Gå til innhold

start på kreft?

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Er det noen som vet om noen som har hatt kreft som har startet som en liten kul rett over kjevebenet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du bekymret for kreft, så gå til legen. Blir du virkelig beroliget av å høre at ingen på KG har hørt om kreft som startet slik du beskriver?

Skrevet

Jeg har vært hos legen ....

Jeg ble viderehenvist til biopsi , men holder på å dø av bekymring i skrivende stund , hadde vært fint å høre at det ikke er vanlig at kreft begynner på denne måten siden jeg må vente helt til onsdag og sikkert enda lengre med å få resultater .

Skrevet
Jeg har vært hos legen ....

Jeg ble viderehenvist til biopsi , men holder på å dø av bekymring i skrivende stund , hadde vært fint å høre at det ikke er vanlig at kreft begynner på denne måten siden jeg må vente helt til onsdag og sikkert enda lengre med å få resultater .

Hva sa legen om din bekymring?

Jeg skulle gjerne beroliget deg om at det helt sikkert ikke er noe...men sannheten er jo at en ikke vet før resultatene foreligger.

Men jeg kan fortelle at moren min tok en biopsi for omtrent akkurat samme grunn, men det viste seg å være en fettklump (delikat..).

Ikke ta sorgene på forskudd :klemmer:

Skrevet
Hva sa legen om din bekymring?

Jeg skulle gjerne beroliget deg om at det helt sikkert ikke er noe...men sannheten er jo at en ikke vet før resultatene foreligger.

Men jeg kan fortelle at moren min tok en biopsi for omtrent akkurat samme grunn, men det viste seg å være en fettklump (delikat..).

Ikke ta sorgene på forskudd :klemmer:

Det var da enda godt å høre at legen henviser til biopsi på ting som viser seg å være uskyldige fettklumper også - takk :)

Legen så bekymret ut og nektet plent å kommentere hva det kunne være for noe , men legen min er ganske smart , hun pleier alltid å si det som vil få meg til å gjøre som hun vil , når jeg er hos henne .

Jeg har hatt klumpen i over 3 måneder , så hun har vel definert meg inn i den pasient gruppa som er litt treig i avtrekkeren :ler:

Noen andre som har hørt om kreft som begynner som kul ovenfor kjevebenet?

Skrevet

Nei , jeg var ikke bekymret da jeg ankom legekontoret , men nå er jeg bekymret fordi hun så bekymret ut med en gang hun kjente på den kulen ......

Skrevet
Det var da enda godt å høre at legen henviser til biopsi på ting som viser seg å være uskyldige fettklumper også - takk :)

De aller, aller fleste biopsier er negative.

Skrevet

Hvis det er som en løs klump rett over kjevebeiner og rundt der er det nok stor sannsynlighet for at en kjertel har løsnet fra halsen og kommet opp der. Det høres veldig rart og merkelig ut, men det er ganske vanelig og ikke farlig.

Skrevet
De aller, aller fleste biopsier er negative.

Husker du hvor lang tid det tar å få svar på en biopsi ?

Gjest nextlife
Skrevet
Husker du hvor lang tid det tar å få svar på en biopsi ?

Ca 10 dager

Skrevet

Jeg har også en liten kul over kjevebenet, og når jeg tok det opp i vennegjengen fant vi ut at 3 av oss hadde det den samme plassen.

Den har vært der i snart 1,5 år, og har ikke vokst noe. Tror det er snakk om en reaktiv lymfeknute,som ofte forekommer hos yngre.

Jeg kan jo heller ikke si noe om ditt tilfelle før prøvene dine foreligger, men kan hvertfall prøve å berolige deg med at det er veldig mye annet det kan være enn kreft. Prøv å ikke ta sorger på forskudd og vent til biopsisvarene foreligger :klemmer:

Skrevet

Alle som er redd for kreft burde lese litt grundig igjennom siden www.worldwithoutcancer.com

Denne hevder at kuren mot kreft har vært kjent i en årrekke, og at kreft egentlig bare er en mangelsykdom. Vitaminet som 'bekjemper' kreft har forsvunnet mer og mer ut av kostholdet de siste årene p.g.a mer og mer ferdigmat og mindre ferske råvarer i kosten. Dette forklarer hvorfor kreft så og si var en kuriosiet før i tiden og har blitt en folkesykdom de siste tiårene. (Og bare øker.)

Vitaminet (det har ikke fått tittelen vitamin, men må sies å være det siden definisjonen er et stoff vi ikke kan unnvære i kosten) heter Laetril, Amygdalin eller bare B17, og er en cyanidforbindelse som er helt ufarlig for kroppen. Cyanidet i molekylet kan nemlig bare frigjøres av et stoff i kreftsvulster, der cyanidet så ødelegger svulsten. Det vi får høre er årsaker til kreft, som stråling og karsinogener (tjære fra røyking o.l), er egentlig bare utløsende for denne vitaminmangelen, og ikke grunnen til kreft i seg selv.

Derfor er du (hvis du velger å tro på dette) beskyttet mot kreft ved å spise rikelig med råkost, nøtter og helkorn. Særlig frø, for eksempel frøene i epler er særlig rike på B17. Spiser du tre epler med kjernehus og frø hver dag er du på den sikre siden. (det smaker ikke ille heller)

Men USA, som har en legemiddelindustri som tjener mange hundretalls milliarder dollar på kreftmedisiner som ikke er effektive, har forbudt den rene formen av vitaminet og til og med rettsforfulgt personer som har fremmet denne kunnskapen. De påstår at B17 er giftig på grunn av cyanidinnholdet. Selv om en hver med vettet i behold forstår at du ikke dør av å spise epler...

I norge er det også forbudt med enkelte matvarer som er spesielt rike på B17, bitre mandler og aprikoskjerner.

Så, hvorfor tror jeg på dette? Hvorfor gidder jeg å bruke tida mi på å fortelle dere om dette? Jeg ville ikke gjort det om jeg ikke var overbevist om at dette er sannheten og det staten forteller oss er løgn. Norge har også en mektig legemiddelindustri.

Det er liksom en fryktelig tanke, fordi så mange har dødd på grunn av dette, så da jeg først fant ut dette ville jeg ikke virkelig tro på det. Men jeg fulgte rådene og sa det også til mine kjære at de måtte gjøre dette.

En kvinne jeg kjenner begynte å spise alle eplesteiner, og hun spiser myye epler, fler enn meg... Etter noen måneder skjedde det noe bemerkelsesverdig. Denne kvinnen fikk konstatert en cyste på den ene eggstokken for sju år siden, og har levd med den til nå, som en konstant stikkende smerte. Men nå sluttet smertene og den ekle følelsen, samtidig som noe (usj) kom ut av henne.

Og det overbeviste meg helt.

Nå er det opp til alle andre... Les om det og prøv det selv. Dere kommer ikke til å bli cyanidforgiftet av eplesteiner og grovbrød. Hva taper dere? Jeg pleide å være livredd for kreft og nå føler jeg meg mye tryggere. Jeg håper jeg er til hjep for noen!

Lykke til!!!

Skrevet

jeg har alltid spist råkost, nøtter og grovbrød og har kreft;-)

tror det er viktig å leve sunt ja men enda viktigere å prøve å dempe angsten for sykdommer generelt. er veldig mange ting som kan føre til veldig mange ulike lidelser og hvis vi skulle bekymre oss for alt dette så hadde vi ikke hatt overskudd til å glede oss over stort tror jeg...

Skrevet
Alle som er redd for kreft burde lese litt grundig igjennom siden www.worldwithoutcancer.com

Denne hevder at kuren mot kreft har vært kjent i en årrekke, og at kreft egentlig bare er en mangelsykdom. Vitaminet som 'bekjemper' kreft har forsvunnet mer og mer ut av kostholdet de siste årene p.g.a mer og mer ferdigmat og mindre ferske råvarer i kosten. Dette forklarer hvorfor kreft så og si var en kuriosiet før i tiden og har blitt en folkesykdom de siste tiårene. (Og bare øker.)

