Gå til innhold

Livet med kreften

B.A.

Anbefalte innlegg

Her er et veldig opp og ned nå. Har fått min syvende kur totalt nå og skal ha en til før jeg får nesten 8 uker med "fri". Jeg har funnet ut at hvis jeg ikke er helt uthvilt før jeg starter ny kur så blir kurene tyngre...

Uansett håper jeg du er over det verste. Jeg har den verste dagen min i morgen, så gruer meg litt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja er nok noe i det om at en burde være fullstendig uthvilt før en kur, det var så absolutt ikke jeg. Var jo så mye jeg skulle gjøre og rekke før jeg begynnte på kuren at jeg fikk ikke slappet noe særlig av.

Hvor lange kurer går du på? Jeg skal ha 5 uker nå med en gang i uka, og etter det lir det nye prøver å masse sånt og håpe på at jeg er frisk.

Så ille med den fæle dagen imorra da. Er det noe spesielt som hjelper når du har det fælt? Noe mat eller drikke eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig hvor dårlig jeg er, men sengeliggende med matpakke som mannen har laget så kommer jeg meg gjennom dagen :) Lørdag er jeg ganske ok igjen håper jeg.

Jeg er inne mandag og tirsdag hver 14. dag. Har hatt en liten pause mellom fjerde og gemte kur pga lite hvite og innsetting av vap, men ellers har jeg fulgt ganske greit. Er ikke en veldig tung kur jeg går på i utgangspunktet tror jeg.

Siste kuren min var supertung fordi jeg hadde slitt meg helt ut helgen før. Denne gangen føler jeg meg tusen ganger bedre. :) så er spent på morgendagen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen : Er vel alltid spennende å begynne på nye kurer, litt sånn ; hvor dårlig blir jeg denne gangen. Håper du har tatt det litt mer med ro de siste dagene så du slipper å bli så utroli dårlig imorra. Men skal krysse fingrene for at du holder deg go`. Utrolig koselig at du besøker dagboka mi forresten, tror jeg må få lest litt i din så jeg kan følge med på hvordan du har det.

Veldig sliten ikveld, vært en lang dag,men har vært på besøk hos noen venner :jepp: Det var utroli deilig å komme seg ut av huset selv om jeg var litt sløv å ha på besøk da. Så hadde jeg jo håpt på litt fint vær imorra sånn at jeg kunne ha sittet ute (i skyggen) å kost meg med ei god bok, men værgudene mener tydeligvis noe annet. Så hvis noen har noen kontakter så er det bare å bestille nydelig sommervær takk:)

Fikk i meg mat idag,ikke allverdens men mat er nå mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greit ut med formen min. Jeg har ikke dagbok her inne, men det er meg det står om i den bloggen de legger ut her med jevne mellomrom :)

Bra du får i deg mat, det er viktig :jepp: jeg spiser som en mann når jeg går på cellegift så her går vekta bare oppover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kur imorra... Har følt meg rimelig bra i helga, så blir kjipt å bli dårlig igjen.Nå er det jo ikke sikkert at jeg blir så dårlig da, men dårligere enn jeg er idag.

Helga har vært veldig bra. Har kommet meg ut av huset og truffet mennesker:) Var utrolig hærli å gjøre noe annet igjen.

Er veldig sliten akkurat nå, vært en lang dag med endel seriøse samtaler som jeg egentlig godt kunne sluppet. Er ikke alltid jeg har ork til å høre på andres problemer, men jeg er dårlig til å si ifra. MIne nærmeste har jeg ingen problemer med,men når folk ringer meg eller oppsøker meg bare for å prate om problemene sine kan jeg føle meg som en overkjørt katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått ny runde med cellegift idag, og har kjent kvalmen sette inn i noen timer nå. Er så trøtt og sliten at jeg vet ikke helt hvor jeg ska gjøre av meg, men klarer ikke å sove pga kvalmen. Må jo sånn sett ikke klage så lenge jeg ikke kaster opp da, men er bare godt å ha et "fristed" der jeg kan klage litt. Har spist masse is idag, finnes så mye godt i saft is. Lollipop, sommeris, friskis, istid, pæreis osv. Is hjelper.

Orker ikke skrive så mye, er for trøtt. Får heller komme tilbake til det en anna dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden nå, ikke alltid like flink å holde på med dagbøker, men nå er jeg her igjen iallefall.

Lille_mei, så koselig at du er innom dagboka mi. Det blir satt veldig pris på, spesielt på sånne tunge dager.

Har det ikke bra idag, er sliten og veldig trist. Ikke vært trist tidligere, ikke grått noe særlig og ikke latt meg selv falle sammen. Før idag, nå er jeg så lei. Lei av å ha kreft, av å være sliten, av cellegiften, av å ikke kunne være med på ting fordi jeg går på cellegiften.

Har grått veldig mye idag, er litt godt og. Har vært endel alene for en gangs skyld og da kan jeg liksom falle litt, da kan jeg gråte uten å være redd for at noen skal se eller høre det og komme løpende for å trøste. Noen ganger trenger jeg å bare være trist og lei.

Var på sykehuset idag for å få ny kur og prate litt med en kreftsykepleier om hva som skjer med meg. Det var skikkelig trist. Da jeg gikk var også begravelsesbilen der for å hente noen fra lindrende avdeling. Det fikk meg til å tenke. På hvor alvorlig kreft er, på hvor skjør jeg er, på alt som kan gå galt, på frykten for spredning. Innerst inne er jeg nok livredd, men den frykten vil jeg ikke slippe ut å kjenne på. Tror ikke jeg hadde klart det. Tror det ville vært begynnelsen på slutten.

Fikk beskjed idag om at antallet hvite har sunket litt siden sist og at nå må jeg skjerpe meg litt og ikke gjøre så mye selv om jeg føler jeg kan. Holde meg varm og slappe av... Gjør jeg noe annet da?!!

Nå må jeg gå å grine litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null matlyst idag. Smaks-sansen min er blitt forstyrra og er veldig mye som ikke smaker godt lengre. Blitt noen veldige lister over hva jeg kan og ikke kan ha nå i disse ukene.

Nå er jeg veldig sliten idag, ikke så ille kvalm egentlig og det er godt. Kjenner jo at kvalmen er der men det er vikrelig ingenting i forhold til hva det var forrige uke. Bare trøtt...og litt trist.

Klarer ikke heilt å komme ut av det enda, blir forbanna på meg selv for jeg vil ikke ligge her og sippe heller. Men er akkurat som om noe har gått galt inni meg denne uka, klarer liksom ikke å få meg opp igjen. Jeg trenger å opp igjen.

Kan ikke ha det sånn som dette. Jeg trenger en positiv innstilling til alt nå om dagen og ikke tenke negative tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vaffler ikveld, var veldig godt. Matlysten min er nesten ikke eksisterende de første dagene etter kur å da var det godt at folk er så snille at de lager ting som kan friste meg. :)

Har tenkt på det de siste dagene, at det er så mange plager og bivirkninger av cellegiften en aldri hører om. De burde ha en lang liste over plager en kan få som en ikke tenker over før de er der. Kvalme, oppkast, diare, munntørrhet, forstyrrelser i mens-syklusen, nedsatt sexlyst, metallsmak i munnen+++++

Har heldigvis ikke hatt alle de (enda da....) men er mer enn nok av plager som plutselig skal dukke opp. En er jo mye sjukere av alle bivirkningene enn noe annet. Har iallefall ikke gått utover sexlysten min enda :lur:

Prøver å få lyst på noe spiselig, så var på butikken tidligere idag og kjøpte plommer og salat og vannmelon og masse annet som jeg liker. men idag skulle jeg ikke ha lyst på noenting tydeligvis.

Føler meg bedre humørmessig nå enn jeg gjorde tidligere idag, og det er veldig godt. Blir utrolig sliten av å være trist, mye bedre å være glad egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så ensomt det er å ha kreft!

Føler meg så alene selv om jeg ikke er det i det hele tatt. Føler meg bare skikkeli ensom idag. Vet at det er endel familie og venner som unngår meg i disse dagene pga kreften. Jeg kan forstå det, for det er skummelt og en vet ikke helt hvordan en skal være og oppføre seg og alt det der. Men jeg trenger folk.

