Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Bare innom og leser litt. Du er jammen meg tøff ;)

Leit å lese at du har det så vondt, håper alt er over snart og du blir frisk. Har hatt kreft i familien, så jeg har sett hvor tøft det kan være. De er begge friske nå, foressten.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*appifany* ja legen min er veldig snill og kosli, hjelper mye når de ikke er kalde og upersonlige. For meg virker det som om alle kreftlegen er vidunderlige mennesker, tålmodige, varme og lette å prate med. Kan hende jeg bare har vært eksepsjonellt heldig men da er jeg iallefall glad jeg har vært det :)

Skal opp igjen imorra for enda flere av de uendelig mange blodprøvene jeg tar, merker jeg er ganske så lei av de nå. Får sikkert en gøy intravenøspose hvis jeg er ekstra heldig.

Mira369, Supramundane og vidvandre; Tusen takk for gode tanker, kryssing av fingrer og tær og klemmer.

Håper virkelig at 2010 blir et godt år og at kreften snart forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen igjen idag, gikk greit men er så utrolig lei. Er møkklei av sykehuset å den fæle sykehuslukta. :kjefte:

Traff faren til ei venninne på butikken idag og han spurte meg hva jeg gjorde nå, om jeg jobba eller studerte?! Blei så trist og sint. Skjønner ikke folk at jeg jobber med kreften, at jeg kjemper mot den hver dag, hver time, hvert minutt og at jeg ikke har krefter igjen til noe annet !?! Jeg føler jeg har mistet verdien som menneske for så mange, at jeg ikke er verdt like mye som dem som jobber eller er flinke studenter eller fester.

(skal bare ha sagt det at faren til venninna vet at jeg har kreft og at jeg fremdeles er syk, hadde vært en annen situasjon om han var uvitende om det)

Har vært en møkkadag idag. En skikkelig god gammeldags forbanna møkkadag! :kjefte::kjefte:

For det første har jeg stresset endel idag, har vært endel å gjøre før jeg reiser til gutten imorra og har hatt endel ting å ordne. Så utgangspunktet for dagen har vært stress og det er ikke bra.

Uansett; på vei hjem fra legen ringte ei venninne,( hun er ikke i min innerste vennekrets men vi er venner) og hun var kjempesur. Skikkelig sint på meg fordi jeg er syk. Hun la ut om at jeg er en dårlig og egoistisk venninne som ikke blir med på byen eller hva enn jeg blir invitert på bare fordi jeg har kreft. For hun kjente visstnok mangen med kreft som var med på alt som skjedde og som festa villt, mens jeg bare aldri orka. ....blablabla

Faen altså, jeg orker det ikke. Har hatt noen rimelig gode dager denne uka og jobber hardt med å holde meg positiv og sterk, men alt faller sammen nå. Føler korthuset jeg har bygd opp av styrke og optimisme har blåst overende igjen.

Jeg vet at hun ikke har rett, at jeg ikke er så egoistisk som hun skal ha det til, men det knuser meg fullstendig likevel.

Fikk heldigvis sagt ifra om at jeg ikke trenger venner som det og hvis hun bare hadde tenkt å bringe all sin negative energi over på meg så trengte vi ikke å være venner mer.

:kjefte::grine::frown::angry::(:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der er en j*vla tullekjerring. Rett og slett. Vet det ikke er lett, men ikke la det gå innpå deg, for hun snakker kun tull. Det er HUN som egoistisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke la det ødelegge meg, men er desverre ikke så lett. Er ikke det at HUN sa det som er så ille, men det er ting jeg har tenkt gjennom denne prossessen som er tanker jeg har slitt med og å kommer hun der å slenger det i tyrnet på meg. Nei faen heller.

Blir skikkelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Fy faen, hva slags menneske er hun "venninnen din"?? Hvem sier noe sånt? Hun må jo være blottet for sympati og intelligens. Blir veldig provosert på dine vegne, hun fortjener absolutt IKKE å være din venn. For et egoistisk menneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred, er det mulig?!? :overrasket:

Slike mennesker (eller kraftvampyrer som jeg kaller disse egoistene), har for meg sakte, men sikkert endt i ytre bekjentskapskrets. Ikke ta telefonen neste gang hun ringer!

Det kan være litt vanskelig for oss som ikke har opplevd kreft helt innpå oss å vite hva vi skal si i en del situasjoner, altså. Så jeg er sikker på at han faren ikke mente noe vondt med spørsmålet sitt. Er jo ganske mange med kreft som i perioder jobber eller studerer...

Husker for øvrig da ei jeg kjenner med kreft ga beskjed om at i kveld skulle ihvertfall hun på et eller annet utested og drikke drinker eller sitte på uterestaurant og drikke kakao med solbriller på (en litt annen årstid...) Skal love deg at oppmøtet fra oss andre var ekstremt stort, selv om det kunne være i arbeidstiden for folk. Slike ting er virkelig verdt å bruke noen timer avspassering på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Det der ble jeg ganske så provosert av å lese!

Men... om du klarer å sette deg inn i hennes situasjon, så blir det kanskje lettere for deg å skjønne hvorfor hun sa det hun sa, og komme deg over hvor irriterende og skuffende det var å høre?

Hun tenker tydeligvis ikke lengere enn sin egen nese, og det er jo nesten synd på henne som ikke vet bedre. :roll:

Nå skal du gjøre det du kan for å ignorere utsagnet, for hun sa det kanskje mest for at hun savner deg, og reagerer på den måten. Alle er forskjellig.

Å føle sympati i stedet for aggresjon i denne situasjonen tror jeg kan hjelpe deg :)

Kos deg med gutten din i helga du :hjerte: God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt målløs over hvor korttenkte og usympatiske mennesker kan være! :kjefte:

Håper du skjønner at det hun sa ikke er representativt for hva normale mennesker tenker om deg :sjenert:

Håper dagen blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for noen uvitende mennesker! :kjefte:

Jeg vet så godt hvordan du har det, for jeg får hele tiden samme spørsmål og utskjellinger fra diverse folk. Selv om min "sykdom" ikke er på langt nær så fæl, slitsom, vond og ond som din, så kan jeg til en viss grad sette meg i ditt sted.

Jeg kan forsåvidt forstå at folk sier det til meg, for ingen ser at jeg er syk, og angst/depresjoner er fortsatt så stigmatisert at noen bare ikke vet at man ikke bare kan "ta seg sammen".

Men at noen kan få seg til å si det til en person med kreft, slik som hun "venninnen" din, det er over min fatteevne. Hvor syk må man være da, for å "få lov til" å ta vare på seg selv??

Jeg blir helt slått i bakken, jeg. Trodde virkelig ikke det var mulig å være uvitende.

Sånn, det var dagens lille "kjeft-på-verden"!

Hvordan gikk reisen? Håper du er trygt fremme nå i armene til gutten din :klemmer:

Og jeg må si meg enig med de andre i at du virker mer optimistisk nå. Selv om du sikkert er umåtelig sliten, så virker det som om du har litt mer energi nå, det er bra! :5:

Jeg har ikke hørt noe fra bursdagsgave-feen enda, men jeg regner med at ønsket mitt gikk igjennom.

For å være på den sikre siden skal jeg beslaglegge bursdagsønskene til alle i familien min, da det jo skje noe!

Håper du får en rolig og avslappende tid med gutten!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke B.A. har tenkt mye på deg i det siste, ser du har hatt det helt jævlig, samtidig har det vært fantastiske stunder. Jeg beundrer deg for din måte å skrive det alt ned, på en så direkte og samtidig personlig måte.

Du skriver du har møtt hodeløse mennesker på din vei, om dagen. Jeg forstår sinnet ditt. Det er egentlig synd på sånne mennesker som ikke har mer en vatt mellom ørene. Jeg hadde også blitt utrolig lei meg og sint om noen hadde kommet med slike utsagn som disse har klart å lire av seg. Noen vet ikke bedre, men du vet best. Ingen skal få dra deg ned i søla på grunn av mangel på små grå. Så hev deg over slike kommentarer. Sterke, flotte B.A.!

Så fint at du har møtt flotte leger, det finnes de som evner å se DEG, ikke bare sykdommen din. Disse som er med deg på veien mot målet, som oppriktig er der for deg og det du måtte ha på hjertet, samtidig som de gjør det ytterste de kan for å få deg frisk og tilbake på beina igjen. Dessverre er det mye rart ute og går blant de ikledd en hvit frakk og en pen tittel. De som ser på en som en vandrende medisinsk tilstand/diagnose.

Det er så godt å høre at formen din er så bra at du kan pusle litt med ting igjen. Håper også gutten din har tatt deg godt imot og at dere koser dere skikkelig nå.

Måtte det nye året gjøre deg alt godt, og sykdomsfri, starten på et friskt og bekymringsfritt langt og godt liv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei B.A

Nå har jeg lest hele dagboka, og jeg må innrømme at jeg gråt for deg. Jeg ble så rørt over hvor sterk du er! Jeg ønsker deg alt godt og til helvete med den kreften, den skal ut av kroppen din! Og du skal bli frisk og rask igjen!

Hm dette ble kanskje litt teit skrevet, men alt er bare godt ment!

Store klemmer fra Betina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å fokusere på seg selv når man sliter med sånne ting ;)

Ikke bry deg om det, de kan ikke sette seg inn i din situasjon slik den er nå. Snart er du frisk og da kan du evt. ta opp kontakten og involvere deg. Om bare alle mennesker kunne se hvor skremmende og altoppslukende en sånn sykdom kan være hadde de opptrådt annerledes, om de bare hadde vært 'deg' et sekund, sant?

Ha en fin dag, du er en tøffing! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Da var jeg tilbake etter en kjempefin helg sammen med gutten. Har kost oss masse og bare hatt det fint. Var så godt å komme ut av byen for en liten stund, være borte fra de samme omgivelsene jeg ser hver dag. Var godt å treffe han igjen, treffe gamle venner, være ute av hjembyen...alt var godt :jepp:

Er helt utslitt, har tatt på å reise bort, men har virkelig vært verdt det :)

Så er det ny kur imorra. Liker ikke å måtte tilbake til hverdagen nå. Skal skrive mer seinere og få svart dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese :jepp:

Positivt påfyll!

Du kommer deg gjennom denne kuren også.

Det er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...