Gjest Gjest_mia_* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Lurer på når dere med babyer på 1-2 mnd legger seg om kveldene? Snuppa vår får kveldsstell i 8-9 tida, slik at hun er klar til å sove når vi skal legge oss, det blir som regel mellom elleve og tolv. Da får hun mat i senga, og legges i bagen som står oppi barnesenga. Hun sover da flere timer i strekk, og våkner for mat (og bleie) mellom 5 og 7. Så kan hun sove videre til mellom 9 og 12, for mat igjen og bleie. Nå som hun er 1 1/2 mnd, lurer jeg på om vi skal begynne å legge henne tidligere, slik at hun vennes på å legge seg tildigere om kveldene, slik det vil bli etter hvert som hun blir større. Hvordan gjør dere dette? Hva er passende tid å legge et barn på 1-2 mnd på?
monja Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg tror ikke vi begynte å legge han tidligere før i 3 mnd alder. Og da var tidligere klokka 21.
ToveM Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Syntes det hørtes ut som dere har fått en fin rutine, ville beholdt den en stund til, før jeg prøvde med tidligere leggetid.
Chiquita Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Gjør det som passer for dere. Her har vi en på 3 mnd nå, og han har lagt seg ca kl 19 siden han var en mnd. Det passer for oss, men sikkert ikke for alle
Impala Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Snuppa vår legger seg også i 19-tia nå, og har gjort det noen uker allerede. Hun er 2,5 måned. Her har det gått seg til av seg selv, for hun er stuptrøtt da.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Jenta mi er 3mnd og hun legger seg fremdeles samtidig med meg. Da sover hun ofte en times tid på sofaen etter kveldsstellet, så leker hun litt og får mat før vi legger oss i elleve-tolv tiden. Hun våkner å får mat en gang om natta, og sover vanligvis frem til ti. Hatt samme rutine siden hun var ca 1mnd og det fungerer kjempefint for både meg og henne!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Vær glad dere iallefall har en rutine...Det tar en evighet å få lagt mitt barn på 3 måneder.Bruker meg som smokk hele kvelden,og kan ikke legge henne uten at hun sover først.Sovner kanskje kl.10,sover to og en halv til tre timer,våkner og spiser og bruker som regel veldig lang tid på å sovne igjen, og sover kanskje bare en til en og en halv time etter det,er våken i noen timer,sover en halvtime,våkner osv.Gråter når hun er trøtt på dagen og må vugges/spise seg i søvn hver gang.Er lys våken i 6 - 7 tida om morgenen etter kanskje bare fire timers søvn...Jeg sover maks 2 til 3 timer hver natt,og som regel usammenhengende.Begynner å bli veldig trøtt...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #8 Skrevet 9. januar 2010 Vær glad dere iallefall har en rutine...Det tar en evighet å få lagt mitt barn på 3 måneder.Bruker meg som smokk hele kvelden,og kan ikke legge henne uten at hun sover først.Sovner kanskje kl.10,sover to og en halv til tre timer,våkner og spiser og bruker som regel veldig lang tid på å sovne igjen, og sover kanskje bare en til en og en halv time etter det,er våken i noen timer,sover en halvtime,våkner osv.Gråter når hun er trøtt på dagen og må vugges/spise seg i søvn hver gang.Er lys våken i 6 - 7 tida om morgenen etter kanskje bare fire timers søvn...Jeg sover maks 2 til 3 timer hver natt,og som regel usammenhengende.Begynner å bli veldig trøtt... Høres ut som hun kanskje ikke får i seg nok mat pr gang hun der. Svelger hun kanskje mye luft?
Harlekin Skrevet 9. januar 2010 #9 Skrevet 9. januar 2010 Jeg ville ikke ha stresset med det når barnet er så lite. Vi begynte med å legge tidligere når hun var ca. 3 måneder. Da gikk vi fra 11 til 10 og nedover. Nå er hun 6 måneder og legger seg ca. halv ni. Bare man tar tiden til hjelp, så går det til slutt vanligvis.
