Gå til innhold

Hva synes dere om dette servicet?

Ancalime

Anbefalte innlegg

:-) anna
Mens jeg ikke likte noen av dem, spesielt Grey Pearl er forferdelig (ser ok ut på bildet, i virkeligheten ser det slitt og fælt ut synes jeg). Rart så forskjellig smak man kan ha. :)

Som om jeg skulle sagt det selv

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Black Eyed Susan

Ikke min smak heller.

Det er vel gjerne sånn at historien gjentar seg, og at gamle ting blir reprodusert og forsøkt innført i markedet igjen. Noen ganger blir forsøket bra, andre ganger mindre heldig. Jeg syns dette resultatet ble masete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scheherazade
Slett ikke min stil. Jeg liker det enklere. Og gjerne noe som kan brukes BÅDE til hverdags og fest. Kjøper man noe av god kvalitet så holde det dessuten i en evighet. Og heller variere med duker/blomster/pynt. Pillivuyt er min favoritt! Helt enkelt og hvitt, men likevel et sinnsykt stort utvalg av deler.

Enig! Skulle jeg ønsket meg et samleservise, ville jeg valgt dette merket, i hvitt porselen. Men synes det er få butikker som har et bra utvalg? Sinnsykt mye kult på nettsidene deres, men butikkene har helst paiformer og en tallerken eller to...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gjest

synes vel kanskje ikke det var det peneste jeg har sett. ikke fordi det er blått eller gammeldags, for jeg liker begge delene jeg, men det var noe udefinerbart som jeg ikke helt likte. Selv har vi både blått og hvit og helt hvit penservise. det hvite har en opphøyd/preget kant som er helt lik kanten på det hvite og blå servise så de fungerer veldig fint sammen hvis vi har veldig mange gjester. Jeg er veldig glad i begge to og liker at de er gamle og skjøre, så jeg er vel enig med mannen din. Når det er sagt så synes jeg vel at hvis de skal se gamle ut bør de også være det. er ikke veldig glad i billigutgaver gamle serviser. Når det gjelder å finne serviser i brukthandler så bør det være fullt mulig, vi finner hele tiden deler til vårt blå og hvite servise på slike steder, på den måten kan vi snart dekke til 20 bare med dette serviset. Det du derimot ikke kan vente å finne er et stort komplett servise på et sted, og spesielt ikke hvis du leter etter et slikt servise som skal være fra 70- tallet. de fleste med denne stilen er gjerne minst 60- 70 år gammle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Matty

Elsker serviser!

Men dette er nok ikke serviser jeg hadde begynt å samle på. Virker som en kopi av klassiske stråmønstre, som det håndmalte fra porsgrunn. Fordelen med de dyrere servisene er jo at du kan supplere i årevis. Så jeg ville gått for ett hvit servise eller ett servise med tynn sølvkant, om jeg skulle begynne å samle i dag.

Vet foreksempel om noen som giftet seg for 10 år siden begynte å samle på ett blomstermønstrerte servise fra wedgewood(er ikke helt sikker, men det er ganske kjent) og de angerer i dag. Vanskelig i forhold til fargerike interiør og ikke minst servietter, duker og blomster.

Likevel vet jeg at hvit og blått faktisk kan fungere. Familien min har ett nester 100 år gammelt hvit og blått penservise, og det går faktisk med mange andre farger. så lenge du har hvite duker.

Dette ble litt rotete, men om du ønsker deg ett servise i denne stilen gå litt opp i pris eller sjekk ut antikvariater.

LYKKE TIL med penserivset :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gjest
I mangel på fin service har jeg fallt litt for dette:

http://www.firkloveren.no/templates/CSList.aspx?id=2857

Hva synes dere om dette? Og er det noen som har erfaring fra firkløver?

Helt greit servise, romantisk og hyggelig.

Ylva, blondie og en av gjestene: merk dere at det heter servise og ikke service. Og det heter ikke pen servise og hverdags servise, men penservise og hverdagsservise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...