Gjest puselabb Skrevet 11. november 2007 #21 Skrevet 11. november 2007 Jeg tørker alt på tørskeatativ på badet, setter det ut om sommeren når det er fint vær.
Gjest Spadamen Skrevet 11. november 2007 #22 Skrevet 11. november 2007 Eg henger alt på klesstativ innandørs. Om det er for stort for klesstativet (laken), så henger eg det over dører =]
Gjest Tulipa Skrevet 11. november 2007 #23 Skrevet 11. november 2007 Så og si alt går i tørketrommelen .. unntaket er de fleste av klærne mine og finere skjorter til mann og sønner .. Det som ikke går i tørketrommelen henges opp på tørkestativ og eller på klehengere på syrommet mitt .. Der har jeg strykebrett og strykejern også - så det er veldig praktisk.
mirremask Skrevet 11. november 2007 #24 Skrevet 11. november 2007 Hei, du! Vi har dyr og da er tørketrommel et must, filtret tar alle hår... :-) Tørker veldig gjerne sengetøy og håndklær utendørs da det blir så fin lukt av "moder natur" helst etter et regn i tillegg...mmmmmmm *snuser inn* Ellers går nesten alt vi har i trommelen - hater klær på tørk alle steder i huset- og jeg har aldri merket noe slitasje...(det er sentrifugeringen som knekker f.eks viskoseplaggene slik at det blir de små hullene...det tror iaf jeg) Ofte halvtørker jeg bare(les hårbefrier....) og henger opp på senkbart tørkestativ som vi har over badekaret (svensk oppfinnelse). Synes også det blir mye støv på badet , eller det er vel lo fra klærne det da...vet ikke helt om det finnes noen løsning på det? Noen som har forslag? Ellers så drar riktignok tørketrommel mye strøm MEN om du har kondenstrommel så sparer du faktisk inn det og mere til ved at trommelen avgir varme til badet. Vår strømregning ble mindre etter at vi kjøpte kondenstrommel, og etter at vi også skiftet ut den gamle turnamaten(som jeg hadde et skikkelig forhold til altså..snufs..) med en ny 7 kgs electrolux så gikk strømregningen ned med 25 %...Jeg tuller ikke!!! Tror den nye teknologien er verdt pengene jeg....strømmen blir helt sikkert ikke noe billigere pga miljøet etc...så vi bør bruke mindre strøm både av moralske og økonomiske årsaker... Hilsener Mirre
Echo Skrevet 11. november 2007 #25 Skrevet 11. november 2007 Alt på stativ/snor, tørketrommel finnes ikke i hus.
Gjest meja Skrevet 11. november 2007 #26 Skrevet 11. november 2007 På tørkestativ i stua, som settes ut i godt vær om sommeren. Henger undertøy og sokker på en sånn klypegreier på badet. Har tørketrommel som blir brukt i nødfall, om det er noe som må tørkes fort. Håper en gang på eget vaskerom hvor tørkestativene kan stå, blir lei av å ha de i stua.
Lilywhite Skrevet 11. november 2007 #27 Skrevet 11. november 2007 Om sommeren tørker vi klærne på den innglassete altanen vår, som blir kjempevarm når det er fint vær. I vinterhalvåret tørker vi klærne på soverommet, men passer på å lufte godt. Har stort soverom, men er likevel ikke noen ideell løsning da... Vi har vaskekjeller, men klærne kan ikke henge der, for da blir det kjellerlukt på dem... det er tørketrommel i kjelleren, men den ser ut til å være 20-30 år gammel og har ingen effekt.. jeg prøvde den en gang, og joda, jeg fikk den i gang, satte på 20 minutter, gikk ned, og sengetøyet var fortsatt like vått. Tenkte at det kanskje ikke var lenge nok, og tok 10 min til, og enda 10 min til, men merket så og si ingen forskjell...irriterende...kanskje jeg skal legge inn forslag om nye tørketromler i vaskekjellerne til neste generalforsamling i borettslaget...
Gjest Tessmira Skrevet 12. november 2007 #28 Skrevet 12. november 2007 Her i huset går sengetøy og håndduker i tørketrommel, resten blir hengt på tørkestativet innendørs.
Gjest Trenger_ikke_skyllemiddel Skrevet 12. november 2007 #29 Skrevet 12. november 2007 Kanskje du ikke får ut fuktigheten fra den kjelleren? Da tørker selv en trommel dårlig, spesielt om den ikke har kondensblokk. Og 20 min hørtes lite ut. Vi kjører trommelen vår alltid på 70-90 minutter - riktignok på halv effekt for ikke å overbelaste skjøtekontakten. Og vi har som regel på avtrekket på et hakk ekstra når vi tromler for å få ut fukt fra badet.
ToveM Skrevet 2. desember 2007 #31 Skrevet 2. desember 2007 Stort sett alt ute om sommeren, hvis ikke det er lange perioder med regn..ellers går mye i tørketrommel, resten på snorer i kjelleren
happyhappy Skrevet 2. desember 2007 #32 Skrevet 2. desember 2007 Vi har ikke tørketrommel, og tror ikke vi kommer til å skaffe oss det med det første heller. Vi henger opp tøy på tørkestativ på gjesterommet. Det fungerer veldig greit!
Gjest Elize Skrevet 2. desember 2007 #33 Skrevet 2. desember 2007 Tørker så og si det meste i tørketrommelen. Vi har nesten ikke plass til å tørke klær på tørkestativ. Men enkelte plagg kan jo ikke være i tørketrommelen, så de må henges opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå