har "flyttet" inn til oss (rett før jul) så vi har pusset opp litt i kjellerstuen så hun skal få det litt trivelig der nede. (Bruker den som soverom) Er litt rart å ha henne her, men veldig koslig selvsagt!

Har tipset henne om Kg, så da kommer hun vel inn her etterhvert :)

Ungene er som før. De synes det var kjempe gøy med Wii. Mannen er også med sammen med de av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, deilig å være tilbake til hverdagen med de gode gammle rutinene :) Har savnet den gamle jobben min mer enn jeg trodde.

I dag skal søstra mi ta med seg ungene på kino så da blir det litt "alenetid" på oss i dag. Gleder meg som en unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å stå opp tidlig om morgenen og være nyte stillheten. Hører bare kaffetrakteren surkle på kjøkkent og klokken som tikker.

Etter å ha snakket med mannen har vi besmt oss for å droppe prevansjonen fremover. Han var ikke overbegeistret, men samtidig sa han at "det er jo koslig med småbarn i huset også da".

Vi skulle jo egentlig starte å bygge hus snart vi, men jeg er så i tvil. Synes vi får mere for pengene om vi kjøper at "brukt" hus, og ikke minst, det går mye fortere. Vi hadde bestmt oss for å bygge med utleie del, og nå som søsteren min bor her ser jeg virkelig behovet. Det er ikke det at det er slitsomt å ha henne boende her (søs, du vet du er velkommen her!) men det hadde vært kjempe kjekt om vi kunne tilbydd henne mere privatliv. Det er noen med at ungen synes det er kjekt med tante som bor her, de har venner på besøk osv osv.

Siden det er "kotor dag" for meg i dag tekte jeg at jeg skulle snuse litt rundt etter hus. Blir vel litt jobbing hjemme i helga, men det er greit nok siden mannen skal ta med ungen til sine foreldre. Jeg burde sikkert nyte den stille og rolige helga :)

Hmm.. Noen er på badet. Det var da et uder at noen er oppe på denne tiden av døgnet (så tidlig i alle fall) får vel sette brødene i ovnen. Gleder meg til å spise nybakt brøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :klem: Tenk at jeg har fått roata meg til å melde meg inn her da gitt. Takk for tipset Anecalime.. Har ikke fått med meg at mann og barn skal bort i helga jeg. Men da tror jeg rett og slett at jeg skal stikke en tur bort i helga, så får du en skikkelig hjemme alene og slappe av helg. Hadde tenkt meg en tur på jobb i dag, tror jeg må jobbe overtid. Ligger jo laaaangt bak nå :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koslig å se deg her inne søs :) Håper du koser deg masse på fjellet!! Jeg er veldig treig med å skrive her inne.. Skal du skaffe deg dagbok selv eller?

Joda, jeg har hatt alene helg. Søs tok med seg hundene på fjellet og mannen og barna var hos sivgers. Så jeg har gjordt unna masse arbeid. fått vasket og ryddet litt og sett masse på tv og kost meg.

Mannen og jeg har tittet litt rundt på hus i det siste, det er litt romantisk egentlig. Finner vi "det rette" huset så selger vi tomta og dropper å bygge selv. Blir spennede å se.

Har forøvrig sluttet med prevansjonen nå, så det blir spennede å se om vi kan bli gravide igjen :) Stresser ikke med det, for å si det sånn. Men får vi klaff kommer jeg til å gå ned i en mindre stilling siden jobben min tar en del tid og jeg vil gjerne være mere sammen med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å rette meg opp i dag. Skjønner ikke hva som skjer.. Da jeg stod opp fikk jeg så intense smerter i magen at det "svartnet" for meg. Hadde tenkt å bake rundstykker til frokost i dag, men det kunne jeg bare glemme. Lurer rett og slett på om jeg skal ringe mannen min og få han til å komme innom her før jobb..

Typisk at sånne ting skjer når han for en gang skyld er borte. Men samtidig er det kjekt at ungen ikke er hjemme nå. Håper smertene avtar etterhvert, for jeg klarte ikke dusje og det må jeg nesten før jobb. *sukk* Det passer så dårlig nå, har jo så mye å gjøre.. Datteren min skal på ridestevne i ettermiddag og i morra er det fotballkamp 4,5 mil unna.. For prøve å spise litt, for dette har jeg ikke toldmodighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort dag på jobb i dag. Har fått gjordt litt husarbid og vært en del ute med hundene. Har snust litt rundt på nettet etter hus, det er kjempe kjekt!

Søs kommer hjem i dag, blir koslig å ha henne her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Takk for besøk i dagboka mi. Alltid kos med nye besøkende.

Det er spennende å se etter hus. Og plutselig dukker sikkert drømmehuset opp. Klart det går fortere med et hus som står ferdig enn et som må bygges, og så vidt jeg har forstått så er det kjøpers marked for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie!

Hyggelig å se deg her inne :)

Ja, det med at det er kjøpers marked er jo kjempe flott for oss egentlig. Selvom vi også skal selge det huset vi har nå. Vist markedet fortsetter som det gjør kan det henne vi bare leier ut huset. Vil ikke tape noe på det tror jeg, er tross alt dyrt å leie hus i området her.

