Gå til innhold

Syke kvinner


BaggerLane

Anbefalte innlegg

Blir forbanna av at kjerringa oppfører seg som en diger baby bare hun er litt sår i halsen.

Eeeh... var det ikke "the other way around"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk så har jeg vondt i halsen. Nesten mistet stemmen.

Og JA jeg synes utrolig synd på meg selv.

Men jeg går for det som ble sagt her at kvinner går så lenge uten å si noenting,så når det først kommer så kommer det skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har jeg vondt i halsen. Nesten mistet stemmen.

Og JA jeg synes utrolig synd på meg selv.

Men jeg går for det som ble sagt her at kvinner går så lenge uten å si noenting,så når det først kommer så kommer det skikkelig!

Kvinnfolk gå så lenge uten å si noenting! Det er vel den morsomste kommentaren jeg har hørt på lang, lang tid. De eneste gangene dere holder sånn noenlunde kjeft, er jo når dere tygger, eller de få gangene noe annet er tredd ned halsen deres. :ler:

Dere er jo de første til å diskutere i hjel problemer, også når det gjelder sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det med at kvinner takkler G-krefter bedre enn menn er bare bull, og det har på ingen som helst vis noe med smerteterskel å gjøre.

At dere i det hele gidder diskutere et slikt tema ut ifra 1800-talls posisjoner, er jo litt betenkelig.

En gang for alle; Det handler ikke om kjønn, det handler om person, arv og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wildthing: riktig.

Det er _veldig_ individuelt, folkens.

Et individ er en enkelt skapning for seg selv, ikke en mann eller kvinne.

Vi, alle sammen, menn og kvinner er individuelle individer med individuelle egenskaper, osv. Get it?

Den vi er kommer av dem vi kommer fra, men ikke det ene og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvinner som klager over hvor vondt det er å føde skulle bare visst hvor vondt en mann har det når han er skikkelig forkjøla!"

:ler:

Av erfaring er det ikke kvinnfolka som klager mest når de er syke....

Men for all del, ingen regel uten unntak!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvordan noen jenter tar dette dødsens alvorlig. Kanskje du skulle starte en tråd om kvinners selvironi istedenfor, Bagger - Å nei *klasker hånden på pannen* det er jo allerede gjor av andre skal vi se...1...2..3.....113454474 ganger :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf ...har en evne til å la meg provosere kraftig av enkete(s) tråder .......*tar meg sammen for å ikke bli det .....og greier det ........ikke :-? *

Min erfaring er at kvinner er alt for samvittighetsfulle til å være hjemme når de er syke!

De går på jobb - de presser seg av omtanke for de andre på arbeidsplassen - de holder ut så lenge de kan - men til slutt sier det stopp ...da greier de ikke mer - de er så utbrent eller så slakke at de må sykemeldes !

jeg har sett flere eksempler på dette selv.

Det skal MYE til før jeg er hjemme fra jobben - for jeg vet hvor viktig det er at jeg stiller ...hvis ikke jeg kommer så blir det ekstra arbeid for de andre - jeg vet hvordan det føles å gå med reusert bemanning -

har jeg feber og verker i kroppen og er generelt dårlig - da er jeg hjemme og blir frisk igjen ....kaster jeg opp så likedan ...men ellers møter jeg opp.

Synes det blir helt feil å si at KVINNER tåler mindre og klager mer og legger seg syke for filleting ...NOEN gjør det kanskje - men menn er jaggu like ille !!

Det er farlig å generalisere !

