Gå til innhold

Hva synes dere om dette servicet?


Ancalime

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frk Åberg

Forsåvidt koselig, men ville ikke hatt det selv, spesielt ikke som finservise. Én grunn til det er det fargede mønsteret. Jeg syns det er greit å ha muligheten til å variere farge på servietter og bordpynt når jeg skal ha middagsgjester. Med et slikt blått mønster, blir man mer bundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå er SELVSAGT dette en smakssak. Det servicet du viser hadde passet fint som hverdagsservice på et kjøkken.

Men finservice skal gjerne brukes både til jul og i konfirmasjon. Tenk deg røde servietter og lys til de der blå blomstene? Eller rosa jentekonfirmasjonspynt?

Jeg ville valgt et klassisk service som var ensfarget med evt. preget mønster og evt. gullkant eller farget kant rundt. Dermed kan du bruke det om 10 år også, og til alle de store anledningene. Dessuten er det enklere å kombinere med alle typer glass og bestikk, serveringsfat og lignende.

Hvis du derimot skal ha mer enn et fin service så er dette et pent service, men jeg ville ikke hatt det selv som eneste fin service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg var at serviset du linker til minner om en billig kopi av Rörstrands klassiske "Ostindia" som jeg for øvrig heller ikke ville ha hatt som finsservise. Det er imidlertid et fint hverdags-/frokostservise i landlige omgivelser.

Nå er jo imidlertid dette helt klart en smakssak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt fint. Litt shabby chic-aktig.

Men jeg ville ikke kjøpt det som fin-servise. Er det dyrt? Prisen ville blitt avgjørende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første som slo meg var at serviset du linker til minner om en billig kopi av Rörstrands klassiske "Ostindia" som jeg for øvrig heller ikke ville ha hatt som finsservise. Det er imidlertid et fint hverdags-/frokostservise i landlige omgivelser.

Nå er jo imidlertid dette helt klart en smakssak...

Nå synes jeg serviset til TS var finere enn det. Mønster på selve tallerken-bunnen = ugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var litt fint. Litt shabby chic-aktig.

Vil man ha et servise med shabby chic-preg fås disse kjøpt både i porselens- og flintgodsversjon hos en hvilken som helst brukthandler for noen få hundrelapper. Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ville ikke hatt det for å si det sånn. Jeg liker best enkle og relativt nøytrale serviser som jeg kan bruke til alle anledninger og bare variere serviett/bordpynt o.l. Jeg ser ikke helt for meg å bruke dette til jul eller påske. Men det viktigste her er jo uansett at du liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man ha et servise med shabby chic-preg fås disse kjøpt både i porselens- og flintgodsversjon hos en hvilken som helst brukthandler for noen få hundrelapper. Bare et tips.

Hehe, her må jeg si meg veldig uenig. Har travet bruktbutikker, loppemarkeder, salgstorg etc etc..for å finne serivise i blått og hvitt til min bestemor. Slike som var veldig populære på 70-tallet.

Jeg har til dags dato ikke funnet et eneste fullstendig sett, som er i orden. Skår er ikke så sjarmerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

besteforeldrene mine har brukt et lignende servise til frokost/hverdagsservise i alle år. Så jeg klarer ikke å se på dette som et fin-servise i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje passet på hytta langt inni fjellheimen uten innlagt vann eller strøm. Men det hadde aldri kommet inn i hjemmet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, her må jeg si meg veldig uenig. Har travet bruktbutikker, loppemarkeder, salgstorg etc etc..for å finne serivise i blått og hvitt til min bestemor. Slike som var veldig populære på 70-tallet.

Jeg har til dags dato ikke funnet et eneste fullstendig sett, som er i orden. Skår er ikke så sjarmerende...

Jøss. Jeg synes jeg snubler i dem overalt, men nå skal det dog sies at jeg ikke har lett etter ett i blått og hvitt og fra 70-tallet. De fra den epoken er gjerne brune/sennepsgule/orange. Gamle serviser fra f.eks. Egersund finnes det mengder av og de er nærmest verdiløse. Finner man ikke alle delene ett sted, så finner man gjerne resten på neste.

Beklager avsporingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neitakk. Ligner for mye på de billige stråmønsterservisene mamma og pappa og ALLE andre hadde for 10-15 år siden.

Men smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

Syntes ikke det var spesielt pent.

Selv foretrekker jeg uansett ganske nøytrale serviser, så de lett kan kombineres med ulik pynt/servietter/årstider/type mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt sånn "bestemor" følelse av det. Og tenker at ja, det kan jo være fint i forhold til dagens gammeldagse/romantiske stil. Men hvor kult er det om fem år?

Hadde heller satt inn en annonse i f.eks. Familien, om at jeg søkte etter et slikt strå-blått servise. (Eller deler til et.)

Tipper det finnes mange som har noe sånt på loftet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Synes heller ikke at det passer som finservise. Jeg kunne gjerne hatt det på kjøkkenet, til hverdagsbruk. Dette gjelder først og fremst tallerknene.

Glassene og bestikket var "over the top" for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det ikke.

Selv kjøpte vi servise med mønster i flere farger til pent, og angrer. Det er vanskelig både med servietter og blomster og årstider og alt!

Det lønner seg å velge noe enkelt og nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...