Vitaminet (det har ikke fått tittelen vitamin, men må sies å være det siden definisjonen er et stoff vi ikke kan unnvære i kosten) heter Laetril, Amygdalin eller bare B17, og er en cyanidforbindelse som er helt ufarlig for kroppen. Cyanidet i molekylet kan nemlig bare frigjøres av et stoff i kreftsvulster, der cyanidet så ødelegger svulsten. Det vi får høre er årsaker til kreft, som stråling og karsinogener (tjære fra røyking o.l), er egentlig bare utløsende for denne vitaminmangelen, og ikke grunnen til kreft i seg selv.

Derfor er du (hvis du velger å tro på dette) beskyttet mot kreft ved å spise rikelig med råkost, nøtter og helkorn. Særlig frø, for eksempel frøene i epler er særlig rike på B17. Spiser du tre epler med kjernehus og frø hver dag er du på den sikre siden. (det smaker ikke ille heller)

Men USA, som har en legemiddelindustri som tjener mange hundretalls milliarder dollar på kreftmedisiner som ikke er effektive, har forbudt den rene formen av vitaminet og til og med rettsforfulgt personer som har fremmet denne kunnskapen. De påstår at B17 er giftig på grunn av cyanidinnholdet. Selv om en hver med vettet i behold forstår at du ikke dør av å spise epler...

I norge er det også forbudt med enkelte matvarer som er spesielt rike på B17, bitre mandler og aprikoskjerner.

Så, hvorfor tror jeg på dette? Hvorfor gidder jeg å bruke tida mi på å fortelle dere om dette? Jeg ville ikke gjort det om jeg ikke var overbevist om at dette er sannheten og det staten forteller oss er løgn. Norge har også en mektig legemiddelindustri.

Det er liksom en fryktelig tanke, fordi så mange har dødd på grunn av dette, så da jeg først fant ut dette ville jeg ikke virkelig tro på det. Men jeg fulgte rådene og sa det også til mine kjære at de måtte gjøre dette.

En kvinne jeg kjenner begynte å spise alle eplesteiner, og hun spiser myye epler, fler enn meg... Etter noen måneder skjedde det noe bemerkelsesverdig. Denne kvinnen fikk konstatert en cyste på den ene eggstokken for sju år siden, og har levd med den til nå, som en konstant stikkende smerte. Men nå sluttet smertene og den ekle følelsen, samtidig som noe (usj) kom ut av henne.

Og det overbeviste meg helt.

Nå er det opp til alle andre... Les om det og prøv det selv. Dere kommer ikke til å bli cyanidforgiftet av eplesteiner og grovbrød. Hva taper dere? Jeg pleide å være livredd for kreft og nå føler jeg meg mye tryggere. Jeg håper jeg er til hjep for noen!

Lykke til!!!

Da jeg først leste innlegget ditt ble jeg superkritisk og tenkte : nok en organisasjon som profiterer på menneskers redsel for å dø .

Så søkte jeg litt på internett og fant bla denne artikkelen :

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/31/516819.html

For å si det slik , jeg skal begynne å spise aprikos kjerner nå , siden det umulig kan være skadelig i små mengder uansett :)

Bare noen timer til jeg skal dra til sykehuset nå , håper alt er som det skal .

Skrevet
Da jeg først leste innlegget ditt ble jeg superkritisk og tenkte : nok en organisasjon som profiterer på menneskers redsel for å dø .

Så søkte jeg litt på internett og fant bla denne artikkelen :

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/10/31/516819.html

For å si det slik , jeg skal begynne å spise aprikos kjerner nå , siden det umulig kan være skadelig i små mengder uansett :)

Bare noen timer til jeg skal dra til sykehuset nå , håper alt er som det skal .

Lykke til! Og du? Spør legen hva han/hun tenker om eplefrø og aprikoser!