Jeg er egoistisk og trist idag. Vil at folk skal prate til meg, være med meg, se meg... ikke bare falle inn i bakgrunnen fordi jeg er sjuk. Jeg er har kansje kreft men det bertyr ikke at jeg ikke liker besøk. Selv om jeg er litt dårlig hadde det vært fint om noen hadde ringt eller kommet innom en tur bare for å si hei eller noe sånt.

Er jo noen som har vært der hele tiden, noen som jeg virkelig vet er der for meg. Å jeg er så glad og takknemlig for at jeg har disse folkene i livet mitt, må slutte å se på alt som ikke skjer og heller tenke på alt det fine i livet mitt.

Får utrolig dårlig samvittighet og føler meg så fæl når jeg klager og er trist. Folk har jo sine egne liv og sine egne ting de er opptatt av forventer ikke at verden skal stoppe opp fordi jeg er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg tror mange synes det er vannskelig å skrive i boken din, fordi de ikke vet helt hva de skal si.

Synes det er vannskelig å vite hva jeg skal si selv, men jeg håper ting ordner seg for deg og at du har noen du kan åpne deg for.

Jeg følger med i boken din og vil bare si at jeg tenker på deg og føler med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

Hei hei.

Vill bare innom å gi deg en skikkelig god :klemmer:

Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men har følgt med i boken din siden du lagde den.. Og her inne kan du syte og klage så mye du vil, det er din bok og hvis du synes det er lettere å få du ut her inne enn utenfor pc synes jeg du skal gjøre det, bare slipp det ut :)

Håper alt går bra med deg, du virker som en sterk sterk jente!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste kuren idag :danser::hoppe::jepp::bolledeig:

Er så hærli! Så godt! Så utroli fantastiskt!

Ja har jo uka foran meg som sikkert ikke bare blir en dans på roser, men er den siste uka! Er så glad. Er en enorm lettelse å ha fått den siste. Iallefall for denne gang. Nå kan jeg kanskje snart leve litt normalt. Bade, sole meg, pilse, være ute å kose meg:)

Lille_mei; tusen takk for gode ord, er godt å lese:) Mente ikke forrige innlegget mitt som kritikk for lite innlegg i boka fra kgbrukerne, var bare en liten utblåsning fra min side. :sjenert: Har gode mennesker rundt meg og har venner jeg kan prate masse med. Har bare vært litt redd for å slite dem ut med kreftprat, så har vært veldig godt å få det ut i boka her.

Cupcakes; Takk for at du orker å lese boka mi. Har vært så mye klaging fra min side at jeg nok aldri kommer til å lese det lille jeg har skrevet igjen. Og takk for go`klemmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser.

Men jeg kommenterer ikke før ordene er der, så vet du det :jepp:

Jeg tror ikke du skrev innlegget som kritikk, men det er godt å vite at tankene dine havner hos noen tror jeg.

Jeg skal følge deg videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morn BA . jeg har og vært der . Det er nå 7 år siden og jeg regnes som langtidsoverlevende .hmm, hva nå det er !!

Jeg fikk eggstokkkreft da min minste var 7 mnd.

Ja cellegift er hardt, men jeg fikk beskjed på radiumhospitalet at å ha bivirkninger var bra, det betyr bare at det virker .

Det med folk som ikke tør snakke med deg kjenner jeg igjen, jeg opplevde folk jeg kjenner godt som gikk over på den andre siden av gaten for å unngå å treffe meg.

Det er bare fordi det er ukjent og de vet ikke hva de skal si, det overlever du !!!

Godt du har familie og nære venner rundt deg, ikke vær for redd for å slite dem ut , du har lov å være egoistisk nå.

Det går over og da kan du gi tilbake med renter .

PS: Jeg er og fra sørlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ramlet over denne boka en sen lørdagkveld.

Jeg er ikke redd for å legge igjen ett lite spor og gjerne en :klemmer: til deg til neste gang du titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...