Klematis Skrevet 9. januar 2010 #10 Skrevet 9. januar 2010 Noen dager legger vi henne rundt kl 19, andre ikke før vi legger oss rundt midnatt. Oftest et sted mellom 20 og 22. Hun sover jo mellom alle måltider uansett, så om en soveperiode blir i stua eller i senga på kvelden har liksom ikke så mye å si, synes jeg. Vi har til og med så lite rutine på ting at bading kan like gjerne skje om morgenen som om kvelden, og natten kan gjerne tilbringes i vanlige klær og pysj går fint midt på dagen Hun er heldigvis veldig flink til å sovne igjen når hun våkner i mørket på soverommet. Da er det bare en kort tur opp i senga vår for å få mat, raping og så rett tilbake i senga si og sove. Men gruer meg litt til at det blir tidligere og tidligere lyst, for hun er ikke like interessert i å sove når det lysner ute som jeg er Kanskje vi faktisk må gå til innkjøp av gardiner til soverommet? :klø:
Arielle Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Mini la seg kl 20 fra vi kom hjem fra sykehuset. Synes det var deilig. Han sov da til ca kl 9, avbrutt av spisinger selvsagt. Til deg som hadde et barn som var så mye våken: Har du prøvd å gi mme etter at du har ammet? Hadde en liten periode der mini var mye våken på kveldene. Spiste, sovnet, våknet igjen og skrek. Ammet igjen, sovnet, våknet og skrek. Til slutt prøvde jeg mme etter kveldsammingen,for å sjekke, og da drakk han 110 ml (!), og sov som en stein. Så for oss ble det rutine at han fikk mme etter amming hver kveld.
Norbertine Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Nå er det over to år siden hun hadde slike problemer, det er vel mulig at barnet sover bedre nå.
Arielle Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Nå er det over to år siden hun hadde slike problemer, det er vel mulig at barnet sover bedre nå. Så ikke på datoen. Hmm.. hvorfor i all verden er denne tråden plutselig blitt besvart igjen?? :klø:
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 Vår legger seg 11-12 på kvelden, og sover til halv 4. Hun er seks uker gammel. Etter halv 4 sover hun kun 1-2 timer. Så er hun våken i ett til 12-13, sover en time, og er stort sett våken resten av kvelden... Sover et kvarter her og der. Slitsomt. Anonym poster: 002b7b450b0aca805cab8df95f0fd2df
Lilla-dings Skrevet 12. april 2013 #15 Skrevet 12. april 2013 Vi begynte å legge jenta vår 19.00 da hun var 2 måneder fordi vi selv ønsket den lille tiden på kvelden alene. Vi hadde en "vanskelig" baby (om man kan si det slik). Hun hadde kolikk og gråt mye, og når kolikken gav seg følte vi behovet for å ha litt "fri" på kvelden. Jeg skulle gjerne ønske hun sov litt lengre enn til 06.00 på morgenen, men man kan jo ikke få i pose og sekk. Jeg foretrekker vertfall alenekvelder framfor sene morgener Man må bare gjøre det som passer best for en selv!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #16 Skrevet 24. juli 2015 Vi begynte å legge jenta vår 19.00 da hun var 2 måneder fordi vi selv ønsket den lille tiden på kvelden alene. Vi hadde en "vanskelig" baby (om man kan si det slik). Hun hadde kolikk og gråt mye, og når kolikken gav seg følte vi behovet for å ha litt "fri" på kvelden. Jeg skulle gjerne ønske hun sov litt lengre enn til 06.00 på morgenen, men man kan jo ikke få i pose og sekk. Jeg foretrekker vertfall alenekvelder framfor sene morgener http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Man må bare gjøre det som passer best for en selv! Hvor legger dere barnet mår det er 1mnd? Rommet deres eller stua? De sover vel bare 4 t sammenhengende når de er så små? Eller gjelder det kun mitt barn?Anonymous poster hash: 94046...866
Gjest Magdalene Skrevet 24. juli 2015 #17 Skrevet 24. juli 2015 (endret) Hvor legger dere barnet mår det er 1mnd? Rommet deres eller stua? De sover vel bare 4 t sammenhengende når de er så små? Eller gjelder det kun mitt barn?Anonymous poster hash: 94046...866 Hvor lenge de sover samme hengende varierer jo fra barn til barn. Da vår var rundt en mnd, lå de bare i stuen frem til vi gikk for å legge oss. For det meste hvertfall... Noen ganger la vi dem i vuggen på soverommet vårt. Endret 24. juli 2015 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2015 #18 Skrevet 24. juli 2015 Hehe, morsomt når så gamle tråder dukker opp igjen Anonymous poster hash: f636f...52e
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2015 #19 Skrevet 25. juli 2015 Hvor legger dere barnet mår det er 1mnd? Rommet deres eller stua? De sover vel bare 4 t sammenhengende når de er så små? Eller gjelder det kun mitt barn?Anonymous poster hash: 94046...866 Bare 4 t? 4 t er lenge sammenhengende for et så lite barn. Anonymous poster hash: b2019...683
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå