Gå til innhold

Ny jobb - vil slutte


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg har akkurat fått ny jobb som personlig assistent for en funksjonshemmet person. Planen er at jeg skal begynne fulltid der på nyåret. Skal jobbe litt frem til da, mens jeg trapper ned på min nåværende jobb.

Jeg har hatt noen opplæringsvakter, og har jobbet en morgen på egenhånd. Men det er ikke slik jeg så for meg. Personen er ekstremt grinete på morgenen, og det er et mareritt å være på jobb. Jeg er veldig følsom, og tar det personlig, selv om jeg vet at det ikke er min feil. Jeg vet ikke om jeg orker å leve sånn. Ellers går alt kjempebra. Når h*n har våknet ordentlig er h*n virkelig kjempegrei og oppegående.

Jeg skal jobbe en dag i neste uke, men gruer meg allerede helt sinnsykt. Har mistet helt lysten på jobben. Jeg forstår at personen ikke kommer til å forandre seg, at det er jeg som må akseptere det, og forstå at det ikke har noe med meg å gjøre. Noe de andre assistentene har gjort. Men det er svært vanskelig for en person som meg. Jeg er altfor følsom. Har vel egentlig innsett at jeg er nødt til å slutte. Vil ikke gi det en sjanse engang.

Jeg bare vet virkelig ikke hvordan jeg skal si fra. Føler at h*n har satset ganske mye på meg, blant annet betalt for flybilletter til en gammel assistent som er virkelig god, for å lære meg opp. Jeg vet jo at det ikke var mitt valg, og at det er flere i nærområdet som kunne gjort det. Men allikevel.

Jeg blir veldig lett overtalt til ting, og er så redd for at det skal skje nå også. At jeg blir bedt om å gi det flere sjanser, jeg har tross alt så vidt jobbet noen dager bare.

Hva skal jeg gjøre?? Jeg er ikke egentlig interessert i å gi det en sjanse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat fått ny jobb som personlig assistent for en funksjonshemmet person. Planen er at jeg skal begynne fulltid der på nyåret. Skal jobbe litt frem til da, mens jeg trapper ned på min nåværende jobb.

Jeg har hatt noen opplæringsvakter, og har jobbet en morgen på egenhånd. Men det er ikke slik jeg så for meg. Personen er ekstremt grinete på morgenen, og det er et mareritt å være på jobb. Jeg er veldig følsom, og tar det personlig, selv om jeg vet at det ikke er min feil. Jeg vet ikke om jeg orker å leve sånn. Ellers går alt kjempebra. Når h*n har våknet ordentlig er h*n virkelig kjempegrei og oppegående.

Jeg skal jobbe en dag i neste uke, men gruer meg allerede helt sinnsykt. Har mistet helt lysten på jobben. Jeg forstår at personen ikke kommer til å forandre seg, at det er jeg som må akseptere det, og forstå at det ikke har noe med meg å gjøre. Noe de andre assistentene har gjort. Men det er svært vanskelig for en person som meg. Jeg er altfor følsom. Har vel egentlig innsett at jeg er nødt til å slutte. Vil ikke gi det en sjanse engang.

Jeg bare vet virkelig ikke hvordan jeg skal si fra. Føler at h*n har satset ganske mye på meg, blant annet betalt for flybilletter til en gammel assistent som er virkelig god, for å lære meg opp. Jeg vet jo at det ikke var mitt valg, og at det er flere i nærområdet som kunne gjort det. Men allikevel.

Jeg blir veldig lett overtalt til ting, og er så redd for at det skal skje nå også. At jeg blir bedt om å gi det flere sjanser, jeg har tross alt så vidt jobbet noen dager bare.

Hva skal jeg gjøre?? Jeg er ikke egentlig interessert i å gi det en sjanse.....

jag är i exakt samma situation, jag gruvar mig inför imorgon. Jobbar dock i butik och vantrivs så himla mycket! hör gärna av dig om du har fått svar på hur man ska göra.

Hälsningar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
jag är i exakt samma situation, jag gruvar mig inför imorgon. Jobbar dock i butik och vantrivs så himla mycket! hör gärna av dig om du har fått svar på hur man ska göra.

Hälsningar!

Jeg driver å manner meg opp til å ringe å si fra at jeg ikke orker. Jeg vet bare at jeg har så lett for å bli overtalt, og jeg hater tanken på å lage problemer for folk. Derfor må jeg være tøff når jeg ringer. Ikke vise at jeg er usikker, bare si at det ikke fungerer for meg. Vi har bare kontrakt på midlertidig vikariat, så jeg håper jeg kan slippe å dra tilbake dit..... Har vurdert å si at jeg er blitt kjempesyk, at noen i familien holder på å dø, at jeg er gravid, å ikke møte opp bare, og ikke ta telefon. Men jeg vet at det eneste riktige er å si sannheten.

Jeg syntes du burde slutte også! Det er veldig ødeleggende å ha en jobb man gruer seg til hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å manner meg opp til å ringe å si fra at jeg ikke orker. Jeg vet bare at jeg har så lett for å bli overtalt, og jeg hater tanken på å lage problemer for folk. Derfor må jeg være tøff når jeg ringer. Ikke vise at jeg er usikker, bare si at det ikke fungerer for meg. Vi har bare kontrakt på midlertidig vikariat, så jeg håper jeg kan slippe å dra tilbake dit..... Har vurdert å si at jeg er blitt kjempesyk, at noen i familien holder på å dø, at jeg er gravid, å ikke møte opp bare, og ikke ta telefon. Men jeg vet at det eneste riktige er å si sannheten.

Jeg syntes du burde slutte også! Det er veldig ødeleggende å ha en jobb man gruer seg til hver dag!

Problemet är att jag har skrivit kontrakt, för två månader och uppsägningstiden är en månad, så hur jag än vänder och vrider på det så måste jag jobba på det stället i två månader. Jag mår så jävla dåligt och gruvar mig inför att jobba där i två månader! :( Jag har också svårt att säga ifrån och lätt att bli övertalad! Stå på dig! Har du också skrivit arbetskontrakt? Kan man inte vända sig till något fack eller liknande?? Jag har jobbat där i två dagar och I HATE IT!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke nødvendigvis gjelder for deg, men vil bare si hvordan det var for meg å jobbe innen helsesektoren.

Jeg jobbet på eldrehjem, og syns det var helt grusom i opplæringsperioden. Jeg ville slutte, men holdt ut. Etter et par uker ble det bedre, og jeg jobbet fulltid hele sommeren, og de to neste sommerne. Det kan hjelpe å gi det tid til innkjøring. Det samme gjelder vel butikk-arbeid. Alt er veldig overveldende i ny jobb, men etter en stund blir det en vane, og da trives man gjerne bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det ikke nødvendigvis gjelder for deg, men vil bare si hvordan det var for meg å jobbe innen helsesektoren.

Jeg jobbet på eldrehjem, og syns det var helt grusom i opplæringsperioden. Jeg ville slutte, men holdt ut. Etter et par uker ble det bedre, og jeg jobbet fulltid hele sommeren, og de to neste sommerne. Det kan hjelpe å gi det tid til innkjøring. Det samme gjelder vel butikk-arbeid. Alt er veldig overveldende i ny jobb, men etter en stund blir det en vane, og da trives man gjerne bedre.

men om man har ont i magen och känner nej det här vill jag absolut inte hålla på med då?? Jag känner att jag har hamnat väldigt fel! Har inte ens fått någon upplärnignsperiod, brukar man inte få det här i Norge? i Sverige brukar man få en upplärningsperiod på en vecka, där man går bredvid och lärs upp. NU måste jag istället fråga hela hela tiden. Jag känner inte att jag lär mig någonting alls på det jobbet. Och känner mig lite dum förklarad som hela tiden måste fråga. Varför anställer de mig om de kräver att man ska ha erfarenhet, jag har sagt på intervjun att det här är inget som jag tidigare har jobbat med.

vad ska lönen ligga på i butik? har en känsla av att den är ganska dålig, jag tjänar 120kr i timmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*
men om man har ont i magen och känner nej det här vill jag absolut inte hålla på med då?? Jag känner att jag har hamnat väldigt fel! Har inte ens fått någon upplärnignsperiod, brukar man inte få det här i Norge? i Sverige brukar man få en upplärningsperiod på en vecka, där man går bredvid och lärs upp. NU måste jag istället fråga hela hela tiden. Jag känner inte att jag lär mig någonting alls på det jobbet. Och känner mig lite dum förklarad som hela tiden måste fråga. Varför anställer de mig om de kräver att man ska ha erfarenhet, jag har sagt på intervjun att det här är inget som jag tidigare har jobbat med.

vad ska lönen ligga på i butik? har en känsla av att den är ganska dålig, jag tjänar 120kr i timmen?

120 kr i timen er nok gjennomsnittlig. Kommer jo litt ann på alderen også, men det er hvertfall omtrent det jeg har hatt i butikk. Faktisk litt mer.

Kanskje du kan si fra til sjefen din hvordan du føler det?

Kjenner igjen dette veldig godt fra da jeg jobbet på IKEA. Jeg måtte spørre om alt hele tiden, og det var så ekkelt....

Nå skal jeg få ringt.... Nytter ikke å utsette det!

Faen, jeg gruer meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 kr i timen er nok gjennomsnittlig. Kommer jo litt ann på alderen også, men det er hvertfall omtrent det jeg har hatt i butikk. Faktisk litt mer.

Kanskje du kan si fra til sjefen din hvordan du føler det?

Kjenner igjen dette veldig godt fra da jeg jobbet på IKEA. Jeg måtte spørre om alt hele tiden, og det var så ekkelt....

Nå skal jeg få ringt.... Nytter ikke å utsette det!

Faen, jeg gruer meg.....

Du kommer klara det här galant! Jag håller tummarna! Stå på dig och säg att du är helt säker på att du inte vill jobba med det här så ska det nog gå bra.

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Du kommer klara det här galant! Jag håller tummarna! Stå på dig och säg att du är helt säker på att du inte vill jobba med det här så ska det nog gå bra.

Lycka till!

Selvsagt var det telefonsvarer..... Arrrrgh.... Får prøve igjen snart da.

Innser jo helt og fullt at jeg ikke kan jobbe under disse forholdene. Jeg føler meg behandlet som dritt. samtidig er jeg i den stillingen at jeg er assistenten hennes, og mine behov blir mindre viktige. Jeg skal hjelpe henne med de ting hun ikke klarer pga sin funksjonshemming. Selv om jeg syntes det er sært og rart selv, så er ikke det min sak.

Det rareste er at hun er ekstremt oppegående og normal ellers. tror på en måte at hun vil ta dette veldig bra, og forstå meg godt.

Skal bli så godt å få gjort det. Er bare livredd for at jeg må jobbe de dagene vi har avtalt allikevel. Det kommer til å bli veldig ekkelt.

Hva skal du gjøre E.a.d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vad typiskt att det var tfn svararen! Försök igen senare! Hon kan ju inte behandla dig som hennes slav bara för att du är hennes assistent! Jag har också jobbat som assistent åt en kille som spottade på mig, då gick jag bara därifrån och totalt vägrade acceptera det, då fick jag säga upp mig utan några problem.

jag har kontaktat facket för handels och nav så får vi se vad de säger. Jag får väl jobba där imorgon och vänta på svar från facket och nav. Annars vet jag inte vad jag ska göra, jag måste väl ta tjuren vid hornen och kontakta chefen. Jag har ju ett annat jobb på gång, som jag istället skulle kunna tänka mig. Inom vården. Jobba helger och extra om någon är sjuk. Har själv jobbat mycket inom vården, jag valde butik, just för jag ville prova något nytt. jag har ju en heltid tjänst, från och med 2:a januari, men det är långt dit, jag klarar verkligen inte av att jobba på det stället! Usch!

Jag håller tummen för dig! Berätta hur det har gått sen!

Bor du i Oslo eller? Jag bor i Oslo! Har bott här i en månad och flyttat hit från Sverige, men det har du nog förstått vid det här laget! :)

Ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
från och med januari ska jag jobba på barnhage! Jag längtar! Jag älskar barn!

Så bra! Da ordner det seg jo for deg etterhvert da:) Er alltid godt å kunne se enden på ting.

Ja, jeg bor i Oslo, så det blir nok greit å finne en annen jobb. Tror jeg har lyst på en kontorjobb. Har prøvd masse forskjellig, og mistrivdes på nesten alt. Jeg er helt håpløs....

Jeg forventer alt for mye av meg selv, og gir opp så fort det blir problemer. Er så lei av dette nå.

Kult at du bare gikk fra assistentjobben:) Det skulle jeg likt å gjøre. *hadet, du får ligge i sengen å være sur alene* Hehehe....

Nå skal jeg prøve å ringe igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Så bra! Da ordner det seg jo for deg etterhvert da:) Er alltid godt å kunne se enden på ting.

Ja, jeg bor i Oslo, så det blir nok greit å finne en annen jobb. Tror jeg har lyst på en kontorjobb. Har prøvd masse forskjellig, og mistrivdes på nesten alt. Jeg er helt håpløs....

Jeg forventer alt for mye av meg selv, og gir opp så fort det blir problemer. Er så lei av dette nå.

Kult at du bare gikk fra assistentjobben:) Det skulle jeg likt å gjøre. *hadet, du får ligge i sengen å være sur alene* Hehehe....

Nå skal jeg prøve å ringe igjen!

Jævla telefonsvarer.....

Er det ikke typisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå.

Kult at du bare gikk fra assistentjobben:) Det skulle jeg likt å gjøre. *hadet, du får ligge i sengen å være sur alene* Hehehe....

Nå skal jeg prøve å ringe igjen!

hahaha det skulle vara roligt! åå du är som jag. Haha, jag är precis likadan, jag tröttnar så lätt när det blir problem. Jag hoppas det löser sig för både dig och mig. Jag vill verkligen inte jobba där... *iiik* Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha det skulle vara roligt! åå du är som jag. Haha, jag är precis likadan, jag tröttnar så lätt när det blir problem. Jag hoppas det löser sig för både dig och mig. Jag vill verkligen inte jobba där... *iiik* Lycka till!

Ska du jobba imorgon om de inte svarar i tfn eller?

Usch jag ska jobba imorgon, jag vill verkligen inte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_trådstarter_*
Ska du jobba imorgon om de inte svarar i tfn eller?

Usch jag ska jobba imorgon, jag vill verkligen inte det!

Nei, jeg skal ikke jobbe før fredag....

Hun tok tlf nå, skal ringe meg tilbake om litt....... *nervøs*

Syntes synd på deg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*
Nei, jeg skal ikke jobbe før fredag....

Hun tok tlf nå, skal ringe meg tilbake om litt....... *nervøs*

Syntes synd på deg.......

Har fått snakket med henne nå. Hun ble ganske opprørt og ba om å få ringe meg tilbake om noen timer. Hun forstod meg veldig godt, og sa blant annet at: er det noe jeg vet, så er det at du ikke skal mistrives på jobben! Det syntes jeg var fint.

Jeg er spent på hva som skjer nå. Egentlig er jeg ikke interessert i å fortsette i det hele tatt, men hvis hun kommer med forslag som kan gjøre det bedre vet jeg ikke hva jeg gjør.

Kan vel nesten ikke bare forkaste det uten å ha prøvd heller. Men det er flere ting ved jobben som gjør at jeg ikke vil ha den lenger. Men det er ting jeg visste om før jeg begynte, og ikke føler at jeg kan bruke som argument. F.eks at det er vanskelig å være syk, pga at personen er helt avhengig av deg. Og at man ikke har kollegaer som man jobber sammen med. jeg tenkte at det ikke var så farlig da jeg startet, men når dette andre kommer i tillegg, blir det plutselig for mye.

Jeg håper hun ikke kommer med løsninger og forslag.....

Jeg har bare lyst på en annen jobb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vad duktig du är! Det kommer ju lösa sig bra för dig!

Jag vågar inte ringa, vet inte om jag ska jobba imorgon, jag funderar på att jobba imorgon och vänta på svar från facket och nav. Sen utifrån det ta ett beslut. I absolut värsta fall så får jag väl jobba där i två månader. Eller säga upp mig nu och jobba i bara en månad. Jag hata verkligen det jobbet. Personalen är väldigt trevlig osv. men själva jobbet är så jävla tråkigt! Och det krävs att man ska kunna om vissa saker mer än kunderna, vilket jag absolut ingenting kan om de sakerna som jag ska kunna. Känns så hemskt! Usch får ont i magen att tänka på det!

Lycka till med allt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det löst sig för dig? Vad kom ni fram tillför lösning?

min telefon har gått sönder så jag kan inte ringa chefen. Jag mejlade dock henne idag. jag tror det mesta till att jag inte kan jobba är nog också att jag för några månader sedan fick missfall och trodde att jag började må bra igen, men jag mår fortf. sämre än vad jag vill tro och klara inte av att jobba. Jag hoppas chefen förstår, jag klarar verkligen inte av att jobba där en dag till!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...