Skrevet
jeg har alltid spist råkost, nøtter og grovbrød og har kreft;-)

tror det er viktig å leve sunt ja men enda viktigere å prøve å dempe angsten for sykdommer generelt. er veldig mange ting som kan føre til veldig mange ulike lidelser og hvis vi skulle bekymre oss for alt dette så hadde vi ikke hatt overskudd til å glede oss over stort tror jeg...

Dette har du rett i. :)

Ortoreksi er et spiseproblem. Den som rammes er ekstremt opptatt av å spise riktig og sunn man – og unngå alt som er usunt. Det lyder både klokt og riktig, men hvis ønsket om en perfekt livsstil blir et kontinuerlig prosjekt som hemmer en i dagliglivet, da handler det om en sykelig spiseforstyrrelse.

http://www.helsenytt.no/artikler/ortoreksi.html

Skrevet
Lykke til! Og du? Spør legen hva han/hun tenker om eplefrø og aprikoser!

Tror nok jeg bare kommer til å være i kontakt med "stikkesykesøster" idag , skal bare opp på sykehuset idag og ta prøven , så treffer neppe på lege der .

Har lest endel om det vitaminet nå på morrakvisten og det har visst vært forsket på det tidlig på 70-tallet , men forskingen ble avbrutt siden man mente stoffet ikke hadde noen gunstige effekter .

Så ut som om det var blitt gjordt 11 studier som involverte pasienter med påvist kreft i ulike stadier .

7 av dem viste ingen effekter , mens 4 av dem viste positive effekter med reduserte eller eliminerte svulster .

Har ellers lest om Hunza folket fra Pakistan som har en gjennomsnittlig levealder på 110-120 år (flere forskjellige kilder på internett sier det samme ) , ingen forekomst av kreft , og bla med et kosthold med høyt innhold av B17 .

Så uansett hvordan resultatene fra den biopsien min blir , så kommer jeg vel til å begynne å spise noen aprikos kjerner om dagen fremover .

:ler:

Skrevet

Problemet er jo at aprikoskjerner er forbudt i norge. Om du ser på urtelisten på lovdata finner du ut dette:

LR Aprikoskjerne Pruni armeniacae semen

LR Bitter mandel Amygdalae semen amarae

LR står for reseptpliktig legemiddel. Det vil si at det ikke finnes i handelen. Det er jo mulig at det finnes leger som vil skrive det ut, men jeg tviler litt, siden kreftbehandling er en del av levebrødet deres...

En prins fra Hunza-folket sa i et intervju at det var vanlig å spise 20-30 aprikoskjerner som snacks etter et måltid.

Uansett... man kan jo knekke opp aprikossteiner selv, men det er ganske vanskelig... Nå og da kommer jeg over en litt tørr sten som åpner seg av seg selv. Kjernene i nektariner og ferskener er like bra.

Skrevet
Problemet er jo at aprikoskjerner er forbudt i norge. Om du ser på urtelisten på lovdata finner du ut dette:

LR Aprikoskjerne Pruni armeniacae semen

LR Bitter mandel Amygdalae semen amarae

LR står for reseptpliktig legemiddel. Det vil si at det ikke finnes i handelen. Det er jo mulig at det finnes leger som vil skrive det ut, men jeg tviler litt, siden kreftbehandling er en del av levebrødet deres...

En prins fra Hunza-folket sa i et intervju at det var vanlig å spise 20-30 aprikoskjerner som snacks etter et måltid.

Uansett... man kan jo knekke opp aprikossteiner selv, men det er ganske vanskelig... Nå og da kommer jeg over en litt tørr sten som åpner seg av seg selv. Kjernene i nektariner og ferskener er like bra.

Åh ? så det var årsaken til at de ikke solgte dem i helsekost butikken :ler: .

Skjønner ikke at de er forbudt hvis man må innta store kvanta for å bli forgiftet av dem , de kunne jo bare ha satt på en advarsel på posen eller noe sånt ?

Er det mange på et år som blir cyanid forgiftet forresten ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...