Gå til innhold

Julegave ideer?

Gjest lillagubban

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er student og er for tiden lutfattig! Stipendet forsvinner i regningene ei uke etter jeg har fått det og jeg har ikke fått meg noe jobb før jul. Men selv om jeg er blakk vil jeg gjerne kunne gi mine nærmeste noe fint til jul. Så jeg lurer på om noen har noen ideer som ikke koster skjorta, eller som man kan lage selv? Tenker jeg har maks 700kr tilsammen til alle. Pappaen min fyller 50 år i romjula så der må jeg også finne på noe. Ellers er det mor, far, søstre, eldre bestemødre og venninner.

Tusen takk til alle med ideer!

nille selger fine juleglass med lokk til en billig penge.

Du kan kjøpe sildefileter og lage lekre silder. Eks. sennepssild,kryddersid, og sursild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg kjøper ofte kaffe og te på delikatesse-butikker. Kjempefin gave som kan gis til både menn og kvinner og som alle kaffe-/tedrikkere setter pris på. Koser ikke mer enn 50-60 kr per gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg hadde laget et slikt spiralalbum til meg. Inni albumet hadde hun limt utklippe av forskjellige bilder av oss (printet hjemme). Hun hadde også skrevet morsomme kommentarer og interne spøker på noen av sidene. Midt inni hadde hun skrevet litt om hvor mye jeg betydde for henne, at jeg var en god venn og at vi alltid skulle stille opp for hverandre. Utrolig takknemlig for den! Slike album kan du få billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i en situasjon med veldig lite penger. Derfor har eg forsøkt å tråle internett eller tips til julegaver som jeg kan lage billig. Mine egne kriterier var at det må være noe som jeg selv hadde likt å få i gave. Det kan heller ikke være strikking, avansert sying for dette er ting jeg ikke kan.. :)

Her har du mine tips om hva du kan lage som billig julegave:

- Lag en vannkaraffel, kopper, godteskål e.l.! kopper og godisskål er det mulig å finne billig flere plasser. Ofte er de kjedelige billige, så kjøp billig og lag veldig fint og personlig. Ta en tom, blank vinflaske i glass. Vask bort etiketter og stemple på bokstaver med eget ord. elsker den vannflaska på denne linken (her finnes også mer nøyaktig trinn for trinn metode). På vannflasken så går det også an å kjøpe en vinkrok for å komplettere karaffelen.

http://www.klikk.no/bolig/rom123/idebanken/article630452.ece

- Lag egen oppslagstavle. Har ikke funnet den som ser ut akkuratt slik jeg vill men her finnes litt tips:

http://www.klikk.no/bolig/rom123/idebanken/article422716.ece

Jeg tenkte å lage en med stoff fra en gammel lys/grå rutig skjorte som jeg aldri bruker. Jeg har ikke bestemt meg enda om jeg skal ha bånd som i lenken, eller bare lite bånd på sidene, som gjør att man kan feste bilder av familien til mottageren i svart/hvitt. Vil også henge på en liten kalender og markere bursdager og årsdager. Tenkte også lage en egen merkelapp i hjørnet hvor det står "laget med kjærlighet"

- Til min stefar tenkte jeg å brenne ut dvd med serien "the pacific".

- Mamma elsker lydbøker. Hun har ipod som hun ikke helt kan med, så legger inn ny musikk på den og lydbøker. Lydbøker kan man også brenne på cd. kjekt for mamma, billig for meg!

- lage hjerte av tynne og mange kvister, fest sammen med ståltråd så har du en flott dekorasjon. pynt ekstra med bånd el om du vil det :)

- du kan også lage kosedyr av strømper. http://scrolla.blogg.se/category/pyssel-1.html for inspirasjon (du må bla litt med på siden så er det kosedyr av strømper der. kjempefine! )

Har ikke lest alt i tråden men forsøkte komme med litt ideer som ikke står alle andre plasser som gift in a jar, scrapbook, såpe osv. selv om det også er kjempefine gaver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Henger meg på bølgen, drit i gaver til venninner, ta heller og finn på noe. Jeg og mine har siden 9. klasse på ungdomsskolen droppet gavene, og heller dratt til byen, gitt julekaker til de hjemløse og spist middag på fridays :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Oslo så stikk på Grønland og kjøp kjempebillig stoff + sånn flatt vatt og sy grytekluter. Det er noe alle trenger og bruker og selv jeg som ikke er spesielt handy eller tålmodig klarer å lage...

Du kan jo tilpasse stpff etc til hvem du syr til, hvis du ikke bor i Oslo så er det jo ofre restekasser i stoffbutikkene, burde vel være mulig å finne noe der også?

..Hvis du virkelig kommer i siget kan du også sy putetrekk, puter får du får 5kr på IKEA evt så går det jo ann å bare gi trekk..

Selv pleier jeg å lage hjemmelaget marsipan og konfaekt og putte det på norgesglass med rød sløyfe. Alltid en slagger...

Helt geniale idéer! Kunne du kanskje lagt ut en slags "oppskrift" på hvordan man gjør det? Trenger man en spesiell type stoff og vatt etc? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...