jannamor Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 Blir så vakent søtsugen etter middag. Noen som har noen tips? Prøvd med nøtter og frukt og trening m,m men er så vakent søtsugen helt til jeg får noe søtt. kan godt være bare et par biter mørk sjokolade eller ltt nutrilettbar det funker vet noen hvorfor det er sånn? blir sånn? om det gjør noe med litt søtt etter middag? Hvrodan man kan få det bort?
Rainbow Brite Skrevet 5. november 2007 #2 Skrevet 5. november 2007 Mango (med vaniljekesam), kiwi (veldig tilfredstillende, nesten blitt avhengig av en kiwi etter mat ) eller pasjonsfrukt
Tabris Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Det kan være lurt å ha noe mørk sjokolade i skuffen. Det er ikke spesielt usunt i små mengder, og kan raskt tilfredsstille sjokoladehungeren.
Gjest rikkerikke Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Jeg kjenner meg igjen her ja. det største problemet er etter middag, og som du ingen ting hjelper bortsett fra noe søtt!
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Jeg kjenner meg igjen her ja. det største problemet er etter middag, og som du ingen ting hjelper bortsett fra noe søtt! kan sikkert hjelpe med et helt beger vaniljekesam med litt sukker på... hehe nei det er litt vanskelig. har prøvd smoothier det kan funke i stoore mengder. er liksom noe med det, hva er best 1 liter smoothie eller 3 biter sjokolade? nå overdriver jeg litt, men ja det er sånn
Supraspinatus Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Drikk mye vann etter middagen da.. Da blir du mett, kanskje du mister lysten på godteri da?
Rainbow Brite Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 kan sikkert hjelpe med et helt beger vaniljekesam med litt sukker på... hehe nei det er litt vanskelig. har prøvd smoothier det kan funke i stoore mengder. er liksom noe med det, hva er best 1 liter smoothie eller 3 biter sjokolade? nå overdriver jeg litt, men ja det er sånn Kommer vel an på hva du har i smoothien din, personlig lager jeg stort sett alltid bare med frukt og usukrede juicer, så da er det vel bare å bælme
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2007 Drikk mye vann etter middagen da.. Da blir du mett, kanskje du mister lysten på godteri da? drikker godt over 2 l vann om dagen, så det hjelper ikke nei. ja bruker bare frukt og juice, men som regel alltid banan og yoghurt, da tine. ofte naturell men gjerne med smak
Supraspinatus Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 drikker godt over 2 l vann om dagen, så det hjelper ikke nei. ja bruker bare frukt og juice, men som regel alltid banan og yoghurt, da tine. ofte naturell men gjerne med smak Vet ikke om du misforstår meg? Jeg mener ikke at vann tar knekken på godtesuget. Jeg mener bare at du skal fylle magen med vann når du har spist, slik at den blir full. Jeg blir ihvertfall ikke særlig lysten på å putte noe i den når den er stappfull.
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2007 Vet ikke om du misforstår meg? Jeg mener ikke at vann tar knekken på godtesuget. Jeg mener bare at du skal fylle magen med vann når du har spist, slik at den blir full. Jeg blir ihvertfall ikke særlig lysten på å putte noe i den når den er stappfull. tror ikke jeg misforsto deg nei, ikke meningen om det virket sånn. jeg blir godesugen selvom jeg drikker vann. Drikker alltid et stort glass vann før og etter mat, pluss under maten, så det funker ikke har prøvd mange ganger
Bup7a Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Blir så vakent søtsugen etter middag. Noen som har noen tips? Prøvd med nøtter og frukt og trening m,m men er så vakent søtsugen helt til jeg får noe søtt. kan godt være bare et par biter mørk sjokolade eller ltt nutrilettbar det funker vet noen hvorfor det er sånn? blir sånn? om det gjør noe med litt søtt etter middag? Hvrodan man kan få det bort? Det er viktig å holde jevnt blodsukker gjennom hele dagen, for å kunne unngå søthunger på ettermiddagen. Spis en god frokost, lunsj, og hvis det blir lenge til middag er det lurt å ta et mellommåltid før middag. Gjør ting som tar tankene bort, gjør noe annet enn det du pleier å gjøre etter middag. Gå en tur f.eks. Å pusse tenner er også et godt tips - da smaker det ikke godt med søtt etterpå. (hilsen tidligere Grete Roede kursleder)
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2007 Det er viktig å holde jevnt blodsukker gjennom hele dagen, for å kunne unngå søthunger på ettermiddagen. Spis en god frokost, lunsj, og hvis det blir lenge til middag er det lurt å ta et mellommåltid før middag. Gjør ting som tar tankene bort, gjør noe annet enn det du pleier å gjøre etter middag. Gå en tur f.eks. Å pusse tenner er også et godt tips - da smaker det ikke godt med søtt etterpå. (hilsen tidligere Grete Roede kursleder) Der ligger nok problemet. er ikke sulten, så spiser ikke så ofte. spiser frokost, kanskje lunch, middag, og så kvelds (avogtil) så selvom jeg er god på frukt og vann innimellom gjelper nok ikke dette nok. men vanskelig og vene seg av med og
Supraspinatus Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 (endret) Der ligger nok problemet. er ikke sulten, så spiser ikke så ofte. spiser frokost, kanskje lunch, middag, og så kvelds (avogtil) så selvom jeg er god på frukt og vann innimellom gjelper nok ikke dette nok. men vanskelig og vene seg av med og Du virker ikke så villig til å bli kvitt dette søtsuget? Hvis du ikke kjøper det, så kan du heller ikke spise det. Ikke handle på tom mage. Og det er faktisk bare å slutte. Enkelte vaner er vanskelig å bli kvitt, og du kommer sikkert til å ha det fælt, men hvis du først er så innstilt på å bli kvitt vanen, så klarer du det. Endret 5. november 2007 av Supraspinatus
jannamor Skrevet 5. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. november 2007 Du virker ikke så villig til å bli kvitt dette søtsuget? Hvis du ikke kjøper det, så kan du heller ikke spise det. Ikke handle på tom mage. Og det er faktisk bare å slutte. Enkelte vaner er vanskelig å bli kvitt, og du kommer sikkert til å ha det fælt, men hvis du først er så innstilt på å bli kvitt vanen, så klarer du det. hvorfor virker jeg ikke villig? Fordi jeg har prøvd så mye uten at det funker? Har gått et helt år uten å spise noe søtt, trene riktig og spise sunt, når suget da ikke forsvinner men fortsatt er der etter middag, og jeg heller blir gretten av å måtte omvelte så mye, så tenker jeg at de få bitene mørk sjokolade ikke er så ille??? er det ts handler om og. Om det er noe annderledes? noe uvanlig? om noen vet hvordan det er? Om det er lett og bli kvitt søtsuget etter middag, eller om man må omvelte hele livet for å få det til? Er ikke villig til å legge om hele livet for litt sjokolade mindre om dagen, hvis ikke hele livet blir bedre i sin helhet nei. Som feks, å prøve å spise lunch og kvelds og flere mellommåltider. det skal og sies at jeg hadde et vakent søtsug når jeg skrev ts. 2 ruter kokesjokolade, så var det problemet løst for i dag
Rainbow Brite Skrevet 6. november 2007 #15 Skrevet 6. november 2007 hvorfor virker jeg ikke villig? Fordi jeg har prøvd så mye uten at det funker? Har gått et helt år uten å spise noe søtt, trene riktig og spise sunt, når suget da ikke forsvinner men fortsatt er der etter middag, og jeg heller blir gretten av å måtte omvelte så mye, så tenker jeg at de få bitene mørk sjokolade ikke er så ille??? er det ts handler om og. Om det er noe annderledes? noe uvanlig? om noen vet hvordan det er? Om det er lett og bli kvitt søtsuget etter middag, eller om man må omvelte hele livet for å få det til? Er ikke villig til å legge om hele livet for litt sjokolade mindre om dagen, hvis ikke hele livet blir bedre i sin helhet nei. Som feks, å prøve å spise lunch og kvelds og flere mellommåltider. det skal og sies at jeg hadde et vakent søtsug når jeg skrev ts. 2 ruter kokesjokolade, så var det problemet løst for i dag Jeg spiser egentlig aldri godteri, mest fordi jeg ikke synes det er noe godt lenger, og fordi jeg føler meg uvel når jeg får så mye sukker i kroppen. Jeg tror sukker er helt vanvittig vanedannende. For hvis jeg har vært i bursdager feks, og spist et kakestykke, har jeg -alltid- lyst på noe søtt dagen etter også. I det siste har jeg vært ganske sliten, og "gitt etter for" søtsuget, og jeg ser med gru at det vokser for hver dag. Husker jeg drakk cola på besøk en dag (som jeg -aldri- har likt), og dagen etter hadde jeg cravings etter cola! Skumle saker... Har opplevd flere lignende episoder. Så da må jeg være litt bevisst i noen dager, og ikke spise sukker i det hele tatt, så har kroppen min glemt det. Og da føler jeg meg mye mer våken og opplagt også. Nå er jeg egentlig ikke av den oppfatningen at kroppen tar så enormt stor skade av litt mørk sjokolade, men i forhold til min egen kropp i allefall, så opprettholder det et v søtsug jeg ikke vil ha, som ikke kroppen min vil ha. Prøv mango/kiwi/pasjonsfrukt! Det tilfredstiller mitt søtsug i allefall. Blir det ikke søtt nok, prøv mango med vaniljekesam. Enhver må jo bestemme for seg selv, men jeg har det mye bedre med meg selv uten godteri. Det gir meg faktisk ingen glede, og kroppen min har ikke godt av det. Det er en tap-tap situasjon.
Adonia Skrevet 6. november 2007 #17 Skrevet 6. november 2007 Jeg tror sukker er helt vanvittig vanedannende. For hvis jeg har vært i bursdager feks, og spist et kakestykke, har jeg -alltid- lyst på noe søtt dagen etter også. I det siste har jeg vært ganske sliten, og "gitt etter for" søtsuget, og jeg ser med gru at det vokser for hver dag. Husker jeg drakk cola på besøk en dag (som jeg -aldri- har likt), og dagen etter hadde jeg cravings etter cola! Skumle saker... kjenner meg igjen her ja jeg pleier alltid å få skikkelig behov for noe søtt etter middag etter juletida.. for da er jeg blitt vant til juleselskaper med middag +dessert +kaker/kaffe..
Gjest Elfrida Skrevet 6. november 2007 #19 Skrevet 6. november 2007 det skal og sies at jeg hadde et vakent søtsug når jeg skrev ts. 2 ruter kokesjokolade, så var det problemet løst for i dagDu kan fint spise 2 ruter kokesjokolade hver dag, hvis det er det du spiser av søtsaker er jo ikke det store greiene. Jeg syns for øvrig det er lettere å unngå søtsug på kvelden hvis jeg tar meg god tid til å spise middag. Jeg mener ikke å spise mye, men å spise sakte, og nyyyte maten.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #20 Skrevet 7. november 2007 Hvis du spiser sunt og trener, da er det ikke så "farlig" å spise et par-tre biter mørk sjokolade.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå