Gå til innhold

Dugelige mannfolk finnes ikke lenger

Gjest Blåstrupe

Anbefalte innlegg

Betimelig spørsmål :ler:

En mann som baker kaker og legger gulv...jøss.

Jess, var heldig der gitt=) Men nå skal det sies at jeg både kan lage mat og vaske huset men samtidig klarer jeg fint å montere sammen f.eks. møbler, male hus o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil, menn VIL gjerne jobbe for meg, som for alle andre som trenger en håndsrekning (med eller uten lønn) men ikke med det jeg virkelig trenger hjelp til. Ikke fordi de ikke VIL, men fordi de ikke KAN. Men som sagt, spør om de kan fikse noe på datan, ja det kan de.

Nei, jeg holder på mitt; Dugelige mannfolk finnes ikke lenger. Dere bare lurer meg...

Nok en gang: kan bare snakke for meg selv, men jeg synes at hvis menn faktisk står i kø for å jobbe for et menneske som holder slike meninger om likestilling og i tillegg påstår at du ikke er dugelig mann om du ikke kan alt på listen din, ja da ER faktisk vi menn så dumme som vi får høre.

Etter min mening burde mennesker, som mener at folk som er teoretisk annlagt ikke er ekte menn, kjeppjages til sibir.

Forstår virkelig ikke at den moderne mannen må kunne alt det der tøyset? Lever vi ikke i en rimlig moderne tid? Hvorfor gjøre en halvveis jobb selv når det koster like mye å få en proff til å gjøre det? Helt ubegripelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjøre en halvveis jobb selv når det koster like mye å få en proff til å gjøre det? Helt ubegripelig for meg.

Ja, i disse tider sitter jo proffene på gjerdet og venter på småjobber. Bare å ta en kjapp telefon til snekkern så kommer han dagen.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke sette bort småjobbene som å skifte en lyspære og å snekre opp en skillevegg.

Du skal sette bort de større jobbene som du får mye igjen for å få gjort skikkelig.

Men tydligvis kommer dama til å kjefte huden min full fordi jeg ikke er "mann nok" når jeg setter bort jobber jeg ikke har verktøy til eller Som f.eks bytte sikringer.

Altså ikke bytte en sikring som har gått, men å bytte alle smelteskringene til automatsikringer ville bli billigere for meg å sette bort enn å gjøre selv, likefult kunne jeg fint klart det selv.

Og elektrikkeren kom ca 30 timer etter at jeg ringte, så ja, jeg vil faktisk si at han nesten kom på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåstrupe
Og elektrikkeren kom ca 30 timer etter at jeg ringte, så ja, jeg vil faktisk si at han nesten kom på dagen.

Heldige du som har så ivrige fagfolk rundt deg. Jeg har ventet i snart ett år på at rørleggeren skal komme og skifte ut det lekke røret han monterte under vasken i fjor dagen før lillejulaften. Yttertrappen til kjelleren ventet jeg på i nesten to år, fra jeg bestilte og til den var på plass i sin helhet. Elektrikeren som skulle montere utelys til oss i fjor høst, har ennå ikke dukket opp til tross for at tjenesten er betalt......

Så nå skjønner dere hvorfor jeg er desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg skjønner hvorfor du er sur, men hvorfor skal det gå ut over 50% av jordas befolkning?

Så du forventer at en handyman bare skal stille opp å fikse en yttertrapp for deg?

Nå aner ikke jeg hvaslags trapp det er snakk om men de absolutt ferreste av oss har verktøy og materiale til å støpe en 10+ trinns trapp liggene å slenge i kjelleren.

Og hvorfor skrur du ikke opp utelys og fikser røret selv? er du ikke så handy som du skryter på deg?

Blir litt for teit at du klager på at andre ikke klarer oppgaver som du selv velger å sette bort.

Maten i komfirmasjonen til lillebror var faktisk litt dårlig, men likevel har jeg faktisk respekt nok til ikke å rope ut at alle verdens kvinnfolk er udugelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåstrupe
Og hvorfor skrur du ikke opp utelys og fikser røret selv? er du ikke så handy som du skryter på deg?

Blir litt for teit at du klager på at andre ikke klarer oppgaver som du selv velger å sette bort.

Maten i komfirmasjonen til lillebror var faktisk litt dårlig, men likevel har jeg faktisk respekt nok til ikke å rope ut at alle verdens kvinnfolk er udugelige.

Hvorfor jeg ikke skrur opp utelys og fikser røret selv? Sikkert av samme grunn som at du ikke laget maten i lillebroren din sin konfirmasjon, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåstrupe
Fordi mammaen din ville heller la en venninne av seg gjøre det?

Ikke så detaljert nå. I overført betydning blir det det samme; Fordi man ikke tok saken i egne hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fru blåstrupe, har viklet deg godt inn i et nett nå. Mange mange av oss, har vist deg dugelige mannfolk, og dugelige mannfolk har vist seg selv og. Det verdiger du ikke en eneste kommentar engang... Er de ikke bra nok? Alle mennene som duger, ikke bare godt men veldig veldig bra?

Og ikke overse dette innlegget.

Går ikke ant og komme med synspunkter, til deg hvis du ikke er villig til å snakke med folk.

Hvis du sa dette for å få ut din frustrasjon så er det selvfølgelig ok, men det er en egen tråd for det.

ikke meningen og være kritisk mot deg, men du flisespikker veldig nå og overser alle som viser deg ordentlige dugelige mannfolk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåstrupe
Synes du fru blåstrupe, har viklet deg godt inn i et nett nå. Mange mange av oss, har vist deg dugelige mannfolk, og dugelige mannfolk har vist seg selv og. Det verdiger du ikke en eneste kommentar engang... Er de ikke bra nok? Alle mennene som duger, ikke bare godt men veldig veldig bra?

Og ikke overse dette innlegget.

Går ikke ant og komme med synspunkter, til deg hvis du ikke er villig til å snakke med folk.

Hvis du sa dette for å få ut din frustrasjon så er det selvfølgelig ok, men det er en egen tråd for det.

ikke meningen og være kritisk mot deg, men du flisespikker veldig nå og overser alle som viser deg ordentlige dugelige mannfolk. :)

Ja du har helt rett, saken er kommet ut av fokus med kveruleringer fra diverse menn som forsvarer sin vankunnighet og hang til å sitte foran datan (på KG feks).

For å oppsummere: Det er noen kvinner her på dette forumet som er så heldige å ha en "dugelig" mann. Pass godt på ham! De er sjelden vare og dere vet ikke hvor heldige dere er! Håper dere gir like mye tilbake.

Til de fleste menn som har svart; det har vært mye flåseri og bortsnakking og unnskyldninger hvorfor menn ikke lenger kan håndverkerarbeid. Dessuten tror jeg neppe "dugelige menn" bruker tid på et kvinneforum. De har sikert nok å gjøre.

Men her i min by finnes det ikke dugelige menn. Kvinner må hente hjelp fra Polen og Latvia for å få snekret en garasje. Åjoda, kvinner KAN også gjøre det selv, men når? Menn tar seg jo heller ikke av hus og unger. De er rett og slett overflødige og lite nyttige.

Tatt i betraktning hva dette forumet heter, synes jeg at jeg kan få ha mine skråblikk og generaliseringer. En seriøs diskusjon om dette hadde jeg lagt inn på "generell debatt" og selvsagt formulert meg mindre fordømmende og mer forskende.

Men moro var det! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fuglejeger
Men her i min by finnes det ikke dugelige menn. Kvinner må hente hjelp fra Polen og Latvia for å få snekret en garasje. Åjoda, kvinner KAN også gjøre det selv, men når? Menn tar seg jo heller ikke av hus og unger. De er rett og slett overflødige og lite nyttige.

Antar det er _menn_ fra Polen og Latvia det er snakk om, ikke kvinner. Regner med du kan finne deg en slik en om du vil ha en dugelig mann. Lykke til.

Jegeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåstrupe

Ingen grunn til å bli ufine her og heller ingen grunn til å skjelle meg ut for mine mninger. :fy_fy:

Ser at menn her på tråden fremdeles er veldig aggressive til temaet menn-håndverk. Hvorfor?

Er det slik at menn har "mannfolkarbeid" i vranghalsen? Og har kvinner tilsvarende "kvinnfolkarbeid" i vranghalsen? Av hvilke årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å bli ufine her og heller ingen grunn til å skjelle meg ut for mine mninger. :fy_fy:

Ser at menn her på tråden fremdeles er veldig aggressive til temaet menn-håndverk. Hvorfor?

Er det slik at menn har "mannfolkarbeid" i vranghalsen? Og har kvinner tilsvarende "kvinnfolkarbeid" i vranghalsen? Av hvilke årsaker?

På generell basis kan det vel sies at om du ikke finner det du leter etter blant norske menn, så er det naturlig å lete i utlandet.

Argumentasjonen minner veldig om den typiske "hente-kone-i-utlandet". Norske kvinner er blitt alt for frigjorte, likestilte, sære kresne og vanskelige(dessuten vil de ikke ha meg) - derfor henter jeg meg en søt og snill liten Thai-dame som ikke snakker norsk, men er flink på kjøkkenet og gjør som jeg vil i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blåstrupe
På generell basis kan det vel sies at om du ikke finner det du leter etter blant norske menn, så er det naturlig å lete i utlandet.

Argumentasjonen minner veldig om den typiske "hente-kone-i-utlandet". Norske kvinner er blitt alt for frigjorte, likestilte, sære kresne og vanskelige(dessuten vil de ikke ha meg) - derfor henter jeg meg en søt og snill liten Thai-dame som ikke snakker norsk, men er flink på kjøkkenet og gjør som jeg vil i senga.

Jeg går ut fra at det ikke er meg du sikter til, men de som tvetydig foreslår at jeg skal hente meg en polakk for å få hjelp, til både det ene og det andre. Jeg skjønner ikke hvordan dette er blitt vridd over til en debatt hvor jeg er på utkikk etter et mannfolk som skal være min tjener på ymse vis.

Jeg vil bare ha en handverker som gjør en skikkelig jobb til oppgaver som jeg ikke makter eller har anledning å gjøre. Og jeg fremmer en påstand, ut fra mine synspunkt og erfaringer, at "dugelige mannfolk finnes ikke lenger". Så ikke vri det til noe annet.

Og dessuten har jeg en ektemann. Og som de fleste menn nå for tiden kan han ikke vanlig handverksarbeid, men han er god på data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at det ikke er meg du sikter til, men de som tvetydig foreslår at jeg skal hente meg en polakk for å få hjelp, til både det ene og det andre. Jeg skjønner ikke hvordan dette er blitt vridd over til en debatt hvor jeg er på utkikk etter et mannfolk som skal være min tjener på ymse vis.

Jeg vil bare ha en handverker som gjør en skikkelig jobb til oppgaver som jeg ikke makter eller har anledning å gjøre. Og jeg fremmer en påstand, ut fra mine synspunkt og erfaringer, at "dugelige mannfolk finnes ikke lenger". Så ikke vri det til noe annet.

Og dessuten har jeg en ektemann. Og som de fleste menn nå for tiden kan han ikke vanlig handverksarbeid, men han er god på data.

Om du trenger en håndverker så det er bare å slå opp i telefonkatalogen og finne en med fagbrev.

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåstrupe
Om du trenger en håndverker så det er bare å slå opp i telefonkatalogen og finne en med fagbrev.

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet ditt.

Hvis du bare har lest overskriften og ikke lest innleggene mine, kan jeg forstå at det kan være vanskelig å skjønne problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare har lest overskriften og ikke lest innleggene mine, kan jeg forstå at det kan være vanskelig å skjønne problemet mitt.

Generell sutring fordi du ikke er fornøyd med mannen din?

Som sagt; det ligner veldig mye på den sutringen over norske kvinner man hører fra enkelte menn som henter seg kone i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...