Gjest Blåstrupe Skrevet 2. november 2007 #1 Del Skrevet 2. november 2007 Her på mitt hjemsted er dugelige mannfolk ikke å oppdrive. Med dugelige mannfolk mener jeg sånne som kan håndtere motorsag, snekre et uthus, kløyve ved, brøyte snø, fikse en vaskemaskin, sette inn en dør, kitte hyttevinduer, legge parkett, reparere en sykkel og fikse hull i et tak, for eksempel. Altså det som før kaltes for "mannfolkarbeid". Men spør de om de kan fikse programmer på datan eller brenne en cd, - no problemo. Og det er stort sett alt. Altså bare luksusting kan de, som ikke direkte er nødvendig for tilværelsen. Jeg kan det meste av det ovennevnte fordi jeg er nødt til det, men jeg kan også alt av "kvinnfolkarbeid". Jeg syr og reparer klær, strikker, baker brød, lager god mat, rydder, vasker, steller unger og gamle foreldre osv osv. Hvor er alle ekte mannfolka blitt av? Finner du noen, send de til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 2. november 2007 #2 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg må da være umåtelig heldig da. Har en sånn kar du sikler etter. Hadde aldri kunne bodd sammen med en mann som ikke kunne håndtert en hammer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 2. november 2007 #3 Del Skrevet 2. november 2007 Tror ikke du finner ham med den holdningen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 2. november 2007 #4 Del Skrevet 2. november 2007 Er godt fornøyd med en ekte mann som ikke kan alt dette "dugelige" jeg.. Husk at du kan få kjøpt håndtverkertjenester.. I tillegg vil jeg anbefale deg å lete etter menn i et litt større geografisk område enn "ditt hjemsted". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 2. november 2007 #5 Del Skrevet 2. november 2007 Forresten - jeg har en mann som kan håndtverk, men det var også han som hadde med seg symaskinen inn i forholdet og som baker best brød og kaker... Og så er han datamann, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåstrupe Skrevet 2. november 2007 #6 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg har allerede en mann hentet utenbys fra, han er myk, omsorgsfull, flink med barn, tjener noenlunde godt, deilig i senga bla. Og jeg "sikler" ikke etter noens handyman, men et mannfolk som kan litt av hvert. Handverkere er nesten ikke å oppdrive og mange av de gjør så dårlig arbeid at man hadde gjort det bedre sjøl, gratis. Jeg tror at bare de med usedvanlig flaks som har sånne handyman, at de er mangelvare og nesten ike å finne lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest s.n Skrevet 2. november 2007 #7 Del Skrevet 2. november 2007 Forresten . en kollega av meg er gift med en elektriker, og hun får ham ikke til å monter/henge opp en lampe hjemme engang... Han er skikkelig lei av alt som har med jobben når han kommer hjem!! Hun har nettopp malt et rom, og han gadd ikke engeng ta av bryterne og stikkontaktene slik at det skulle bli fint... Hun vurderer å ringe arbeidsgiveren hans og bestille han for å montere en lampe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 2. november 2007 #8 Del Skrevet 2. november 2007 Min mann duger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HG Skrevet 2. november 2007 #9 Del Skrevet 2. november 2007 Er hensikten med menn at de skal duge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 2. november 2007 #10 Del Skrevet 2. november 2007 Tror nok ikke min man kan bygge ett utehus eller går sånn med vinduer TS nevnte, men han hadde ikke bare sagt jeg kan ikke! Han hadde prøvd! Samboeren min kan litt av hvert han! Flink er han :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 2. november 2007 #11 Del Skrevet 2. november 2007 Forresten . en kollega av meg er gift med en elektriker, og hun får ham ikke til å monter/henge opp en lampe hjemme engang... Han er skikkelig lei av alt som har med jobben når han kommer hjem!! Hun har nettopp malt et rom, og han gadd ikke engeng ta av bryterne og stikkontaktene slik at det skulle bli fint... Hun vurderer å ringe arbeidsgiveren hans og bestille han for å montere en lampe... En handyman trenger ikke jobbe i handyman-bransjen. Kjenner feks en økonom som legger skifer som om han hadde fagbrev som anleggsgartner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåstrupe Skrevet 2. november 2007 #12 Del Skrevet 2. november 2007 En handyman trenger ikke jobbe i handyman-bransjen. Kjenner feks en økonom som legger skifer som om han hadde fagbrev som anleggsgartner. Det er nettopp dette jeg mener. Helt alminnelige menn som kan litt av hvert! Nå finnes det nesten bare kvinner som kan litt av hvert og mennene lever ut mannfolket i seg foran dataen. Joda, jeg hadde sikkert funnet mange kvinner som kan det jeg etterlyser, men de har det altfor travelt til å jobbe utenfor hjemmet med slike ting, trippelarbeidende