Gjest Emmelina Skrevet 10. april 2003 #1 Del Skrevet 10. april 2003 Hei dere damer her:-) Først så vil jeg si at dette ett helt topp forum og har mange ganger brukt dere som "rådgivere" som anonym. Ett spørsmål. Jobber som barkeeper i tillegg til en kontorjobb. Men det er bare kontorjobben min jeg får god aksept for. :cry: F.eks.. spørsmål jeg harfått. du jobber vel ikke med dette lenge, må jo være pyton dritt jobb dette her, ekle fulle mennesker.o.s.v. Så jeg lurer på om det er sånn :evil: blant alle mennesekr eller om det er relatert til landsddelen jeg bor på . Håper på seriøse svar jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 10. april 2003 #2 Del Skrevet 10. april 2003 AAAAAAAAAAAldri opplevd. Jeg har jobbet både heltid og deltid i Oslo og på "landet." Du omgås åpenbart kjipe mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2003 #3 Del Skrevet 10. april 2003 Kjenner personlig ingen barkeepere, men kan ikke si jeg ser ned på folk som jobber bak bardisken. Det er jo ikke deres feil at folk er fulle og ekle selv om det er dere som har sjenket dem! Men kanskje folk tenker på at dette er en type jobb for yngre mennesker og derfor regner med at du vil velge kontorjobben på lang sikt. At jobben er for yngre tenker jeg på ubekvem arbeidstid, røykfylt og høy musikk, og dette med ubehagelige kunder som man sikkert kan bli ganske lei. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 10. april 2003 #4 Del Skrevet 10. april 2003 Ser absolutt ikke ned på bartendere! Syns det virker som en spennende jobb og kunne godt tenkt meg å bli det selv. Men så var det dette med å betale en formue for kurs osv..så det blir nok med tanken, foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 11. april 2003 #5 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg betalte i sin tid en formue for kurs,men de aller fleste begynner i oppvasken. Bare å brette opp armene! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2003 #6 Del Skrevet 11. april 2003 selv hadde jeg aldri orket å jobbe i en bar.. jeg er et typisk A menneske og tåler ikke røyk... men ser ned på? hvorfor skulle jeg det da selvfølgelig vil også yrket være med å gi andre et intrykk av deg.. sånn er det bare.. men det betyr ikke at de ser ned på deg.. de synes kanskje bare at den andre jobben din er mer interessant/enklere å prate om osv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. april 2003 #7 Del Skrevet 11. april 2003 Ser absolutt ikke ned på dem! Jobber i bransjen og har barmennesker som kolleger. Ser godt hvilken fantastisk jobb de gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmelina Skrevet 11. april 2003 #8 Del Skrevet 11. april 2003 Heisann Takker for svar. Kan jo fortelle at jeg har jobbet som barkeeper i 8 mnd. og trives med "kjøret". Kommer til å ha denne jobben oxo i tillegg til kontorjobben en stund etter som jeg trives godt. Så det som egentlig harforbauset meg er reaksjonene blant min omgangskrets. Ja ja.. ikke mitt problem hva de føler i forhold til denne jobben. God helg forresten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noldus Skrevet 23. april 2003 #9 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg tror at folk flest ser på barkeeper-yrket som lite utviklende og at arbeidssituasjonen og miljøet kan være nedbrytende. Det er vel ikke kult å måtte stå hele kvelden å skjenke folk brisne/fulle, tørke opp sølet deres og jatte med "pasientene" helt til baren stenger? nei fyttirakkærn! En vakker dag blir du sikkert dritt lei fulle folk du også. Hilsen X bartender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 24. april 2003 #10 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg tror at folk flest ser på barkeeper-yrket som lite utviklende og at arbeidssituasjonen og miljøet kan være nedbrytende. Det er vel ikke kult å måtte stå hele kvelden å skjenke folk brisne/fulle' date=' tørke opp sølet deres og jatte med "pasientene" helt til baren stenger? nei fyttirakkærn! En vakker dag blir du sikkert dritt lei fulle folk du også. Hilsen X bartender.[/quote'] Lite utviklende? Når man står bak en bar får man en full utdanning i sosialantropologi rett i fanget. Nedbrytende arbeidsituasjon? Du skal få får den,ikke alle takler presset. Men de slutter som regel, sant? Slik som deg kanskje? Det er vel ikke kult? Det er da opptil enhver å avgjøre om de liker det eller ikke? Du egnet deg åpenbart ikke som bartender enten det eller så eier du ikke yrkesstolthet. "Jatte med pasientene?" Med den holdningen der var du sikkert en suksess. De årene jeg har jobbet i bar har gitt meg utrolig mye! Man blir kjent med så mange typer mennesker,en virkelig rik erfaring. Nå er jeg på vei ut av bransjen,men det er kun av praktiske årsaker. Men jeg ser ikke bort ifra at jeg kan komme tilbake,åpne ett eget sted engang muligens? Det er en hard bransje med mye snusk og fishy business,ingen tvil om det. Og man må gi mye av seg selv,det er ikke alltid lett å skulle være blid og underholdene når typen har slått opp eller husleia dobla seg eller hva som helst,men det må man som bartender. Man må være forberedt på alt. Jeg elsker det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noldus Skrevet 24. april 2003 #11 Del Skrevet 24. april 2003 OK, kanskje jeg overdrev en smule. Jeg drev min egen bar i 4 år, og var godt likt av gjestene mine fordi jeg hadde både høy arbeidsmoral og serviceinstilling. Haugevis med penger ble det også hehe. Likevel mener jeg det er et lavmålsyrke på utviklings-målestokken :-) Det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 24. april 2003 #12 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg jobbet i barer og cafeer da jeg studerte og syntes det var en utmerket jobb da. Kult og morsomt - men også slitsomt og sene netter. Da jeg var ferdig med å studere, var det vanskelig å få seg jobb som var relevant til utdanningen. Jobbet i engasjementer og i tillegg hadde jeg noen vakter på utesteder for å spe på lønna. Det var nedtur! Jeg følte at jeg var så ferdig med barjobbing og at det var noe helt annet jeg ønsket med livet mitt. Det er en grunn til at de fleste bartendere og servitører er under 30 år, jeg er sosial og liker å treffe nye folk men for meg ble det feil jobb i lengden. Det er vanskelig å kombinere kvelds- og nattskift med familieliv. Jeg ser ikke ned på bartendere, men jeg er glad jeg slipper å jobbe som det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå