Gjest Kristin_ Skrevet 8. november 2007 #21 Skrevet 8. november 2007 Krom skal visst hjelpe. Not really Et blodsukkerstabiliserende kosthold er beste våpen mot søtsug. En fruktsalat eller lettgele etter middag kan også gjøre susen.
Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 11. november 2007 #22 Skrevet 11. november 2007 spis et eple, babygulrøtter eller noe annet frukt eller grønt. det skal ta bort søtsuget.
jannamor Skrevet 11. november 2007 Forfatter #23 Skrevet 11. november 2007 spis et eple, babygulrøtter eller noe annet frukt eller grønt. det skal ta bort søtsuget. dette funker ikke gele funker, men har aldri prøvd lettgele... finnes det altså?? hmmmm
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 14. november 2007 #24 Skrevet 14. november 2007 Hei. Jeg kjenner meg igjen i det du sier. bruker også å få søtsug etter middagen eller på ettermiddagen/kvelden. Men det går litt opp og ned. Merker at når jeg har spist mye sukker en periode blir det ekstra ille. men om jeg kutter ut søtsaker og greier å holde ut en stund mister jeg mye av suget. Lag deg en sunn dessert etter middag. F. eks oppskårne epler , pærer eller lignende med kanel på og kanskje noen rosiner. Det er også godt å legge det i en ildfast form og ha det i stekeovnen en stund. oppå kan en ha vaniljekesam eller vaniljeyoghurt. men man bør velge de uten sukker. Jeg har begynt med dette, og det hjelper mye. nesten blitt avhengig av dette:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå