Gå til innhold

Min lille dagbok


Ancalime

Anbefalte innlegg

Jepp, tenke jeg også skulle skaffe meg en Kg dagbok. Kanskje ikke helt meg, men det går jo an å prøve...

Av en eller annen grunn har jeg fått en grusom uvane med å sette mange prikker etterhverandre i steden for punktum. Når jeg leser det selv sitter jeg å himmler med øya, for det ser jo så fjortis ut. Meg om det.

Er oppe tidlig i dag. Jobber egnetlig ikke i helgene, men pga sykmeldiger på jobben må jeg jobbe ekstra. Kjekt før jul, sånn rent økonomisk. Så sant jeg ikke må jobbe så mye i hele desember også da :S

Anyway, prøver å få i meg noe mat og ikke minst kaffe for det ble noget sent i går :kaffe:

Av en eller annen grunn klarte jeg å krangle med den elste av ungene. Lurer på om det er hormonene så tar av, men i mine øyne er hun jo bare et lite barn. Og det er jo ikke hun enig i :filer:

Nei, jeg får komme meg på jobb.. Får sikkert litt "død-tid" der så tidlig så jeg får vel vært masse på Kg regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen dødtid på jobb i dag gitt. Men nå er jeg hjemme og hundene er ekstatiske, datteren er sur og mannen kjører sønnen til en kompis han skal overnatte hos. Får vel lage noe god mat til kvelds.

Er så himmla sliten.. Godt jeg ikke skal jobbe før på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sovet lenge. Tenkte jeg skulle fått planlagt litt til julen. VI før besøk av familien til søstra til mannen (4 stk) så det blir spennede. Ungene dems er så, så det blir nok liv her.

Må indrømme at jeg savner småbarn, har faktisk litt lyst på en til. Men mine 2 er jo såpass store nå at det bare blir dumt..

Får vel komme i gang med middagen. I dag tenkte jeg vi skulle ha lammefrikasè :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ringt opp fra jobben i ettermiddag. Ble ingen lammefrikasè på meg da gitt ;)

Føler meg ikke helt vel når jeg gjør koleagens jobb, h*n har en mye bedre kompetanse enn meg og mere erfaring, men det viktigste er vel at jobben blir gjordt...

Har ingen avtaler på jobben tidlig i morgen, så jeg trenger ikke begynen før kl 9.

Av og til lurer jeg litt på om det var lurt å velge en jobb som innbærer så mye jobbing og ikke minst disse arbeidstidene. Heltigvis har mannen faste arbeidstider untatt en helg annen hver mnd som han må jobbe.

Nå roper senga på meg gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon på jobben i dag fra skolen. sønnen min hadde havnet i slosskamp! Som om ikke det var nok var han kjørt på legevakten. For en mor å få en sånn telefon er ikke mye greit! Jeg ringte mannen min, men han kunne ikke dra fra jobben før en time senere, så jeg reiste ned.

Han hadde forstuet armen sin og hadde en del blåmerker. Denne slosskampen var egentlig ingen slosskamp. Han og kompisen hadde lekesloss også hadde han mistet taket i kompisen og fallt ned trappa.

Mannen fikk ordnet seg fri siste del av dagen og jeg dro tilbake til jobb.

Ikke alltid like greit med unger i hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt ja til å være "bakvakt" denne uken, og gjett hvem som ringte meg halv 3 i natt.. Joda, det var jobben det. Er stille her akkuratt nå, så da må jeg jo benytte annledningen til å sitte på KG.

Armen til sønnen er ikke fult så vond i dag (går) han prøvde seg på at han ikke orket å gå på skolen. Vel, ingen fordel å ha en far som er lege gitt. For å si det sånn, gutten var på skolen på mandag :ler:

Isj, det var ikke lenge det var stille her nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Yvonne!

Vet jeg har vært sløv med å skrive her inne, men det har gått i 100. Jobber mye om dagen, allt for mye. Men sånn er det nå en gang. Bedre at noen på avdelingen jobber overtid enn at de skal hente inn vikarer..

Er stille her nå, så lenge det varer.

Hjemme går ting helt greit. Sønnen sin arm er fortsatt i gips, men han har ikke vondt lenger. Datteren min er.. tja, hva skal jeg si.. vel, hun er i puberteten :S Er liksom ikke den samme jenta lenger. Hun er sinna og i opposisjon. Er overrasket over at jeg ikke er flinkere til ha de gode samtalene med henne. Jeg er bare teit og skjønner ingen ting, sier hun. Frustrerende, er det noe jeg burde klare så er det å snakke med henne og få henne til å snakke med meg. Det er jo jobben min ellers, for pokker!

Nåja, jobben kaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Ylva, som du sier så går hun jo inn i puberteten hvor hormonene kan sette ethvert stakkars menneske i ubalanse. :) Du får gjøre det beste ut av det, noe jeg er sikker på at du gjør og gjøre ditt beste. Det kan nok hende det er litt vanskelig for henne også, men vet ikke hvordan hun skal få det frem? Uansett - riktig lykke til videre. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Yvonne! Nei, hun er nok ikke komfortabel med det å være i puberteten. (men hvem er vel det?)

Det morsomme, eller positive, er at hun og broren har fått et så mye bedre forhold. (han er 9 år) Når hun smeller med dørene og løper på rommet går han inn til henne etter hvert og muntere henne opp. :rødme: Skikkelig go' gutt

Jenta har snart bursdag, og jeg er helt grønn ang hva vi skal finne på til henne. Hun ønsker seg hest. Men det er ikke aktuellt. Også er det hull i tunga. Og det kommer jeg aldri til å gi henne! Vil jo gjerne gi noe "fint" når hun blir tennåring. Er jo litt spesiellt :sjenert:

Vel, sånn ellers så går ting veldig greit. Jeg har vedt meg til å jobbe natta. Helt ok, for da sover jeg mens ungen er på skolen. Eneste som er litt dumt er at det er "tøffere" vakter på natta. Natta er jo en tung tid for en del. Ikke alltid lett å være proffesjonell, må indrømme at jeg blir berørt. Men trenger det nødvendigvis å være så galt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min var og sove nå. Men etter å ha jobbet noen netter så er døgnrytmen min noget rar. Er trøtt som ei strømpe, men får bare ikke sove... Godt å ha KG da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den, men da er det gjerne KG som holder meg våken, med mindre det ikke er en film. :ler:

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Glemmer helt denne dagboka jeg.. Har egentlig aldri vært noe "dagbok person".

Det er stille på jobb og jeg har fått gjordt en del papir arbeid som jeg pleier å utsette. Da ender det opp med at jeg gjør det hjemme, og det er jo unødvendig.

Før jeg dro på jobb satte jeg og datteren oss ned p skrev julekort. Var så koselig :) Tenk at jeg snart har tennåring i hus! Hun begynner jo å få hormon-nykker og dørene smelles og det kjeftes og gråtes :sjenert: I går klarte hun faktisk å smelle dørene mens broren hadde 2 finger i veien. Kan si det sånn at det ble MYE hyl og skrik. Bror hylte og fingrene este. Er bare glad det gikk bra med fingrene hans. Kan tro mannen kom løpende. Det beste var at han satt på do, så han kom med boksa på halv 8 :fnise:

Av en eller annen grunn så synes sønnen det er irriterende at faren sier at det ikke er store skader osv når han slår seg/skader seg. Sist gang, da sønnen brakk armen, var han rasende for at han ikke kunne gå til en "vanlig" lege fpr da hadde han sikkert fått vært hjemme. (det trodde i alle fall han) :fnise: De er nå søte da.

Nei, jeg får sparke meg selv bak. Har vel en raport eller to å skrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare sensurere meg selv litt.. Har skrevt at jeg har snart tenåring i hus. Er jo en stund siden hun ble 13! Uff, snakker om god mor :ler:

edit: skrivefeil

Endret av ~Ylva~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på Ikea og sett og kos oss. Siden vi skal bygge hus snart så er det greit å titte litt på kjøkken innredning :)

Har hengt opp 2 vaskemaskiner (ikke maskinene, men tøyet) også går tørketrommelen med håndkler.

Skal ikke jobbe før på torsdag, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått skrevet en ferdig julekortene og vasket en del. Pakket inn julegavene som ligger her og har prøvd å få oversikt over hva som må gjøres før jul.

Jeg må inndrømme at jeg synes tiden går allt for fort nå føre jul.

Mannen min lurer på om han skal bytte jobb. Må indrømme at jeg ikke er overlykkelig over det. Nå har han fast arbeidstid og jobber ikke til alle døgnets tider og overtid osv. Kanskje det er det bare egoistisk av meg, men med tanke på barna så blir det jo så håpløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ikke sove. Jeg er rett og slett helt døgnvild. Trøtt som en dupp, men å sove? Neeeida. Grusom irriterende! En ting er overgangen fra å jobbe natt til å ha fri, det andre er at jeg vrir hjernen min i alle mulige rettninger med tanke på at manne vil bytte jobb.

Vi har fått snakket litt i dag siden ungen har vært borte. Han vil videre sier han, og det respekterer og forstår jeg. Han har 2 forskjellige alternativer; bytte jobb eller vidreutdanne seg. Jeg måtte jo spørre han om hva han ville aller mest, selv om jeg viste svaret. Han snakket mye om å vidreutdanne seg da ungene var små. (mens han måtte jobbe de pålagte årene). Det er bare et lite aber, han kommer til å måtte jobbe mye under vidreutdannelsen sin. Det er viktig for meg at han trives med jobben sin og er lykkelig i forhold til den delen av livet sitt, så jeg vil selvsagt ikke gjøre meg vanskelig. Men det blir litt av en overgang for oss.

Det er "bare" snakk om 3 år, så det går nok bra.

Det er rart å ha fri! Er på'n igjen i morra natt da. Men da skal jeg bare jobbe til søndags natten også har jeg fri til 2. eller 3. juledag. Det blir rart det! Ser ut som om h*n jeg vikarierer for kommer tilbake på nyåret, så da er det slutt på nattejobbingen. Selvom døgnet mitt blir litt rart så har jeg trivdes veldig godt. Utrolig lærerikt å jobbe på natta.

Isj, er skikkelig sult. Får se om jeg ikke lager meg litt natt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er snart 5 og det er ikke lenge til jeg er ferdig på jobb. Er stille her nå, men har vært et skikkelig kjør.

Er i skikkelig uggen form. Kvalm og kald..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke vist bedre så hadde jeg trodd jeg var gravid :ler: Skikkelig "gravid-følse" med kvalme, stikkinger i magen og et bekken som er helt på bærtur.. Kanskje det kan ha noe med en del nattjobbing? Får snakke med mannen når han kommer hjem. (han er ute å kjører sønnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Må jo kikke innom her også. :)

Må indrømme at jeg savner småbarn, har faktisk litt lyst på en til. Men mine 2 er jo såpass store nå at det bare blir dumt..
Det synes jeg absolutt ikke blir dumt. Jeg kjenner ei som fikk småtroll når eldste var 11, så det er ikke for sent enda. ;)

Hvordan går det med juleplanleggingen? Alt i rute?

Jeg mangler julegave til gubben...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...