Jada, det blir en våken natt på meg. Datteren er syk og det er ikke noe vits å sove i mellom slagene. Så jeg tar første halvdel av natten og mannen andre halvdel. Satser på at hun blir bra igjen i løpet av natten, er jo ikke noe gøy med syke barn selvom hun er blitt stor! Hun kaster opp, løper på do og er svimmel. Jeg er jo litt hønemor og blir kjempe bekymret, mens mannen tar det rolig selvsagt. ("Det er jo bare en litt voldsom omgangssyke. Det er ikke noe å bekymre seg over") Lett for han å si..

Da jeg satt å så på finn.no etter hus i dag tittet jeg innom annsene med ledige stillinger. Ble litt fristet til å søke ny jobb egentlig. Sikkert dumt i og med at jeg trives, men det er noe med forandring kunne vært kjekt det også. Har også tenkt mer og mer på å begynner privat praksis, men er litt usikker med tanke på arbidsmegden osv.

Uff, der er lillemor oppe å løper igjen :( Får gå opp å se til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke er ikke moro, hverken for barn eller for foreldre.

Det blir jo litt spennende for dere å bestemme dere for kjøp eller bygging. Og klart det er mulig å leie ut det man allerede har.

Og jobber kan man jo søke på, så kan man heller avgjøre hva man vil gjøre hvis man får et tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare stikke innom her. Rart å bo under samme tak, men nesten ikke se hverandre. Kommer til å jobbe natt/kveld lenge frem over ser det utsom :S

Viste ikke at dere prøver å få nr 3. Så gøy :danse: Artig å være tante, du burde prøve det en gang :ler:

Ja, vet du hva? Kusine A skal ha baby.. Og kusine T... Blir verpesjuk jeg :)

Isj, jobben kaller. Håper vi kan finne på noe i kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Bettie! Du har rett i at det bare er å søke. Er litt pysete sånn sett. Føler på en måte at jeg ikke bare kan slutte heller.. Er noe med at jeg vet det ikke er lett for enkelte av brukere å måtte bytte behandler. Men kan jo søke..

Søs! Er litt treg jeg.. Men du dro så fort i går.. Ring meg da vel. Skjønnte det kom til å ta leneger tid før leiligehten deres blir ferdig. Håper det ordner seg snart i alle fall!!

Ungene er i form igjen og det er en ny uke. Skal ha en uke ferie neste uke :) Det skal bli kjempe deilig! Lurer litt på om jeg skal ta med meg hunden og dra på hytta.. Kose meg skal jeg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Måtte innom for å se om du hadde vært her uten at jeg hadde fått det med meg.. Kjiping! Lurer meg inn her også slutter du å skrive.. :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Snakker om lenge siden sist.. har titta litt rundt her og lekt gjest siden sist da, men nå savna jeg veldig å være fast bruker igjen!

Det har jo skjedd litt siden sist.. ungen har blitt eldre (16 og 11 år) vi har bygd oss hytte (joda, vi skulle jo bygge nytt hus eller kjøpe hus, men...) og vi har prøvd og bli gravide i snart 1 år. Ser ikke ut som om det blir noe suksess på den fronten, og jeg vil ikke gå for prøverør så vi vurderer å være fosterhjem. Men er bare i startgropen for å si det sånn.

Skulle liksom slutte å jobbe nattevakter fra januar i år, men klarer ikke alltid si nei. Er godt å sitte på jobb når det er rolig som i dag :) Men er vel i få tall de rolige dagene.

Kjenner det går litt trått og skreive nå, så jeg får vel surfe videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til uka har jeg avtale med en som er spesialist på ufrivillig barneløshet. Blir spennede å se om han kan hjelpe oss. Selvom man har barn fra før av er det ingen garanti.. Må inndrømme at jeg regnet med at det ville gå av seg selv siden de 2 andre kom lett som bare det.

Ellers er det stille og deilig her nå. Ungene er på skolen og mannen på jobb. Har fri i dag. Sånn sett er turnus arbeid kjekt. Ingen ting er som rolige morgenstunder.

Nå begynner jula og nærme seg også. Vi skal være hjemme i jula og bare være oss 4. Tror det kan være godt. Mannen har helt fri hele jula og jeg har bare 2 nattevakter i romjula (godt planlagt i år) Tror ungen trenger at vi har masse tid sammen, de begynner å bli store nå.

Det store spørsmålet er hva man skal gi ungene til jul. Vi har ikke tro på å at ungene skal få dyre ting og allt de peker på. Ungen har plikter som gjør at dem får ukepenger (joda, er kanskje litt gammeldags men funker fint fir oss) og dem kan gjøre andre ting fpr å tjene mere penger. 16 åringen har fått lørdags jobb så hun jobber hver 3 lørdag og litt i ferier. Stolt av ungen mine ja :)

Hun sparer til Hest, vurderer å spytte i resten av det hun mangler, men er veldig usikker. Gutten ønsker seg egen laptop, men jeg synes han er allt for ung..

Nei, får vel gå ut med hundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...