som de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 2. november 2007 #13 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Data trenger ikke bare å være luksus-ting, det er veldig greit å ha mannfolk i nærheten som kan fikse helt nødvendige dataproblemer. Ellers litt enig i at "dugelige" mannfolk begynner å bli mangelvare...det er en grunn til at stadig flere polakker blir leid inn til å ta det vi ikke gidder eller greier selv. Men bare LITT enig! Endret 2. november 2007 av caskr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2007 #14 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg vil ha en mann som er god å leve sammen med. Om han er handyman eller ikke betyr ingen ting. Jeg hadde i hvert fall ikke orket å leve sammen med en som hele tiden hadde nye prosjekter. Slike mennesker er slitsomme å leve sammen med. Slike mennesker finnes både blant menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paradokset Skrevet 2. november 2007 #15 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Om det er noen trøst så finnes det ikke noen særlige "dugelige kvinnfolk" igjen heller. Da mener jeg i den forstand at de kan strikke, hekle, lage mat, holde huset i orden, lage 7 sorter til jul, pusse sølvtøy etc etc Ikke at jeg personlig blir søvnløs av den grunn.... Endret 2. november 2007 av Paradokset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. november 2007 #16 Del Skrevet 2. november 2007 Om det er noen trøst så finnes det ikke noen særlige "dugelige kvinnefolk" igjen heller. Da mener jeg i den forstand at de kan strikke, hekle, lage mat, holde huset i orden, lage 7 sorter til hjul, pusse sølvtøy etc etc Ikke at jeg personlig blir søvnløs av den grunn.... Haha, enig i dette. Kjæresten min kan ikke en gang lage en saus eller sy igjen et hull på en bukse! Så kom ikke å si at det bare er menn som ikke er mestere i de "tradisjonelle" tingene lenger. Men det er greit, for jeg er ganske god til å lage mat og reparere klær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spadamen Skrevet 2. november 2007 #17 Del Skrevet 2. november 2007 Her på mitt hjemsted er dugelige mannfolk ikke å oppdrive. Med dugelige mannfolk mener jeg sånne som kan håndtere motorsag, snekre et uthus, kløyve ved, brøyte snø, fikse en vaskemaskin, sette inn en dør, kitte hyttevinduer, legge parkett, reparere en sykkel og fikse hull i et tak, for eksempel. Altså det som før kaltes for "mannfolkarbeid". Men spør de om de kan fikse programmer på datan eller brenne en cd, - no problemo. Og det er stort sett alt. Altså bare luksusting kan de, som ikke direkte er nødvendig for tilværelsen. Jeg kan det meste av det ovennevnte fordi jeg er nødt til det, men jeg kan også alt av "kvinnfolkarbeid". Jeg syr og reparer klær, strikker, baker brød, lager god mat, rydder, vasker, steller unger og gamle foreldre osv osv. Hvor er alle ekte mannfolka blitt av? Finner du noen, send de til meg! Må ein kunne alt det der for å vere eit ekte mannfolk? Må ein kunne sy, strikke, osv for å vere eit ekte kvinnfolk? Er eg då eit uekte kvinnfolk og eit ekte mannfolk? =( Dersom du kan alle desse tinga, så kan jo du lære dei opp? For meg er det ikkje viktig at mannen kan ting. Om ein treng fikse noko, så er det jo berre å spørje etter hjelp på internetten =] I tillegg likar eg å finne ut av ting sjølv. Om mannen ikkje kan alle dei tinga, så får husarbeidet bli fordelt på ein annen måte. Du hogger ved, han tar oppvasken. Er vel ikkje verre enn det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåstrupen Skrevet 2. november 2007 #18 Del Skrevet 2. november 2007 Joda, det er jo nettopp det vi gjør. Han pusler i huset og jeg kløyver ved. Men det er ikke alltid det passer seg for kvinner å gjøre tungarbeid. Det finnes faktisk en grunn til at det heter "kvinnfolkarbeid" og "mannfolkarbeid". Har noen av dere moderne kvinner tenkt på det? Og han kan jo ikke erstatte meg i alt heller på kvinnefonten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. november 2007 #19 Del Skrevet 2. november 2007 Man trenger jo ikke snekre et utehus når man bor i byen, da. Og, hvorfor kan ikke vi hunkjønn gjøre de greiene der selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 3. november 2007 #20 Del Skrevet 3. november 2007 Har ingen problemer med å gjøre de fleste av tingene ts nevner, og småtingene gjør jeg også stort sett selv. Men snøbrøyting er kjedelig, så den jobben får heller en av naboungene ta. Og de større jobbene...hvorfor i all verden skulle jeg kaste bort en dag på å legge parkett når jeg kan betale noen for å gjøre jobben og heller bruke den dagen på noe som er gøy? I tillegg tar det meg kortere tid å tjene penger til å få jobben gjort av andre i min vanlige jobb, enn det ville tatt å gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå