B.A. Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #301 Del Skrevet 23. desember 2009 Formen er dårlig nå. Har vært på besøk hos noen venne i kveld, er tradisjon å besøke dem på lillejulaften og jeg klarte det iår òg, men det tok mye ut av meg. Er så sliten nå at jeg ikke helt vet å jeg skal gjøre. Ligger i joggedressen under dyna og pleddet, er så sliten at jeg fryser. Var så utrolig koselig på besøk og vet de satte stor pris på at jeg kom denne gangen, og det er fint. Er godt å bytte stue av og til. Er kvalm enda, men ikke så intenst ille som inatt, på vei til å bli litt bedre håper jeg. Spent på om kvalmen kommer tilbake inatt, må bare krysse fingrene og håpe at det går fint. Har prikkinger i hendene hele tiden, tror det er fordi jeg puster så tungt. Får en følelse av at jeg kommer til å besvime, men det skjer ikke bare føles sånn. Svimmelheten hjelper vel ikke akkurat på den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 23. desember 2009 #302 Del Skrevet 23. desember 2009 Uff, jeg sitter her og ni-håper på dine vegne at smertene og kvalmen tar seg en pause i morgen. Håper også at du får slappet litt av i kveld, at ikke smertene tar helt overhånd. Tenker masse på deg (forresten - du er den tøffeste dama i hele Norge, jeg hadde aldri orket å dra på besøk rett etter cellegift, fy søren så tøff du er!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #303 Del Skrevet 24. desember 2009 (Cho jeg blir heilt flau av sånne fine ting du skriver ) Takk for at du håper med meg Cho. Jeg håper jeg er god i formen imorra, jeg håper jeg klarer å komme meg opp av senga så jeg kan se askepott, jeg håper jeg klarer å spise julemiddag og håper jeg klarer å holde ut hele dagen. Er vond i magen, eller er vel mer rundt eggstokken tror jeg. Har hatt endel vondt der i det siste og bekymrer meg for om jeg har fått en ny cyste på eggstokken. Ble operert for det tidlig iår, og fikk beskjed om at det var veldig sannsynlig at jeg fikk en til. Så typisk at jeg får det igjen nå... sånnt er ganske typisk meg egentlig. Har sett juletreet vårt nå, ferdig pynta og masse lys. Det var så fint. Jeg blei kjempe glad av å se det, er litt mer jul da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 24. desember 2009 Forfatter #304 Del Skrevet 24. desember 2009 Jeg trenger å slappe av. Jeg er redd, anspent, sliten, vond og trist. Alle tingene som gjør at jeg ikke klarer å slappe nok av til å få sove. Noen ganger er jeg redd for at jeg skal sovne å ikke våkne igjen. Mens andre ganger bare tenker jeg for mye eller har for vondt i kroppen til å klare å sove. Eller jeg tenker at jeg må sove og da får jeg iallefall ikke sove. Er jo julaften imorra (evnt. idag, føler bare ikke det er idag når jeg ikke har sovet noe) og jeg vil være våken og i form. Vet at jeg blir helt ødelagt når jeg ikke sover noenting om natta. Nå er jeg veldig kvalmen inatt så hver gang jeg lukker øynene svimler det og jeg holder på å spy. Kan ikke sove da iallefall. ÅÅÅÅRRRGH!!! Dumme idiotiske duste mongo forferdelige kjempeekle kreft som jeg må medisinere med dumme medisiner som har superteite fæle grusomme bivirkninger!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 25. desember 2009 #305 Del Skrevet 25. desember 2009 Hei BA Jeg vil ikke sitte her å ønske deg en god jul, når du åpenbart har plager som gjør at dette er dager fulle av smerter som de andre. Men jeg håper virkelig du har hatt en så god jul som du kunne hatt...? Du hadde fortjent ro og fred mer enn noen andre jeg kan tenke på i skrivende stund. Som jeg skrev i et tidligere innlegg.. det er bare en dag. Blant alle andre dager.Men... Julen er vondere pga alle forventningene som er bygget opp rundt den.. Man får også gjerne litt dårlig samvittighet fordi man ikke klarer å glede seg med andre, eller er for sliten til å gjøre det. På dette punktet snakker jeg av erfaring. Jeg sier ikke at det er slik for deg.. Men er det slik må du prøve å la det ligge. Det blir bare en ekstra påkjenning for deg. Og vi trenger all din styrke til å holde deg på beina inn i 2010. Våre heiarop er ikke nok! Selvom mitt juleønske i denne boka er at det skal være det. Neste år, NÅR du er frisk.. da kan du feire deg selv og hva du ellers pleier å feire i julen dobbelt opp. OG med en glede du kanskje aldri har følt før..? Lykken ved å være, noe man som regel tar for gitt; frisk og smertefri. Jeg tenker veldig på deg i disse tider, og jeg skal kikke innom hver eneste kveld. Jeg kan ikke gjøre mye, men jeg kan i det minste høre, se og føle deg og dine tanker gjennom julen. Hvis jeg får lov. *Midnight. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #306 Del Skrevet 26. desember 2009 Ja julaften igår... Dagen gikk greit, sov ingenting natt til julaften så måtte sove noen timer på dagen. Typisk at jeg sov meg gjennom akepott, men trengte søvn. Fikk i meg pittelitt julemat og orket å sitte med bordet gjennom middagen. Måtte gi meg da desserten skulle frem så da ble det en time soving på sofaen med min lille nevø sovende på fanget. Var litt fint òg Så var det jo pakker å styr, ikke fullt så gøy iår egentlig når jeg var dårlig og ødelagt. Kom meg i seng rundt 10 tror jeg, og da var jeg så sliten at jeg ikke klarte å sove på et par timer, jeg bare lå i senga som en komapasient. Kjenner det på kroppen idag at jeg prøvde litt for hardt igår, er tung i kroppen og kvalmen har kommet tilbake for fullt. Er sånn hvis jeg gjør for mye, bruker for mye av en energi jeg egentlig ikke har, da får jeg bivrikninger og sånt tull. Begynnte å kaste opp igjen for en time siden noe som er veldig dumt med tanke på at jeg sov meg gjennom middagen idag og har egentlig ikke fått i meg no særlig mat. Har ikke matlyst og da er det ikke alltid så lett å komme på å spise, selv om jeg vet jeg blir straffet for det senere når jeg kaster opp og jeg ikke har noe i magen. Blir nødt til å bli bedre i løpet av natten, skal i dåp til denne lille klumpen imorra og jeg vil klare å være med på det. God jul til deg Midnight! Så god du er som ser fremover for meg og som håper med meg. Er utrolig fint at du vil følge med og lese boken min, setter stor pris på det. Håper du har hatt en hærlig jul til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #307 Del Skrevet 26. desember 2009 Unnskyld meg men faen i helvete jævla kreftfaen!!!!! Er så forbanna. Kan ikke den helvettes kroppen min skjønne at jeg trenger å sove å gi meg en pokkers så lang pause fra spyinga?!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SouthernStar Skrevet 26. desember 2009 #308 Del Skrevet 26. desember 2009 :klemmer: Stakkars kjære jenta.. Skulle ønske det var noe som helst vi kunne gjøre for deg annet enn å følge boken og skrive innslag i blant. Måtte hele krefthelvete råtne hos satan der det kom fra! Og for all del, skrik og bann, og gå amok med caps lock og hele driten, noen ganger trenger vi bare å frese og blåse ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #309 Del Skrevet 26. desember 2009 Ja merker jeg har litt sinne i meg fra tid til annen ang. kreften. Hjelper å ut å gå, går av meg mange dumme tanker. Nå er jeg bare mest irritert fordi jeg ikke får sove, og ekstremt kvalm. Lei av å spy nå! Gi meg en pause!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 26. desember 2009 #310 Del Skrevet 26. desember 2009 Så utslitt du må være.. Håper du fant litt ro og søvn på morgenkvisten. Bli sint. Du har all rett. Dette faenskapet har du ikke hverken fortjent eller bedt om. Det står respekt av hvor mye du går igjennom for de andres skyld. BÅde hele julekvelden, og nå barnedåp. Jeg håper du får litt ut av det også, annet enn dårligere form.. Tenk på deg selv. Vær så snill.. Ingen vil klandre deg for det. Håper du samler fine minner til gamlehjemmet, til tross for at det meste er preget av kreften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #311 Del Skrevet 26. desember 2009 Jeg føler jeg ødelegger meg selv. Jeg ligger i senga hele tiden, kaster opp, spiser ikke for jeg har ikke lyst på noe, er deprimert, orker ikke prate på telefonen, orker ikke ta kontakt med venner. Det er ikke bra i det hele tatt og det vet jeg, men klarer ikke skjerpe meg å gjøre noe med det. Har ingen ekstra energi å ta av. Har ingen ekstra krefter igjen. Ser jeg en serie om en gjeng jenter som er ute å har det gøy så savner jeg jentekveldene så masse, savner å ha et normalt forhold til vennene mine, et forhold som ikke er preget av at jg er syk og svak og skrøpelig. Jeg vil ikke mer, orker ikke være syk mer, nå får noen værsågod gjøre meg frisk med en eneste gang!!! Gutten kommer hjem imorra og gleder meg jo til å treffe han men jeg føler det egentlig er bortkastet når jeg er så dårlig, jeg føler meg ikke bra nok for han i det hele tatt idag. Vet at han ikke har noe problemer med at jeg er syk, men vil at han skal ha det bra og det innebærer å kunne gjøre ting sammen, reise, dra ut, bowle++ Jeg kan ikke gjøre noenting og det er for jævli! Faen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heritære Skrevet 27. desember 2009 #312 Del Skrevet 27. desember 2009 Ord blir så små, så gir deg en og skulle virkelig ønske det var en kur for alle som har kreft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 27. desember 2009 #313 Del Skrevet 27. desember 2009 ville bare gi deg en har lest dagboken din nå, og