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Hvis vi skal være litt seriøse i diskusjonene og d skal vi jo så d å "kjønn" på et problem er noe man ofte gjør når det dreier seg om kvinner: Det er mange sykmeldte og uføre kvinner i Norge. Mange kvinner lider av angst og depresjon. Beinskjørhet er et økende problem hos eldre kvinner i Norge. Når problemer først og fremst rammer menn, blir ikke så ofte kjønnet presisert. Simone de Beauvoirs hevder i sitt klassiske verk Det annet kjønn om de sosialt konstruerte kjønnsforskjellene at vi ikke bare er kvinner fra fødselen av, men at vi skapes til kvinner i samfunnet.

et er biologiske forskjeller mellom kvinner og menn. Dette har idretten alltid tatt hensyn til. Selv de beste kvinnelige fotballspillerne får ikke plass på herrelandslaget, og det opereres med ulike verdensrekorder for lengdeløp på skøyter for kvinner og menn. Alle vet at på gruppenivå er kvinner mindre enn menn, løper litt saktere, har mindre muskelmasse og -kraft og litt mer fettvev. De fleste vet også at vi har ulike hormoner, og ulik struktur helt ned på cellenivå. I Norges forskningsråds ellers utmerkede brosjyre om biomedisinsk forskning (2) vises et bilde av "menneskets kromosomer" med en tydelig X og en tydelig Y; dette er mannens kromosomer. En bagatell, kanskje, men det er en systematisk bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg.....

Jeg har aldri vært borte fra jobb pga sykdom.

Jeg er jo forkjølet fra tid til annen, men går på jobb likevel (forkjølet er ikke syk i min verden). Stort sett er jeg heeeeeelt frisk, så egentlig er jeg jo svært heldig som har sterk helse og tydeligvis ikke representativ for kvinne-rasen som visstnok syter og klager og blir hjemme fra jobb bare de har rusk i øyet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med kvinnfolk som er syke? Bare dere er litt forkjølet, så må dere være hjemme fra jobb og kan ikke hjelpe til i huset.  

Er det fordi kvinner har lavere smerteterksel enn menn har?  

Noen av dere menn som kjenner dere igjen i det jeg skriver?  

Blir forbanna av at kjerringa oppfører seg som en diger baby bare hun er litt sår i halsen.

Hehe. Siden dette er på et heller useriøst forum (les: skråblikk og generaliseringer), så tar jeg sjansen på å si at det du kommer med er bollocks :ler:

Var det ikke omvendt da ?

Hehe,- du vet da vel at en liten forkjølelse blir som brukket ben og huet under armen for "det sterke kjønn" ?

"Det sterke kjønn" tåler også sprøyter og blodprøvetaking svært dårlig i forhold til sine bedre halvdeler.....

Nei, morsom err`u i allefall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:lol:

Var litt artig den der ja!!

Jeg har de samme erfaringer med min samboer. Når han er syk klager og syter han og tror at jeg skal dulle , lage mat, koke kakao , masere han , bare han har en liten forkjølelse :wink: hehe. Jeg er ikke vant med det fra jeg var liten, ble alldri dulla med.Måtte være omtrent dødens om jeg skulle få være hjemme fra skolen.

Så det jeg tror, er at dette er noe man har med seg hjemmenifra. Kanskje dama di hadde en mor og en far som var slaven hennes når hun var syk??? slik var det iallefall med typen min tror jeg , når han var liten.

Dere sjønner, svigermor er bare så snill, hun duller enda med sine godt voksne barn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har hørt påstanden om at kvinner har høyere smerteterskel enn menn - at de hadde dødd om de skulle gjennomgå en fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest M-ling
Andre som har hørt påstanden om at kvinner har høyere smerteterskel enn menn - at de hadde dødd om de skulle gjennomgå en fødsel?

Menn hadde jo dødd om de hadde hatt mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn hadde jo dødd om de hadde hatt mensen.

He-he! Ferdinand besvimer bare han ser blod! Skulle likt å se han skifte bind eller tampong ja!

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

He-he! Ferdinand besvimer bare han ser blod! Skulle likt å se han skifte bind eller tampong ja!

Jepp, og bare tenk på magesmertene hver måned.

Dessuten så må de jo huske å kjøpe tamponger, det er jo et lite helvete i seg selv.

Tipper de hadde klart å finne på noe så vi fikk problemet istedet...

¤herlig og fri for fordommer¤ :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...