Gå til innhold

Barnehage i USA kontra barnehage i Norge

Modesty Blaise

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Kjenner en med barn i USA. Han ble slått i hodet i barnehagen av et annet barn, mått eha et lite plaster (ikke sy).

Foreldrene ble innkalt til møte pga viktige omstendigheter. Lettere nervøse trappet de opp, for så å bli spurt om de ønsket å gå videre med denne alvorlige hendelsen.

Hvilket de ikke ville, pga slikt må man jo regne med, og barnehagen ble så utrolig glad pgs slapp søksmål.

LATTERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter tre uker i nursery school skjønner jeg at det er enkelte barn som ikke kan være ute å leke. Mange av disse ungene ser jo ut som små pyntedukker. De er skjønne, men ærlig talt,er ikke barna i barnehagen for å leke og være ute. Småjentene i min sønns barnehage er jo stivpynta når de kommer i barnehagen. De har lang fotsid rosa eller hvit kjole på seg og små fine lakk sko, som det skinner av. Jeg tenker med meg selv: hvordan i all verden kan disse jentene klare å klatre i klatrestativ eller løpe med disse lange kjolene på seg? Min sønn trives godt, men har mye mer lyst til å være ute å leke, for de har jo den fine lekeplassen utenfor og de tøffe trøsyklene. Han skjønner ikke helt hvorfor de må være inne hele tiden. Nå har det ikke regnet på noen dager, men ungene kan fortsatt ikke gå ut fordi gresset er vått, det må tørke først. Dette er helt sant, forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyntedukkene har vi i Norge også!... Det som slår meg er imidlertid at mange av disse er asiatiske jenter.... Kanskje "kulturgreier" på gang der....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...