kommer til å fortsette med det! jeg vet ikke hva annet jeg kan si enn at du er ei flink og sterk jente. og jeg er sikker på at du ER bra nok for han!! slutt å tull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #314 Del Skrevet 27. desember 2009 Minner til gamlehjemmet ja... så god du er Midnight Jeg prøver å tenke på meg selv midt oppi alt, og føler at jeg gjør det hele tiden egentlig. Er noen ting jeg har satt meg som mål å få være med på som julekvelden, dåpen, nyttår.. og de tingene SKAL jeg klare. Jeg orker ikke å bare bli liggende fordi jeg er dårlig. Jeg er alltid dårlig og alltid mer sliten enn jeg trodde var mulig, men noen ganger må en bare "suck it up and deal with it". VAr barndedåp idag og som gudmor måtte jeg med i kirken, noe som var hardt siden jeg kastet opp hele natten, ikke sov mer enn 1 time til sammen og kastet opp rett før gudstjenesten begynte. Som jeg sleit idag. Måtte gi opp gudstjenesten rett etter nevøen var døpt (noe som heldigvis var helt på begynnelsen. Så gikk jeg heller til selskapslokalet (i samme nabolag) å fikk lagt meg på en sofa der. SKulla ha smørbrød å kaker men fikk ikke i meg noe mat, ble fulgt hjem igjen etter en time og fikk lagt meg i senga. Var rat å treffe familien igjen, noen i familien jeg ikke har sett på lenge og pratet mest ikke med de i det hele tatt. Jeg vet jeg så veldig dårlig ut, og jeg skalv (pga muskelsammentrekninger og at jeg var kald) så det kan være skummelt å se meg i den formen. Men er litt trist at familiemedlemmer ikke prater med meg. Nå er ikke dette familie jeg er kjempe nær til vanlig heller men vi treffes noen ganger i året og har alltid pratet. Forstår dem, men er litt leit. Da var det tid for "Eklerapporten"; Jeg er dårlig i magen, vært det i hele dag og må på do hele tiden. Har ikke diarè, er bare hard i magen å må masse på do. Har bøtte på badet for jeg har vært så ile at jeg sitter på do og må kaste opp samtidig. Det er vondt det Må i tillegg passe på at jeg ikke har blod i avføringen så må se i doen før jeg flusher...Hvis det er blod må jeg rett på sykehuset for da er det ikke bra. Takk for klemm Heritære. Er så enig i at det er tid for en kur nå! Vi trenger en kur for kreften, for alle krefttyper. Kan støtte kreftforeningen og forskningen ved å shoppe på http://www.livskraft.no/epages/livskraft.s...Kreftforeningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 27. desember 2009 #315 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg sitter her og gråter etter å ha lest i dagboken din. Min kjære mann skal inn på sykehuset i Oslo i morgen for ny omgang med cellegift. Selv om jeg ikke vet hvordan du har det, så opplever jeg alle opp og nedturene min mann har. Det å være sliten, kaste opp osv. Lykke til! Dette klarer du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 27. desember 2009 #316 Del Skrevet 27. desember 2009 Sterke, fine B.A. Jeg vil så gjerne gjøre deg frisk, men jeg kan ikke. Jeg har bursdag i dag, og bursdagsønsket mitt er at du blir frisk fortere enn fy! Jeg trenger ingenting så lenge du blir frisk. Håper gutten kan ta vare på deg når han kommer hjem igjen, og gi deg ordentlige klemmer og ekte varme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 27. desember 2009 #317 Del Skrevet 27. desember 2009 Henger rundt her inne..... Skal lage en historie om BA på gamlehjemmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #318 Del Skrevet 30. desember 2009 Sover ikke noe om nettene for tiden, får det ikke til lengre. Klarer ikke å slappe av. Sover kankje et par timer på dagen men absolutt ikke nok. Kjenner at jeg trenger søvn nå og blir galen i hodet av dette. Forhåpentligvis går det bare noen dager til jeg blir så trøtt at jeg ikke klarer å la vær å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 30. desember 2009 #319 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Er det ingen mulighet til at du kan få noe for søvnløsheten? Søvn er noe av det viktigste.. Både for psykisk og fysisk helse. Kommer innom ikvelden igjen. Håper Jon Blund kommer. For blir man FOR trøtt, så klarer heller ikke kroppen slå seg av og inn i hvilemodus. Og du trenger sårt hvilemodus slik at vedlikeholdet i kroppen blir gjort på en god måte. Endret 30. desember 2009 av MidnightChildDreamer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 30. desember 2009 #320 Del Skrevet 30. desember 2009 Ord blir fattige når jeg leser hvordan du har det... ønsker å gi deg en og ønsker virklig at du snart blir frisk og at du slipper mere kur for en stund... Eller fullt Når er siste cellegift kur for denne gangen? klem fra meg til deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå