Gå til innhold

Syke kvinner


BaggerLane

Anbefalte innlegg

Hva er det med kvinnfolk som er syke? Bare dere er litt forkjølet, så må dere være hjemme fra jobb og kan ikke hjelpe til i huset.

Er det fordi kvinner har lavere smerteterksel enn menn har?

Noen av dere menn som kjenner dere igjen i det jeg skriver?

Blir forbanna av at kjerringa oppfører seg som en diger baby bare hun er litt sår i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*latteren bobler opp og SPRUTER UT* :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

ER DU MORSOM???? Menn høyere smerteterskel enn kvinner??? Hvor i alle dager har du det fra??? Menn sutrer jo så fort de får en flis i fingeren.. Skulle gjerne sett menn føde barn.

Jeg skal love deg vi hadde blitt utryddet hele gjengen.

Dette er det DUMMESTE JEG HAR LEST PÅ HELE MIN TID PÅ KG..... :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

JEg for min del mener å ha sett noen her veive med et stort ironiflagg på toppen av tråden... :ler:

Synd, jeg tenkte nemlig å legge inn en klagetråd om syke hunder som ikke bidrar med noe bare de er litt varme på snuten! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men - for all del. Der er sytekvinner, helt klart. Kanskje du har vært uheldig og møtt et par av dem. Stort sett er min erfaring derimot at kvinner går alt for lenge med smerter og derfor ender opp med utslitte kropper osv. Kjenner ikke nok etter - mye på grunn av at vi oftere nok har hodepine og liknende som gjør at vi er mer vandt med å ha litt smlå smerter i hverdagen.

Men ikke alle - enig med at der er noen som bare alltid er sykest. Men generellt syns jeg at det er menn som oftest er forkjøla osv da :9 hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge undersøkelser er menn og kvinner like mye sykmeldt, og dette med smerteterskel er så og si umulig å få testet ut. Det eneste grunnlaget man har er fra annen versdenskrig i diverse konsentrasjonsleire der det kom fram at kvinner som ble torturert besvimte først. Om dette har med smerte eller redsel å gjøre er en annen diskusjon.

Vi må alle starte et sted, myagi. Er ikke du forresten han karatetreneren i Karate Kid....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge undersøkelser er menn og kvinner like mye sykmeldt, og dette med smerteterskel er så og si umulig å få testet ut. Det eneste grunnlaget man har er fra annen versdenskrig i diverse konsentrasjonsleire der det kom fram at kvinner som ble torturert besvimte først. Om dette har med smerte eller redsel å gjøre er en annen diskusjon.

Vi må alle starte et sted, myagi. Er ikke du forresten han karatetreneren i Karate Kid....?

Ettersom menn ikke føder barn syns jeg kanskje det sier litt om smerteterskel at kvinner virkelig ikke er mer sykemeldt enn menn?!

Ang toleransen av høy fysisk smerte som du prater om i konsentrasjonsleire så tenker jeg at menn nok kan være sterkere enn kvinner. Men de andre smertene, dette med småvondt som ligger og ulmer .- forkjølelse, hodeverk osv - der tror jeg fortsatt mest på kvinnen., Og mener at denne undersøkelsen i forhold til sykemeldinger beviser dette.

Ellers så hadde ikke mannen klart å føde barn - men det blir litt annerledes i forhold til smerteterskel mener jeg da. Det kan ikke helt bli med i sammenhengen ettersom en kvinne nok ikke ville hatt samme smerteterskel dersom det var en annen type smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en fødsel skilles det ut stoffer i kroppen som hever toleransegrensen for smerter. Det vet dere også. Hadde vi menn fått tilført det samme stoffet, hadde det da ikke vært noe problem.

Smertestillende er for pyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endorfiner skilles ut ved all smerte. Kvinner har ikke enerettighet på dette under fødsel.

:trekker tilbake tilbud om wax:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel gå MEEEGET stille i dørene når det gjelder smerte og fødsel ja... Jeg synes det er utrolig at noen i det hele tatt utsetter seg for slik smerte frivillig.... Smertestillende? Vel, har du vært med på fødsel BL?......

På den andre siden har jeg selv besvimt i kø på legevakten etter at damerne med litt ubehag ikke kunne la meg slippe fram i køen.... Da fikk jeg aller nådigst lov til å komme inn...-av de ansatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom menn ikke føder barn syns jeg kanskje det sier litt om smerteterskel at kvinner virkelig ikke er mer sykemeldt enn menn?!

Men de andre smertene, dette med småvondt som ligger og ulmer .- forkjølelse, hodeverk osv - der tror jeg fortsatt mest på kvinnen., Og mener at denne undersøkelsen i forhold til sykemeldinger beviser dette.

.

??? Alle unders. jeg har sett så har de kvinnedominerte yrker langt mer fravær enn mannsdominerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde for min del at det å besvime ved tortur var kroppens måte å "overleve" en situasjon på, som ellers kunne fått deg til å bli gal eller klikke helt.

Har hørt om flere kvinner som har "besvimt" eller flyktet inn i seg selv ved gjentatte misshandlinger etc. fordi kroppen og sinnet ellers ville ha tatt sterkere skade av det, eller rett og slett blitt gale.

Det å besvime er derfor ikke fordi man er "svakere" eller mer sutrete eller sykere, men kroppens måte å forsvare seg på.

Har da virkelig også hørt at kvinner tåler mer i krig en menn, når de først har gått inn i denne kampen med egen fri vilje til å kjempe for noe som betyr mye for dem. Tåler g-kraft bedre, tier lenger en menn ved tortur (kanskje nettopp fordi de besvimer og dermed ikke kan hyle ut som de som ikke besvimer vil ende opp med?) :wink: )

Vet ikke om menn eller kvinner er "sterkest" når det gjelder sykdom jeg, men at menn etter mine erfaringer legger seg syk fortere en kvinner, det er jeg ikke i tvil om! At alt for mange kvinner går myyyye lenger syke en de egentlig burde er jeg heller ikke i tvil om!

Og er man syk, ja da er man syk, det er vel akkurat like naturlig at verken han eller hun skal gjøre masse husarbeid hjemme når vedkommende er for syk til å fungere på jobb! (kommer seff. an på sykdommen, men si ved influensa eller lignende) Orker man ikke så orker man ikke, da er det om å gjøre å bli frisk igjen fortest mulig, ikke å tilfredsstille en sur mann som ikke har lyst å løfte fingern fordi han vanligvis slipper! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Skal vel gå MEEEGET stille i dørene når det gjelder smerte og fødsel ja... Jeg synes det er utrolig at noen i det hele tatt utsetter seg for slik smerte frivillig.... Smertestillende? Vel' date=' har du vært med på fødsel BL?........[/quote']

Tror ikke d ville ha blitt så mange barn født hadde d vært menn som skulle ha gått igjennom den der greia :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært med på fødsel, Lasse! Og det ser vanvittig vondt ut. Dette er på ingen måte fremsatt for å nedgradere de smerter dere føler ved fødsel, snarere en reaksjon på at dere kvinnfolk har en absurd tro på at dere tåler smerte og sykdom mer enn menn. Dette er aldri blitt bevist og kommer heller aldri til å bli bevist, så hvorfor komme med slike idiotiske og ubegrunnede påstander?

Det at kvinner tåler g-kraft bedre enn menn er jo direkte surr fremsatt av en eller flere kveinnehjerner. En kompis av meg som er jagerpilot fortalte at på disse g-kraft testene var det de 4 jentene i kullet som ga seg først. Dette gir imidlertid ikke et korrekt bilde av en generalisering av kvinner. Alle tester kan vinkles inn slik man selv ønsker resultatet skal bli.

Menn er menn og kvinner er kvinner. Vi er forskjellige på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...