Gå til innhold

Ny iPod nano


Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har den, og jeg er dønn forelsket. (Har null kjennskap til den forrige da, så forskjellen på de to kan jeg ikke uttale meg om...) Eneste minus jeg kan komme på er de medfølgende ørepluggene, de passet overhodet ikke i mine ører og var direkte vonde å bruke - men det var jo enkelt å gjøre noe med. :icon_smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPod? For en hævv med dritt. Apple har ikke peiling på aant enn markedsføring. Lag ting som ser pene ut, si at det er driitbra, å alle kommer til å kjøpe det. Creative lager mp3spillere som er MYE bedre. Død over Apple og alt de står for! Håper det setter iPhone i halsen... Den kan jo ikke sende MMS en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige Creative-spiller låste seg stadig vekk slik at jeg måtte overføre alle filer på nytt, og til slutt døde den helt. Da hadde jeg bare hatt den i seks måneder! Og ut i fra andre kunders kommentarer på nettsidene til den butikken jeg handlet i, ser jeg at min spiller slett ikke var den eneste som var kranglete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart creative også kan lage drittprodukter. De har jo en hel hævv av forskjellige typer mp3spillere. Apple har bare iPod, å den har jo eksistert i mange år. Det betyr at de har hatt mange år på å få vekk "barnesykdommer" fra den, så sånset er iPod greit... Jeg mener ikke at den er dårlig på en sån måte at den plutslig dør, eller henger seg opp, men at den er dårlig pga lydkvalitet og hvordan den er lagd... Det er en billig dritt som selges dyrt, faktisk. iPod er lagd av billige, dårlige deler, så setter dem på en dyr pris, bare fordi de kan. Det er dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min iPod nano. Hadde en tidligere iPodmodell før, men fikk den brukt, og den slo seg alltid av når jeg trengte den som mest...

Jeg bruker heller ikke ørepluggene som fulgte med (HATER plugger, må ha eksterne øretelefoner, bruker Koss PortaPro).

Det eneste jeg savner med iPod, er at jeg kunne tenke meg å laste ned småting der fra andre datamaskiner enn hjemmemaskina (der jeg har hovedmusikkbiblioteket mitt) uten å måtte slette alt det gamle som ligger lagret på spilleren.

Hvorfor må man "consolidate music library" eller hva det heter, i sin helhet, skulle gjerne ønske å legge til enkeltalbum fra andre kilder og likevel bevare det gamle....

Mulig at dette er likedan på andre mp3-spillere, det har jeg lite erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en av grunnene til at iPod er så dritt i forhold til andre mp3spillere. Med andre spillere kan man enkelt å greit legge til 1 sang bare med å dra fila oppi en mappe. Enkelt å greit, å man trenger ikke slette all musikken sin for å få det til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, jeg kan da legge til en og en fil så mye jeg orker, jeg... :klø: Eller er det noe som først har dukket opp på de nyeste modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Jeg er veldig glad i min iPod nano. Hadde en tidligere iPodmodell før, men fikk den brukt, og den slo seg alltid av når jeg trengte den som mest...

Jeg bruker heller ikke ørepluggene som fulgte med (HATER plugger, må ha eksterne øretelefoner, bruker Koss PortaPro).

Det eneste jeg savner med iPod, er at jeg kunne tenke meg å laste ned småting der fra andre datamaskiner enn hjemmemaskina (der jeg har hovedmusikkbiblioteket mitt) uten å måtte slette alt det gamle som ligger lagret på spilleren.

Hvorfor må man "consolidate music library" eller hva det heter, i sin helhet, skulle gjerne ønske å legge til enkeltalbum fra andre kilder og likevel bevare det gamle....

Mulig at dette er likedan på andre mp3-spillere, det har jeg lite erfaring med.

Du må koble iPoden til Itunesen din og gå inn på Ipod menyen og endre til håndtere musikk manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, jeg kan da legge til en og en fil så mye jeg orker, jeg... :klø: Eller er det noe som først har dukket opp på de nyeste modellene?

Jepp, men ikke fra en aan data enn der du har ditt itunesbibliotek. Du kan ikke hente 1 sang hos en kamerat, feks, for da blir alle sangene dine sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bruke iPod nano som en minnepenn ? (Til vanlige filer/dokumenter mm)

Alle "nyere" mp3spillere kan det, tror jeg. Uansett, vanlige minnepenner er billigere da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall
Alle "nyere" mp3spillere kan det, tror jeg. Uansett, vanlige minnepenner er billigere da hehe

Ok, virker som de ipodene trenger spesialprogramvare for at man skal kunne flytte filer over på dem.. ? (Også mp3 filer ?)

En vanlig minnepenn dukker opp som en harddiskbokstav i windows utforsker, og da er det bare å flytte/kopiere/slette som man vil..

En mp3 spiller som fungerer som sistnevnte er langt å foretrekke, fremfor dingser som trenger allslags drivere/programmer til enkel filbehandling.

Endret av Nedfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle mp3spillere trenger noen form for programvare. Tror det er lettere å finne programvare til iPod også, men hva er vits med å bruke den som minnepenn når den automatisk sletter alt du har lagra med en gang du kobler den til en aan data? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white_tennis_socks
Jeg tror alle mp3spillere trenger noen form for programvare...

Slettes ikke! Det er hele poenget når du kjøper deg en ny MP3/MP4-spiller. Hvorfor? Du skal bruke den uansett operativsystem og uansett hvilken tid det skjer fremover (altså styr unna Windows Xp/VIsta som ønsker at du skal til stadig oppgradere alt (penger) for å få det til å virke).

Jeg kjøpe en ny spiller her forleden. Ikke noe mye hokus-pokus med den. Men den støtter

WMA, MP3, OGG vorbis, WAV av lydformater.

Videre støtter den

MPEG, DIVX, OGG Theora m.m. på videodelen.

Den har kun 4 GB minne, og 20 timers drift på batterier. Overlegen lyd i forhold til samtlige iPOD-produketer hvis jeg summerer alt jeg har sett på alle fora opp gjennom tidene.

Prislapp: kun 1150,-.

Og til jenten/kvinnene her: ja, den er stilig. Faktisk slankere og mer stilren enn iPOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det gjør jeg jo, har enormt mye i musikkbiblioteket mitt, alt det ville ikke fått plass på iPoden. Men poenget er at du MÅ bruke den samme maskinen, og det samme biblioteket. Jeg har 3 forskjellige datamaskiner jeg bruker regelmessig. Og av og til kunne jeg ha lyst til å legge over musikk fra jobb-maskinen min på i-poden. Uten å slette de andre spillelistene som jeg har lastet inn fra hjemmemaskinen.

Hvis du skjønner hva jeg mener.... Får ikke til å bare laste inn ETT nytt album, og legge til det som allerede er der, man må vel laste ned alt hver gang, til og med det man har fra før?

Det finnes datanerder som har lagd etleraant du kan laste ned til iTunes for å slippe det problemet, men Apple syns ikkeno om det, så om du bruker det så får du ikkeno støtte fra dem mer. De syns det er ulovlig.

Apple er dritt. Det eneste de kan er å lage ting som ser pene ut, også har dem en ålreit markedsføringsplan. Har man det trenger man ikke lage skikkelig solide produkter (sån de gjorde før i tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Yme her jeg. Har hatt en Ipod og 5 Creative spillere, og det er en grunn til at jeg bare har kjøpt Ipod den ene gangen. Syns Creative sine er mye bedre. Nå har jeg Creative Vision:M og Creative Zen Stone. Supre spillere begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Jeg bruker flere maskiner på min iPod. Du må bare verifisere maskinene først og så endre innstillingene til å behandle musikk manuelt. Ikke noe problem.

jeg flytter fint sanger på min, sambo, pappa sin maskin og svigersøsteren min sin. tror det er fem maskiner man kan verifisere en iPod opp mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukervennlighet er for pingler!

Mp3spillærn min kan hente musikk fra alle PCer i hele værden! Mamma sier at det er mer enn 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...